«Ο δρόμος αναγέννησης του κλάδου περνάει μέσα από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Ο δρόμος άνοιξε» δήλωσε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΝΕΧ, Πάνος Ξενοκώστας από το βήμα του ΕΒΕΠ, στο πλαίσιο της ημερίδας του Επιμελητηρίου με θέμα το «Το μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας».
Ο κ. Ξενοκώστας βραβεύθηκε για προσπάθειες αναγέννησης των ναυπηγείων τόσο στο νεώριο όσο και στη Ελευσίνα (κεντρική φωτογραφία) και πλέον αποτελεί επίτιμο μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΒΕΠ. Επίτιμο μέλος αποτελεί και η κ. Χριστίνα Θεοδωρίκα πρόεδρος της MSC Greece η οποία βραβεύθηκε επίσης για τη συμβολή της στην ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας.
Κατά την ομιλία του ο κ. Ξενοκώστας σημείωσε: «Στην ΟΝΕΧ έχουμε τη δύναμη του συνόλου, αναγνωρίζουμε τη σημασία των συνεργιών για την ενίσχυση του ελληνικού αποτυπώματος στη διεθνή ναυπηγική βιομηχανία. Δίνουμε καθημερινά τη μάχη στο Νεώριο -μαζί με τους εργαζόμενους- του διεθνούς ανταγωνισμού με στόχο τη διεθνή εξέλιξη και προσαρμογή μας. Η διεθνής ναυτιλία μας εμπιστεύεται τον στόλο της. Έχει φθάσει η ώρα τα ελληνικά ναυπηγεία να τα φτιάξουμε ισάξια της ναυτιλίας μας και των δυνατοτήτων της χώρας όπως της αξίζει. Ο Πειραιάς είναι ο τόπος από τον οποίο άρχισαν όλα για εμάς. Από δω ξεκινήσαμε πριν από 18 χρόνια, τρία άτομα από το Πέραμα» και πρόσθεσε:
«Είμαστε σε ένα σταυροδρόμι όπου οριακά κάνουμε προσπάθεια όλοι μαζί να αναγεννήσουμε τα ναυπηγεία ανοίγοντας σχολές στη Σύρο και στο Πέραμα, σχολές για τους τεχνίτες του κλάδου, αναπτύσσοντας τη δική μας τεχνογνωσία που έχει ρίζες στο μακρινό παρελθόν. Το όραμά μας είναι αληθινό και διαρκές. Στόχος μας επίσης η Ελευσίνα να φτάσει στην κορυφή του κλάδου όπως το Νεώριο που έγινε το σπίτι των εφοπλιστών. Δεν σταματάμε μέχρι να πετύχουμε. Ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών θα είναι καθοριστικός. Τα ναυπηγεία του Νεωρίου είχαν διακομματική στήριξη και αυτό είναι σημαντικό και για τη χώρα. Ο δρόμος αναγέννησης του κλάδου περνάει μέσα από τα ναυπηγεία της Ελευσίνας. Ο δρόμος άνοιξε.».
«Ευοίωνο μέλλον»
Από την πλευρά του ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας μιλώντας για τη ναυπηγική βιομηχανία της χώρας μας έκανε λόγο «για προβληματικό παρόν αλλά ευοίωνο μέλλον», επισημαίνοντας ότι διανύουμε μία περίοδο αυξημένης αβεβαιότητας. Όπως ανέφερε ο κ. Σταϊκούρας: «η κυβέρνηση ασκεί φιλική πολιτική στην επιχειρηματικότητα και ελκυστικής επενδυτικότητας στη χώρα μας» και πρόσθεσε: η ναυτιλία είναι σημαντική συνιστώσα της ελληνικής οικονομίας. Αποτελεί μοναδικό επίτευγμα για την Ελλάδα να είναι παγκόσμιος ηγέτης στη ναυτιλία. Όλες οι συναφείς με τη ναυτιλία δραστηριότητες εντάσσονται στις προκλήσεις» με τις οποίες βρίσκεται αντιμέτωπη η ελληνική οικονομία.
«Η ναυπηγική βιομηχανία πρέπει να αποτελεί βασικό παράγοντα ναυτικής υποδομής της χώρας μας και συμβάλλει στην οικονομική της μεγέθυνσης. Ο εκσυγχρονισμός του κλάδου είναι υπόθεση που απαιτεί συστηματική πολιτική από όλους τους συμμετέχοντες.
«Οι ευκαιρίες που ανοίγονται είναι μοναδικές. Νέα κεφάλαια και τεχνογνωσία δύναται να αποφέρουν σοβαρά και ουσιαστικά οφέλη. Θέσεις εργασίας, οικονομικά οφέλη , κατασκευή πλοίων του πολεμικού ναυτικού. Στόχος η εξυγίανση της αμυντικής και ναυπηγικής και θωράκιση της άμυνας της χώρας».
Για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Μιλώντας για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ο κ. Σταϊκούρας είπε: «τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά εντάσσονται στη στρατηγική αυτή στόχευση. Πρόκειται για σύνθετο εγχείρημα λόγω των υφιστάμενων εκκρεμοτήτων ενώπιον της ΕΕ. Στόχος είναι η ανάληψη υψηλού επιπέδου κατασκευαστικού έργου στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Η εξυγίανση του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας και της ανατολικής Μεσογείου αποτέλεσε προτεραιότητα για το υπουργείο Οικονομικών».
«Πληρώνουμε κάθε εξάμηνο 7,3 εκατ. ευρώ στην ΕΕ που θέλει εκποίηση του συνόλου των ναυπηγείων Σαραμαγκά. Προτεραιότητά μας είναι η αναστροφή της αβέβαιης πορείας των μεγαλύτερων ναυπηγείων της χώρας. Η προσπάθεια ευοδώθηκε. Λύθηκε και ένα από τα βασικά προβλήματα: η πρόσβαση των ναυπηγείων στη θάλασσα. Ανοίγει έτσι ο δρόμος γα τη μεταβίβαση των περιουσιακών στοιχείων στον επενδυτή, γεγονός που θα δημιουργήσει νέες θέσεις απασχόλησης. Καταβάλουμε συντεταγμένη προσπάθεια επίλυσης των επιμέρους προβλημάτων για να ολοκληρωθεί η μεταβίβαση.
Επιπλέον ανέφερε ότι η κυβέρνηση τις προσεχείς εβδομάδες θα προχωρήσει σε νομοθέτηση πλέγματος διατάξεων για ζητήματα αιγιαλού, χωροθετήσεων.
«Η Ελλάδα πρέπει να τοποθετηθεί και πάλι ανταγωνιστικά στη διεθνή αγορά ναυπήγησης. Θέλουμε και επιδιώκουμε ο κλάδος να αναγεννηθεί. Στρατηγικός στόχος της Κυβέρνησης είναι η εξυγίανση της αμυντικής και ναυπηγικής βιομηχανίας και η διασφάλιση, μέσω αυτής, της αμυντικής θωράκισης της χώρας μας.», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός.
Από την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης σημείωσε: «έχει χρέος η πρώτη ναυτιλία του κόσμου να διαθέτει και ισχυρή ναυπηγική βιομηχανία σε όλο το φάσμα της που θα συμβάλει στην οικονομική ενίσχυση της χώρας και στη θωράκισή της. Επίσης, ανέφερε ότι βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις με ξένους κολοσσούς της ναυπηγικής για συνεργασία και μεταφορά τεχνογνωσίας στην Ελλάδα.
«Η μεταφορά της ακτοπλοΐας στην πράσινη ναυτιλία δίνει τη δυνατότητα στη ναυπηγική βιομηχανία να κατασκευάσει τα σύγχρονα πλοία εδώ στην Ελλάδα», πρόσθεσε ο υπουργός.
Διαβάστε ακόμα:
Goldman Sachs: Μικρότερο το πολιτικό ρίσκο στην Ελλάδα από Ιταλία και Ισπανία
Σύνοδος ΕΕ: Προς εμπάργκο στο ρωσικό πετρέλαιο – Τι περιλαμβάνει το προσχέδιο συμπερασμάτων (Upd)
Σε ασφυξία οι πάροχοι ενέργειας – Ληξιπρόθεσμα το 50% των τιμολογίων, 4πλάσιοι οι διακανονισμοί