Του Μηνά Τσαμόπουλου

Κάτω από άκρα μυστικότητα ο εφοπλιστής Πέτρος Παππάς κινείται για την απόκτηση φορτηγών πλοίων. Παρά το γεγονός ότι τον έχουν υπό πίεση διεθνή ΜΜΕ αφού η εταιρεία της οποίας ηγείται διοικητικά, η Star Bulk Carriers, είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά οπότε το επενδυτικό ενδιαφέρον είναι έντονο, εκείνος κρατάει το στόμα του ερμητικά κλειστό.

Από ναυλομεσιτικούς οίκους διαρρέεται ότι είναι πολύ κοντά να αποκτήσει τέσσερα φορτηγά πλοία «πακέτο», έναντι περίπου 60 εκατομμυρίων δολαρίων από εταιρεία ιαπωνικών συμφερόντων.

Η εταιρεία με επικεφαλής τον έλληνα εφοπλιστή , είναι «στρείδι» στην ενημέρωση και η αγορά περιμένει να δει αν οι πληροφορίες των ναυλομεσιτών θα επιβεβαιωθούν.

Το θέμα όμως δεν είναι αυτή καθ’ αυτή η αγορά των πλοίων αλλά το ότι θα αποτελέσει την πρώτη αγοραστική κίνηση του Πέτρου Παππά μετά από σχεδόν τρία χρόνια και πιο συγκεκριμένα από τον Απρίλιο του 2014. Τότε η Star Bulk είχε αγοράσει έναντι 635 εκατομμυρίων δολαρίων τα 32 πλοία που ήταν στον στόλο της Excel Maritime του Βίλλυ Παναγιωτίδη.

Στο σημείο αυτό πρέπει να επισημάνουμε ότι πίσω από τις εταιρείες αυτές βρίσκεται το αμερικανικών συμφερόντων fund Oaktree.

Ο Πέτρος Παππάς είναι μικρομέτοχος στην Star Bulk. Όμως είναι εκείνος στον οποίο εμπιστεύτηκαν το «καράβι» οι αμερικάνοι επενδυτές.

Μετά την συμφωνία του Πέτρου Παππά με την Oaktree Capital Management και την απόκτηση των 34 φορτηγών χύδην στόλου της Excel Maritime Carriers, η Star Bulk είχε φθάσει το 2014 να ελέγχει 103 πλοία συμπεριλαμβανομένων νεότευκτων.

Προηγουμένως, o Πέτρος Παππάς είχε συγχωνεύσει την εισηγμένη στο Nasdaq Star Bulk με την ιδιωτική του εταιρεία, την Oceanbulk δημιουργώντας την ναυτιλιακή με τον μεγαλύτερο στόλο από φορτηγά πλοία παγκοσμίως.

Το fund Oaktree έχει επενδύσει συνολικά σε τέσσερις ελληνικών συμφερόντων, εταιρείες με φορτηγά πλοία. Στην Excel της οποίας πήρε τον έλεγχο και τον έδωσε στον Π.Παππά , στη Star Bulk, στην Eagle Bulk και στην κοινοπραξία με την Ocean Bulk.

Σήμερα η Star Bulk ελέγχει στόλο από 72 πλοία συνολικής χωρητικότητας οκτώ εκατομμυρίων τόνων έναντι 104 πλοία το 2014 χωρητικότητας 12 εκατομμυρίων τόνων. Η μείωση του στόλου οφείλεται στην κακή ναυλαγορά ξηρού φορτίου που οδήγησε τον Πέτρο Παππά που αναζητούσε ρευστότητα για τα ταμεία της εταιρείας να προχωρήσει σε πωλήσεις πλοίων, ακυρώσεις παραγγελιών για ναυπηγήσεις ή πώληση των συμβολαίων που είχε η εταιρεία με τις γιάρδες καθώς και πώληση των μεγάλων ηλικίας πλοίων για παλιοσίδερα.