search icon

Ναυτιλία

Π. Λασκαρίδης: Σε πτώση η ελληνική σημαία, αλλά υπάρχουν σημάδια αισιοδοξίας

Η ελληνική ναυτιλία, όπως επεσήμανε στο Φόρουμ των Δελφών, στηρίζεται σε λίγες οικογένειες πατριωτών εφοπλιστών - Το «παράπονο» για τον αργό ρυθμό αποφάσεων στον IMO, αλλά και την έλλειψη σε νέους ναυτικούς

Την ανάγκη επιτάχυνσης των προσπαθειών ενίσχυσης της ελληνικής σημαίας υπογράμμισε ο Πάνος Λασκαρίδης, επικεφαλής της Laskaridis Shipping Company, ο οποίος έδωσε το «παρών» στο Διεθνές Φόρουμ των Δελφών.

«Υπάρχει ραγδαία κάθοδος στην ελληνική σημαία, η οποία υποστηρίζεται από ελάχιστες οικογένειες πατριωτών εφοπλιστών» προειδοποίησε, μεταξύ άλλων, τονίζοντας ότι αν αυτές οι λίγες οικογένειες «ξυπνήσουν στραβά» κάποιο πρωινό, τότε η ελληνική σημαία θα εξαφανιστεί.

Στο ίδιο πλαίσιο, επεσήμανε την ανάγκη προσέλκυσης νέων Ελλήνων, καθώς οι πληθυσμοί των ναυτικών μειώνονται. Κι αυτό δεν συμβαίνει μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε άλλες παραδοσιακές δυνάμεις της ναυτιλίας. «Όσες προσπάθειες και να κάνουμε, φοβάμαι ότι μακροπρόθεσμα δεν θα μπορέσουμε να ανατρέψουμε αυτήν την πορεία. Γι’ αυτό πρέπει να δούμε πώς θα λύσουμε το πρόβλημα», συνέχισε.

Από την άλλη πλευρά, πάντως, παραδέχθηκε ότι υπάρχουν σημάδια αισιοδοξίας, φέρνοντας ως παράδειγμα την «ανάσταση» της ελληνικής ναυπηγικής δραστηριότητας.

«Είναι πιο εύκολο να φθάσεις στην κορυφή, παρά να μείνεις σε αυτήν. Πρέπει να κοιτάξουμε πώς θα αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να μην καμαρώνουμε που βρισκόμαστε στην 1η θέση» επεσήμανε, ταυτόχρονα.

Σε άλλο σημείο της παρέμβασής του, ο κ. Λασκαρίδης εξέφρασε την άποψη ότι η ναυτιλία δεν έχει την πολιτική δύναμη να διεισδύσει στους χώρους της εξουσίας, όπως συμβαίνει με άλλους κλάδους της οικονομίας.

«Δεν υπάρχει ναυτιλιακό λόμπι. Είναι ιστορικοί λόγοι, επειδή η ναυτιλία δεν ήθελε να είναι στο προσκήνιο. Ούτε είναι συνδεδεμένη με μια χώρα, όπως ισχύει με την αυτοκινητοβιομηχανία και τα τσιμέντα» πρόσθεσε.

«Ποτέ δεν είχε ισχυρή δύναμη και ποτέ δεν το επιδίωξε» σημείωσε, επίσης. «Τα πράγματα αλλάζουν και επομένως η ναυτιλία θα πρέπει να βρει τρόπος να μεταφέρει τις θέσεις της».

Τέλος, ειδική αναφορά έκανε στις διεθνείς ρυθμίσεις για τη ναυτιλία, στηλιτεύοντας τον αργό ρυθμό στον IMO. «Υπάρχουν πολλές χώρες και πολλά προβλήματα. Ο ρυθμός είναι αργός, επειδή λαμβάνονται υπόψη τα συμφέροντα κι άλλων χωρών».

Διαβάστε ακόμη 

ΟΠΑΠ: Ανεβάζει τον πήχη για το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών

Αlpha Aστικά Ακίνητα: Το project Skyline και τα επόμενα βήματα

Oι «επενδύσεις» του Νεϊμάρ στους 4 τροχούς: Δείτε τα απίστευτα μοντέλα που κρύβει στο γκαράζ του

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version