search icon

Ναυτιλία

Π. Κουρουμπλής: «Τον Σεπτέμβριο εκδίδεται το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο»

Το υπ. Ναυτιλίας καταθέτει το σχέδιο για τη δημιουργία clusters, με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας και την ενίσχυση της οικονομίας μέσω της ναυτιλίας

Του Μηνά Τσαμόπουλου

Με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής σημαίας αλλά και την ενίσχυση της οικονομίας μέσω της ναυτιλίας, το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής καταθέτει το προσεχές χρονικό διάστημα σε κόμματα και φορείς το σχέδιο για τη δημιουργία clusters στον Πειραιά και στη Θεσσαλονίκη.

Ένα σημαντικό πρώτο βήμα προς αυτή την περαιτέρω ανάπτυξη και καθιέρωση του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου που θα προσφέρει ευρύ φάσμα υπηρεσιών στην ελληνική και διεθνή ναυτιλία είναι η έκδοση του πρώτου ομολόγου ελληνικής ναυτιλιακής εταιρείας το οποίο θα είναι διαπραγματεύσιμο και στο ελληνικό Χρηματιστήριο.

Πρόκειται για μία από τις προτεραιότητες που έχει θέσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, ο οποίος υπογραμμίζει πτυχές του συνολικού σχεδίου, του αφηγήματος όπως ο ίδιος το αποκαλεί, όσο και αναφέρεται στις ενέργειες που θα γίνουν βήμα προς βλήμα τους επόμενους μήνες.

«Στηρίζουμε την έκδοση ναυτιλιακών ομολόγων ώστε να διεκδικήσουμε περισσότερες υπηρεσίες από οργανισμούς που ασχολούνται σε παγκόσμια επίπεδο με τη ναυτιλία. Στο πλαίσιο αυτό αποφασίστηκε να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για την έκδοση ναυτιλιακού ομολόγου. Εδώ και δύο μήνες γίνονται οι προεργασίες και εμείς ενθαρρύνουμε την προσπάθεια. Έπειτα από χρόνια απουσίας της ελληνικής ναυτιλίας από το Χρηματιστήριο Αθηνών επανέρχεται με προσεκτικά βήματα μέσω της έκδοσης ομολόγων από υγιείς οικονομικά ναυτιλιακές εταιρείες» και συνεχίζει:

«Το πρώτο ναυτιλιακό ομόλογο θα εκδοθεί τον Σεπτέμβριο από ελληνική ναυτιλιακή εταιρεία Costamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου η οποία είναι εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά. Ο στόχος είναι μέχρι το τέλος του χρόνου να εκδοθεί ακόμη ένα. Η Ελλάδα είναι ναυτιλιακό κέντρο επομένως μπορούν να έρθουν και ξένοι μεγάλοι ναυτιλιακοί όμιλοι. Μέσω της έκδοσης ομολόγου επιτυγχάνεται ένας μεγάλος ναυτιλιακός στόχος. Πρόκειται για ένα από τα βήματα που συμβάλει προς την κατεύθυνση να γίνει ο Πειραιάς ένα ανταγωνιστικότερο διεθνές ναυτιλιακό κέντρο. Ήδη έχουμε αύξηση των εταιρειών που έρχονται στην Ελλάδα. Είναι περισσότερες από αυτές που φεύγουν. Και να τονίσω ότι αυτές που διαγράφονται είναι ανενεργές εδώ και πέντε χρόνια. Σε κάθε περίπτωση έχουμε αύξηση του αριθμού των εταιρειών».

Σύμφωνα με πληροφορίες, δεν αποκλείεται η σύσταση εταιρείας ειδικού σκοπού μέσω της οποίας θα γίνει η δημόσια προσφορά και η έκδοση του ομολόγου. Η υλοποίηση του σχεδίου τα ου υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής θα αυξήσει τη ρευστότητα στο Χρηματιστήριο την είσοδο του οποίου θα περάσει η ποντοπόρος ναυτιλία.

Στον Πειραιά δραστηριοποιούνται ήδη 1.975 εταιρείες που ασχολούνται με την ευρύτερη έννοια της ναυτιλίας.. Στη Θεσσαλονίκη υπάρχουν 118 εταιρείες με 16 κατηγορίες επιχειρηματικών δραστηριοτήτων: 57 εταιρείες πρακτόρευσης, 24 εταιρείες διαχείρισης πλοίων και 12 εταιρείες ναυτιλιακού εξοπλισμού.

Είναι αξιοσημείωτο ότι για κάθε ένα εκατομμύριο ευρώ που συνεισφέρει ο ναυτιλιακός κλάδος στο ΑΕΠ δημιουργεί 1,6 εκατομμύριο σε άλλους τομείς της οικονομίας και κάθε μία άμεση θέση εργασίας δημιουργεί 2,8 σε άλλους τομείς της οικονομίας της Ε.Ε.

Exit mobile version