Tο πρωί της 28ης Ιουνίου, το κινεζικό ναυπηγείο Jinling της Nanjing παρέδωσε στον Όμιλο GRIMALDI το Eco Mediterranea, το 10ο από τα 12 πλοία που παραγγέλθηκαν και ανήκουν στην Grimaldi Green 5th Generation (GG5G), η οποία περιλαμβάνει τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τις θαλάσσιες μεταφορές μικρών αποστάσεων.
Το υπό ιταλική σημαία Eco Mediterranea , έχει μήκος 238 μέτρα, μήκος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβους. Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του – δύο από τα οποία είναι ανυψώσιμα – είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που αναπτύχθηκε από τον Όμιλο Grimaldi.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 τρέιλερ και 180 αυτοκίνητα.
Το πλοίο είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες και με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.
Επιπλέον, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, με την ίδια ταχύτητα το Eco Mediterranea καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και επομένως είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Ενώ είναι αγκυροβολημένο, το πλοίο επιτυγχάνει τον στόχο «Μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι» και αυτό γιατί το Eco Mediterranea χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μέγα μπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh, οι οποίες επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια των πλόων χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m2 ηλιακών συλλεκτών.
«Η λειτουργία σύγχρονων και οικολογικών πλοίων σημαίνει επιτάχυνση της οικολογικής μετάβασης σε έναν βασικό τομέα για την παγκόσμια οικονομία, όπως οι μεταφορές εμπορευμάτων», δήλωσε ο Εμάνουελ Γκριμάλντι , Διευθύνων Σύμβουλος της ναπολιτάνικης ναυτιλιακής εταιρείας. «Το Eco Mediterranea θα ταξιδεύει στη Μεσόγειο Θάλασσα, μια κρίσιμη θαλάσσια περιοχή για την εθνική και διεθνή ναυσιπλοία που εξυπηρετούμε με έναν ολοένα μεγαλύτερο, νεότερο και πιο πράσινο στόλο».
Διαβάστε ακόμη:
Κολάνοβιτς (JP Morgan): Κόντρα στο consensus, δεν βλέπει ύφεση το 2022
Τα «control freaks» της G7: Τι λένε οι αναλυτές για την επιβολή πλαφόν στο ρωσικό πετρέλαιο
Γιώργος Περιστέρης (ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ): Στην Ενέργεια δεν έχουμε μόνο υπερέσοδα αλλά και υπερέξοδα