Το πλοίο “Great Antwerp” νέας γενιάς παρέλαβε από τα ναυπηγεία Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. της Νοτίου Κορέας την περασμένη Τρίτη, ο Όμιλος Γκριμάλντι.

Πρόκειται για την πρώτη από τις έξι μονάδες πολλαπλών χρήσεων ro-ro που παραγγέλθηκαν. Το πλοίο εγκαινιάζει μια νέα κλάση με την ονομασία “G5”, η οποία αποτελεί την εξέλιξη των πλοίων πολλαπλών χρήσεων ro-ro “G4” που ναυπηγήθηκαν από το ίδιο ναυπηγείο και παραδόθηκαν στον όμιλο Grimaldi το 2014 και το 2015.

Χάρη στον καινοτόμο σχεδιασμό της, αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης των αναγκών του ομίλου και των πελατών του, η νέα μονάδα πολλαπλών χρήσεων ro-ro συνδυάζει υψηλή χωρητικότητα φόρτωσης και προστασία του περιβάλλοντος.

Το “Great Antwerp” πήρε το όνομά του από την πόλη της Αμβέρσας στο Βέλγιο, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται από τις θαλάσσιες συνδέσεις του ομίλου εδώ και δεκαετίες και το οποίο αποτελεί πλέον τον κύριο κόμβο του ομίλου στη Βόρεια Ευρώπη.

Με μήκος 250 μέτρων, πλάτος 38 μέτρων και χωρητικότητα 45.684 dwt, ο σχεδιασμός του Great Antwerp είναι αποτέλεσμα προσεκτικής μελέτης των αναγκών του Ομίλου και των πελατών του: χάρη σε μια καινοτόμο και πλήρως προσαρμοσμένη εσωτερική διαμόρφωση, τα πλοία της κλάσης G5 είναι σε θέση να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU (ισοδύναμες μονάδες αυτοκινήτων) και 2.000 TEU. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.

Εκτός από τη χωρητικότητα φόρτωσης, το Great Antwerp ξεχωρίζει για τις πολυάριθμες πρωτοποριακές, τεχνολογικές λύσεις του που αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης και τη μείωση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Τόσο η κύρια μηχανή όσο και οι βοηθητικές γεννήτριες ντίζελ θα πληρούν τα επίπεδα NOx που επιβάλλει ο κανονισμός Tier III, ενώ το ολοκληρωμένο σύστημα πρόωσης μεταξύ πηδαλίου και έλικας θα ελαχιστοποιήσει τις απώλειες στροβίλου και, κατά συνέπεια, θα βελτιστοποιήσει την προωθητική απόδοση και θα μειώσει την κατανάλωση καυσίμου.

Το πλοίο είναι σχεδιασμένο για cold ironing με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από την ακτή, όπου υπάρχει, ως μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο λιμάνι.

Επιπλέον, η ηλεκτρική κατανάλωση των μηχανημάτων επί του πλοίου (αντλίες, ανεμιστήρες κ.λπ.) μειώνεται χάρη στην εγκατάσταση μπαταριών , ενώ η εφαρμογή καινοτόμων χρωμάτων χαμηλής τριβής μειώνει την αντίσταση του κύτους, αυξάνοντας έτσι την αποδοτικότητα. Τέλος, το πλοίο είναι εξοπλισμένο με υβριδικά συστήματα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.

Ως απόδειξη της υψηλής ενεργειακής και περιβαλλοντικής του απόδοσης, το Great Antwerp επιτρέπει μείωση των εκπομπών CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με άλλα πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro της Grimaldi.

Το νέο πλοίο θα δραστηριοποιηθεί σύντομα μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής.

Η παράδοση του νέου πλοίου γιορτάστηκε με μια τελετή που πραγματοποιήθηκε στην πολή Ουλσάν. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν, μεταξύ άλλων, ο Hyung-Kwan Kim, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, ο Guido Grimaldi, Διευθυντής Εμπορικών & Επιχειρήσεων Βαθέων Θαλασσών του Ομίλου Grimaldi, διάφορα στελέχη του κορεατικού ναυπηγείου και της ναπολιτάνικης ναυτιλιακής εταιρείας και εκπρόσωποι των κυριότερων πελατών με τους οποίους η τελευταία συνεργάζεται στις γραμμές της που συνδέουν την Ευρώπη, τη Βόρεια και Νότια Αμερική και τη Δυτική Αφρική.

Νονά του νέου πλοίου είναι η Sévérine Hajjar, σύζυγος του Pierre Hajjar, διευθύνοντος συμβούλου της Socar Shipping Agencies, ενός από τους κύριους πελάτες του ομίλου Grimaldi για τη μεταφορά οχημάτων μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής.

“Η παράδοση αυτού του πλοίου σηματοδοτεί την έναρξη μιας νέας εποχής για τον Όμιλό μας”, δήλωσε ο Γκουίντο Γκριμάλντι:

“Μετά την επιτυχία των πέντε πλοίων μας κατηγορίας G3, των έξι κατηγορίας G4, καθώς και των 10 πλοίων κατηγορίας Eurocargo, όλα κατασκευασμένα από την Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd, εγκαινιάζουμε τώρα μια νέα κατηγορία πλοίων πολλαπλών χρήσεων ro-ro με την ονομασία “G5″. Αυτή η νέα σειρά πλοίων ανταποκρίνεται ακόμη πιο αποτελεσματικά στη ζήτηση για ποιοτικές υπηρεσίες μεταφοράς σε διαδρομές βαθέων υδάτων και στις ανάγκες που σχετίζονται με την προστασία του περιβάλλοντος. Κάνουμε έτσι ένα ακόμη σημαντικό βήμα στο πλαίσιο μιας πορείας που ακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια, με στόχο να δραστηριοποιούμαστε στις κύριες γραμμές μας με έναν νεαρό, σύγχρονο και οικολογικά βιώσιμο στόλο”.

Όλες οι μονάδες κλάσης G5 θα παραδοθούν μεταξύ 2023 και 2024 και θα χρησιμοποιηθούν στις θαλάσσιες υπηρεσίες του Ομίλου Grimaldi μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής.

 

Διαβάστε ακόμη

Attica Bank: «Αποκαλυπτήρια» για τη νέα συμφωνία μετόχων – Τα ποσά συμμετοχής στην ΑΜΚ και η συγχώνευση με την Παγκρήτια

Η «αριστερή συγκυβέρνηση», το παρασκήνιο της Τράπεζας Αττικής, το αντάρτικο στη MIG και οι υπογραφές για τους δρόμους

Ιστορίες καταστροφής: Στο σφυρί βίλες, εργοστάσια και σκάφη επωνύμων (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ