Παραδόθηκε το 12ο υβριδικό πλοίο ro-ro της κλάσης Grimaldi Green 5th Generation (GG5G) από το κινεζικό ναυπηγείο Jinling στη Ναντζίνγκ.
Το όνομά του είναι Eco Italia και, όπως και τα 11 αδελφά πλοία του που έχουν ήδη δραστηριοποιηθεί στη Μεσόγειο και τη Βόρεια Ευρώπη, είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο φιλικές προς το περιβάλλον μονάδες ro-ro στον κόσμο για τη ναυτιλία μικρών αποστάσεων.
Το Eco Italia φέρει την ιταλική σημαία, έχει μήκος 238 μέτρα, πλάτος 34 μέτρα, ολική χωρητικότητα 67.311 τόνους και υπηρεσιακή ταχύτητα 20,8 κόμβων.
Η χωρητικότητα φόρτωσης των επτά καταστρωμάτων του – δύο από τα οποία είναι ανυψούμενα – είναι διπλάσια από την προηγούμενη κατηγορία πλοίων ro-ro μικρών αποστάσεων που χρησιμοποίησε ο όμιλος Grimaldi: Στην πραγματικότητα, το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περίπου 7.800 γραμμικά μέτρα φορτίου, που ισοδυναμούν με περίπου 500 ρυμουλκούμενα και 180 αυτοκίνητα.
Ωστόσο, η αύξηση της χωρητικότητας δεν επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου, χάρη στην υιοθέτηση πολυάριθμων εξαιρετικά καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων που βελτιστοποιούν τις λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις του πλοίου.
Με την ίδια ταχύτητα, το Eco Italia καταναλώνει την ίδια ποσότητα καυσίμου σε σύγκριση με τα πλοία ro-ro προηγούμενης γενιάς και, ως εκ τούτου, είναι σε θέση να μειώσει στο μισό τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα.
Το Eco Italia είναι εξοπλισμένο με υπερσύγχρονους, ηλεκτρονικά ελεγχόμενους κινητήρες και με σύστημα καθαρισμού καυσαερίων για τη μείωση των εκπομπών θείου και σωματιδίων.
Επιπλέον, κατά τη διάρκεια του ελλιμενισμού, το πλοίο επιτυγχάνει τον στόχο «Μηδενικές εκπομπές στο λιμάνι» κατά τη διάρκεια των λιμενικών εργασιών, το Eco Italia χρησιμοποιεί την ηλεκτρική ενέργεια που είναι αποθηκευμένη σε μεγαμπαταρίες λιθίου συνολικής ισχύος 5 MWh– αυτές επαναφορτίζονται κατά τη διάρκεια του πλου χάρη σε γεννήτριες άξονα και 350 m2 ηλιακών συλλεκτών.
«Με τις εξαιρετικές λειτουργικές και περιβαλλοντικές επιδόσεις τους, τα πλοία μας “Eco” φέρνουν επανάσταση στη ναυτιλία μικρών αποστάσεων στην Ευρώπη», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ναπολιτάνικου ομίλου Eμάνουελ Γκριμάλντι:
«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε αυτή την πράσινη επανάσταση, όπως επιβεβαιώθηκε πρόσφατα με την παραγγελία δύο ακόμη μονάδων κλάσης GG5G, που θα παραδοθούν έως το 2025».
Με την άφιξή του στην Ιταλία, που έχει προγραμματιστεί για τα τέλη Νοεμβρίου, το Eco Italia θα δραστηριοποιηθεί στη Δυτική Μεσόγειο.
Διαβάστε ακόμη:
Πλειστηριασμοί: «Βαρύ σφυρί» για 12,3 εκατ. ευρώ στη Γλυφάδα
To παραμύθι των σπάνιων κρασιών και γιατί οι τιμές των fine wines σπάνε ρεκόρ
Στο top-3 με τις καλύτερες επιδόσεις στην Ευρώπη το τρίτο τρίμηνο τα ελληνικά αεροδρόμια (πίνακας)