Το βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις του Ομίλου Γκριμάλντι αυξάνεται συνεχώς.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας που υπεγράφη στα τέλη Οκτωβρίου 2022 με την China Merchants Heavy Industries Jiangsu, εταιρεία που ανήκει στην China Merchant Industry Holdings – CMI για την κατασκευή πέντε νέων πλοίων μεταφοράς οχημάτων – τα λεγόμενα αυτοκινητάδικα-PCTC (Pure Car & Truck Carrier), ο Όμιλος άσκησε το δικαίωμα προαίρεσης-option για άλλα πέντε . Με την κίνηση αυτή ο συνολικός αριθμός των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων που παρήγγειλε η ναπολιτάνικη εταιρεία σε λιγότερο από τρεις μήνες ανήλθε σε δεκαπέντε.
Είναι πλέον ο Όμιλος με τον μεγαλύτερο στόλο από πλοία μεταφοράς οχημάτων. Η επένδυση ξεπερνάει τα 700 εκατομμύρια δολάρια.
Τα δέκα συνολικά πλοία που ανατέθηκαν στην China Merchants Heavy Industries Jiangsu θα παραδοθούν μεταξύ 2025 και 2027. Συνολικά, χάρη στις πρόσφατες επενδύσεις συνολικού ύψους περίπου 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, ο Όμιλος θα παραλάβει 25 νέα υπερσύγχρονα πλοία μέσα στην επόμενη πενταετία, συμπεριλαμβανομένων δεκαπέντε έτοιμων για αμμωνία PCTC (με δικαίωμα προαίρεσης για άλλες δύο μονάδες), έξι πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης G5, δύο υβριδικά πλοία ro-ro κλάσης GG5G και δύο μονάδες ro-pax κλάσης Superstar (για τη θυγατρική του Finnlines).
Ο ναπολιτάνικος όμιλος επιδιώκει δυναμικά την αναβάθμιση και ανανέωση του στόλου της, ο οποίος σήμερα αριθμεί 130 πλοία που έχουν αναπτυχθεί σε όλο τον κόσμο.
“Με τις πρόσφατες παραγγελίες μας για την κατασκευή νέων πλοίων PCTC, ενισχύσαμε τη μακροχρόνια και γόνιμη συνεργασία μας με την China Merchant Industry Holdings”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Εμάνουλε Γκριμάλντι:
“Επιβεβαιώσαμε επίσης τη δέσμευσή μας προς τους πελάτες μας, ιδίως τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, οι οποίοι συνεχίζουν να μας ανταμείβουν με την εμπιστοσύνη τους. Με αυτόν τον τρόπο, θα συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε στις υψηλές προσδοκίες τους και να ικανοποιούμε τις εξελισσόμενες ανάγκες τους, με την προσφορά μας όλο και πιο αποτελεσματικών και περιβαλλοντικά βιώσιμων υπηρεσιών μεταφοράς. Δέκα από τα δεκαπέντε από τα πρόσφατα παραγγελθέντα φορτηγά μας θα αναπτυχθούν στο εμπόριο της Άπω Ανατολής και θα υποστηρίξουν την αυξανόμενη ανάπτυξη της αυτοκινητοβιομηχανίας της Κίνας”.
Τα νέα πλοία με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Unit), τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων με χρήση ορυκτών καυσίμων οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, φορτηγά κ.λπ.), καθώς και άλλων τύπων βαρέων (έως 250 τόνους). Τα συγκεκριμένα πέντε πλοία είναι ammonia ready δηλαδή με μία μικρή μετασκευή μπορούν να καίνε οι μηχανές τους αμμωνία όπως ισχύει και για τα πέντε πρώτα που παραγγέλθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο.
Τα πλοία αυτά θα είναι εξοπλισμένα με μπαταρίες λιθίου mega, ηλιακούς συλλέκτες και δυνατότητα ηλεκτρικής σύνδεσης με την ξηρά (cold ironing ψυχρό), η οποία – όπου υπάρχει – αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο λιμάνι. Στα πλοία θα εγκατασταθούν και άλλες τεχνολογίες αιχμής με στόχο τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα. Αυτές περιλαμβάνουν ένα σύστημα λίπανσης με αέρα, καινοτόμο σύστημα πρόωσης και βελτιστοποιημένο σχεδιασμό του κύτους. Συνολικά, τα νέα πλοία θα είναι σε θέση να μειώσουν την κατανάλωση καυσίμων κατά 50% σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.
Τα νέα PCTC θα δρομολογηθούν μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής και Εγγύς και Άπω Ανατολής για να καλύψουν τις νέες ανάγκες μεταφοράς των φορέων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
“Η Grimaldi έχει δεσμευτεί για την πράσινη ναυτιλία και θα ηγηθεί περαιτέρω στον τομέα της μεταφοράς αυτοκινήτων με πλοία μεταφοράς”, δήλωσε ο πρόεδρος της CMI Hu Xianpu. “Ο όμιλος CMI θα λάβει επίσης τη ναυπηγική πράσινη τεχνολογία ως νέο σημείο ανάπτυξης και θα συνεργαστεί με την Grimaldi για την επίτευξη κοινής μακροπρόθεσμης ανάπτυξης”.
Διαβάστε ακόμη
ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τιμή στόχο τα €17 δίνει η Piraeus Securities
Amazon: Απεργούν οι εργαζόμενοί της για πρώτη φορά στην ιστορία – Ποια τα αιτήματά τους