Στις 14 Μαΐου 2024 ξεκίνησε το έργο GSAB2 (Grimaldi Satellite Berthing 2) για τον όμιλο Γκριμάλντι. Στόχος του οποίου ήταν η ανάπτυξη και επικύρωση του πρώτου συστήματος υποβοηθούμενης καθοδήγησης με δορυφορική τεχνολογία για ελιγμούς πρόσδεσης μεγάλων πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier).
Πρόκειται για την εξέλιξη του προηγούμενου έργου GSAB, το οποίο είχε ανατεθεί στον όμιλο Grimaldi από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (ESA) στο πλαίσιο του προγράμματος NAVISP (Navigation Innovation and Support Program) το 2022.
Μετά την επιτυχία του GSAB, το νέο έργο θα επαληθεύσει την καταλληλότητα του σχεδιασμένου συστήματος για την επίτευξη του επιπέδου αυτονομίας 2, όπως ορίζεται από το Lloyd’s Register: η προϋπόθεση αυτή πληρούνται όταν όλες οι ενέργειες σε επίπεδο πλοίου γίνονται από ανθρώπινο χειριστή επί του πλοίου, αλλά τα εργαλεία υποστήριξης αποφάσεων μπορούν να παρουσιάζουν επιλογές ή να επηρεάζουν με άλλο τρόπο τις ενέργειες που επιλέγονται.
Επιπλέον, η GSAB2 θα μελετήσει τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του επιπέδου αυτονομίας 3, όπου οι αποφάσεις και οι ενέργειες σε επίπεδο πλοίου εκτελούνται αυτόνομα με ανθρώπινη επίβλεψη.
Η εταιρεία Grimaldi Deep Sea S.p.A. του ομίλου Grimaldi θα συντονίσει μια διεθνή ομάδα με την Kongsberg, μια κορυφαία τεχνολογική εταιρεία με έδρα τη Νορβηγία, η οποία εξειδικεύεται στο σχεδιασμό τεχνολογίας επεξεργασίας και λήψης σημάτων, και την RINA Services, την εταιρεία του ομίλου RINA που είναι υπεύθυνη για τις δραστηριότητες δοκιμών, επιθεώρησης, ταξινόμησης και πιστοποίησης, η οποία θα διαθέσει την τεχνογνωσία της στο έργο μαζί με την RINA Γερμανίας. Επιπλέον, ο όμιλος Grimaldi θα συνεργαστεί με την ιταλική κοινοπραξία Radiolabs, η οποία θα αναλάβει το σχεδιασμό, την εκτέλεση και την επικύρωση του συστήματος σε πραγματικές συνθήκες λειτουργίας.
Το GSAB2 θα υιοθετήσει τις τελευταίες καινοτομίες στις τεχνολογίες πολλαπλών αισθητήρων που βασίζονται σε δορυφόρους, οι οποίες μελετήθηκαν και αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του GSAB, και θα συμβάλλει στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελιγμών στο λιμάνι, αυξάνοντας περαιτέρω την ασφάλειά τους και μειώνοντας παράλληλα τις εκπομπές CO2, σύμφωνα με τη στρατηγική του Ομίλου Grimaldi για πιο πράσινες και ασφαλείς θαλάσσιες μεταφορές. Επιπλέον, το GSAB2 θα αναπτύξει επίσης προηγμένους αλγορίθμους βασισμένους στην τεχνητή νοημοσύνη καθώς και μια διεπαφή για τις λειτουργίες του συστήματος αυτοματισμού πλοίων.
Με βάση τα εξαιρετικά αποτελέσματα του GSAB, η Grimaldi Deep Sea S.p.A. προτίθεται να αναπτύξει και να δοκιμάσει ένα συμβουλευτικό σύστημα για την επίτευξη ασφαλών και αποτελεσματικών λειτουργιών ελλιμενισμού μεγάλων σκαφών, εστιάζοντας κυρίως στα ακόλουθα χαρακτηριστικά: πλοήγηση και χρονοπρογραμματισμός εντοπισμού θέσης του σκάφους για αυτόνομη πλεύση και λειτουργία- σχεδιασμός ελλιμενισμού για ελιγμούς και πλεύση εντός και εκτός λιμένων- συμβουλευτικό σύστημα για βέλτιστη πλεύση σε περιορισμένες λιμενικές περιοχές- σύστημα επίγνωσης της κατάστασης- αλληλεπίδραση με τον χρήστη.
Επιπλέον, η ομάδα GSAB2 θα μελετήσει τις προϋποθέσεις για την επίτευξη του επιπέδου αυτονομίας 3 με την καθιέρωση ενός εξαντλητικού συνόλου απαιτήσεων και κριτηρίων επαλήθευσης. Αυτή η φάση θα περιλαμβάνει μια κοινή μελέτη HAZID (Αναγνώριση κινδύνων) μιας αυτόνομης λειτουργίας ελλιμενισμού, την ανάπτυξη των βασικών τεχνολογιών ενεργοποίησης, την ανάλυση και τον ορισμό της φιλοσοφίας αλληλεπίδρασης με τον χρήστη και την οπτικοποίηση, τον προσδιορισμό των προαπαιτούμενων για τον εξοπλισμό και των απαιτήσεων για τις διεπαφές για ένα αυτόνομο σύστημα ελέγχου.
Διαβάστε ακόμη:
Γιατί δεν αποταμιεύουν οι Έλληνες
Μονεμβασιώτης (ΒΕΝΕΤΗΣ): Έτοιμο το Jackson Hall στο Κολωνάκι – Πότε ξεκινά τη λειτουργία του (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ