Μόλις δύο ημέρες μετά τους εορτασμούς για την παράδοση του Great Antwerp, του πρώτου πλοίου πολλαπλών χρήσεων ro-ro της κατηγορίας «G5» του ομίλου Γκριμάλντι, πραγματοποιήθηκε χθες το πρωί μια νέα τελετή στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. στο Ουλσάν της Νοτίου Κορέας για την καθέλκυση του αδελφού πλοίου Great Lagos.
Η δεύτερη μονάδα κλάσης G5 πήρε το όνομά της από την πόλη Λάγος της Νιγηρία. Το λιμάνι εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τον όμιλο Γκριμάλντι, ο οποίος λειτουργεί εκεί το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.
Μετά την παράδοσή του, η οποία αναμένεται αυτό το καλοκαίρι, το Great Lagos θα δραστηριοποιηθεί στις θαλάσσιες μεταφορές που προσφέρει ο όμιλος μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής, προκειμένου να βελτιωθεί περαιτέρω η ποιότητά τους. Τα άλλα πέντε πλοία κλάσης G5 – δηλαδή το Great Antwerp και τα υπόλοιπα τέσσερα αδελφά πλοία που θα παραδοθούν μεταξύ 2023 και 2024 – θα χρησιμοποιηθούν επίσης στις ίδιες γραμμές.
Το Great Lagos έχει μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα 45.684 τόνους dwt. Ο καινοτόμος σχεδιασμός του συνδυάζει υψηλή χωρητικότητα φόρτωσης με μεγάλη προσοχή στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις: όλα τα πλοία της κατηγορίας G5 είναι σε θέση να μεταφέρουν 4.700 γραμμικά μέτρα κυλιόμενου φορτίου, 2.500 CEU (ισοδύναμες μονάδες αυτοκινήτων) και 2.000 TEU. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.
Παρά την αυξημένη χωρητικότητά του, χάρη σε πολυάριθμες τεχνολογικές λύσεις αιχμής που αποσκοπούν στην αύξηση της ενεργειακής απόδοσης, το νέο πλοίο είναι σε θέση να μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με άλλα πλοία πολλαπλών χρήσεων ro-ro της Grimaldi.
Στην τελετή καθέλκυσης του Great Lagos παρέστησαν, μεταξύ άλλων, ο Heung-Won Seo, Senior Executive Vice President της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd., ο Guido Grimaldi, Deep Sea Commercial & Operations Director του Grimaldi Group, διάφορα στελέχη του κορεατικού ναυπηγείου και της ναπολιτάνικης ναυτιλιακής εταιρείας και εκπρόσωποι των κυριότερων πελατών με τους οποίους συνεργάζεται η τελευταία στις γραμμές που συνδέουν την Ευρώπη, τη Δυτική Αφρική, τη Βόρεια και τη Νότια Αμερική.
Ως απόδειξη της μεγάλης εκτίμησης που συνδέει τον όμιλο και τους πιο πιστούς πελάτες του, η νονά του Great Lagos αντιπροσωπεύει έναν σημαντικό εμπορικό εταίρο στη μεταφορά οχημάτων μεταξύ της Βόρειας Ευρώπης και της Δυτικής Αφρικής καθώς και σε άλλες διαδρομές στην περιοχή της Μεσογείου: πρόκειται για την Chafica Yamine, σύζυγο του Antonio Frangie, ιδιοκτήτη της Frangie Internationale Spedition GmbH.
Διαβάστε ακόμη
Πώς ο Έλον Μασκ έχασε 13 δισ. δολ σε μια ημέρα!
Πλειστηριασμοί: «Κληρώνει» για «Έντεχνο» με… καταιγισμό σφυριών (pics)
Ευτύχης Βασιλάκης: Σε υψηλά επίπεδα και φέτος η Autohellas μετά τη χρονιά-ρεκόρ του 2022
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ