Η νέα συμφωνία, η οποία περιλαμβάνει επίσης δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο πλοία, έρχεται δύο μήνες μετά την τελευταία παραγγελία για την κατασκευή πέντε ακόμη PCTCs. Το 2023 ανοίγει με μια νέα παραγγελία για τον στόλο του Ομίλου Grimaldi.
Ο ναπολιτάνικος όμιλος ανέθεσε στη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και στην China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC), δύο θυγατρικές της China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC), τη ναυπήγηση πέντε πλοίων PCTC (Pure Car & Truck Carrier), με δικαίωμα προαίρεσης-option για άλλες δύο μονάδες, γεγονός που θα ανεβάσει τη συνολική επένδυση σε πάνω από 630 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Unit), τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί για τη μεταφορά ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων με χρήση ορυκτών καυσίμων οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, φορτηγά κ.λπ.), καθώς και άλλων τύπων βαρέων (έως 250 τόνους).
Θα είναι μεταξύ των πρώτων πλοίων που θα είναι εξοπλισμένα με έναν νέου τύπου ηλεκτρονικού κινητήρα, του οποίου η ειδική κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του. Χάρη στα συστήματα μείωσης των εκπομπών τους, οι νέες μονάδες θα συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα όρια που έχουν θεσπιστεί σε διεθνές επίπεδο για τις εκπομπές CO2, NOx και SOx.
Επιπλέον, τα νέα πλοία θα έχουν την πιστοποίηση του ιταλικού νηογνώμονα RINA και θα είναι Ammonia Ready class, η οποία πιστοποιεί ότι μπορούν να μετατραπούν για τη χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικό καύσιμο με μηδενικές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα είναι επίσης σχεδιασμένα με σύστημα gold ironing με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά (όπου υπάρχει), η οποία αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο λιμάνι.
Τα πλοία που παραγγέλθηκαν αποτελούν εξέλιξη των σύγχρονων και αποδοτικών πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων 6.700-CEU που παραδόθηκαν στον Όμιλο μεταξύ 2016 και 2018 (Grande Baltimora, Grande New York e Grande Halifax):
Εκτός από τη σημαντική αύξηση της χωρητικότητας, χάρη στις σχεδιαστικές καινοτομίες και τις υπερσύγχρονες μηχανές και συστήματα, ο δείκτης εκπομπών CO2 ανά μεταφερόμενη μονάδα φορτίου θα είναι 27% χαμηλότερος από αυτόν των πλοίων προηγούμενης γενιάς.
Με την παράδοσή τους, που αναμένεται μεταξύ 2025 και 2026, τα νέα κτίρια θα ενισχύσουν τις υπηρεσίες του Ομίλου Grimaldi μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής, Εγγύς και Άπω Ανατολής.
Η νέα παραγγελία υπογράφηκε μόλις δύο μήνες μετά την τελευταία παραγγελία του Ομίλου για την κατασκευή πέντε πλοίων PCTC έτοιμων για χρήση αμμωνίας (με δικαίωμα προαίρεσης για άλλες πέντε μονάδες):
«Αυτό αποδεικνύει την εμπιστοσύνη της εταιρείας στην ανάπτυξη της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, και ιδίως του τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Επιπλέον, η συμφωνία αυτή με τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited και την China Shipbuilding Trading Company Limited έρχεται σε μια πολύ σημαντική στιγμή για την κινεζική ναυτιλιακή βιομηχανία, υπό το φως της πρόσφατης εισόδου της China Shipowners’ Association -της εθνικής ένωσης που εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες, τους φορείς εκμετάλλευσης και τους διαχειριστές εμπορικών πλοίων- στο Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, τον φορέα που εκπροσωπεί πάνω από το 80% της παγκόσμιας εμπορικής χωρητικότητας» επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Ομίλου.
Διαβάστε ακόμη:
Τράπεζες: Αντιδρούν για τη διάταξη που προβλέπει αποζημίωση στα θύματα ηλεκτρονικής απάτης
Σε 23 μέρες τέλος και το ρωσικό ντίζελ – Από πού θα το προμηθεύεται η Ευρώπη (πίνακες)
Gov.gr: Έτσι θα γίνεται η ίδρυση ατομικής επιχείρησης σε 5 λεπτά