Ο Όμιλος Grimaldi αύξησε περαιτέρω το βιβλίο παραγγελιών του με δύο ακόμη παραγγελίες για τη ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων και φορτηγών (PCTC).
Τον περασμένο Ιανουάριο, η εταιρεία υπέγραψε συμφωνία με τη Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Company Limited (SWS) και την China Shipbuilding Trading Company Limited (CSTC) – δύο εταιρείες που ανήκουν στην China State Shipbuilding Corporation Limited (CSSC) – για την κατασκευή πέντε πλοίων PCTC. Το δικαίωμα προαίρεσης για άλλα δύο αδελφά πλοία ασκήθηκε τελικά πριν από λίγες ημέρες.
Με μήκος 200 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και χωρητικότητα φόρτωσης 9.000 CEU (Car Equivalent Units), τα νέα πλοία έχουν σχεδιαστεί γα μεταφορά οχημάτων (αυτοκίνητα, SUV, βαν κ.λπ.), καθώς και άλλων τύπων βαρέων φορτηγών (βάρους έως 250 τόνων).
Θα είναι μεταξύ των πρώτων πλοίων που θα έχουν έναν νέου τύπου ηλεκτρονικό κινητήρα, του οποίου η ειδική κατανάλωση είναι από τις χαμηλότερες στην κατηγορία του. Χάρη στα συστήματα μείωσης των εκπομπών αερίων, οι νέες μονάδες θα συμμορφώνονται με τα αυστηρότερα όρια που έχουν θεσπιστεί σε διεθνές επίπεδο για τις εκπομπές CO2, NOx και SOx.
Στις σχεδιαστικές καινοτομίες και τους υπερσύγχρονους κινητήρες και συστήματα, ο δείκτης εκπομπών CO2 ανά μονάδα φορτίου που μεταφέρεται περισσότερο είναι σημαντικά μειωμένος – έως και πάνω από 50% χαμηλότερος από αυτόν άλλων πλοίων PCTC που διαχειρίζεται σήμερα ο Όμιλος Grimaldi.
Επιπλέον, τα νέα πλοία έλαβαν τη σήμανση κλάσης ammonia ready από τον ιταλικό νηογνώμονα RINA η οποία πιστοποιεί ότι μπορούν να μετατραπούν για τη χρήση αμμωνίας ως εναλλακτικό καύσιμο μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Είναι σχεδιασμένα για cold ironing με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας στην ξηρά, όπου υπάρχει, η οποία αποτελεί μια πράσινη εναλλακτική λύση στην κατανάλωση ορυκτών καυσίμων κατά τη διάρκεια της παραμονής στο λιμάνι.
Η συμφωνία με το κινεζικό ναυπηγείο για την κατασκευή των επτά PCTCs έχει αξία άνω των 630 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ. Η επένδυση αυτή αποτελεί μέρος του σχεδίου μαζικής ανανέωσης του στόλου του ομίλου Grimaldi, το οποίο περιλαμβάνει 26 πλοία που βρίσκονται υπό κατασκευή: 17 με καύσιμο αμμωνία , πέντε μονάδες πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης “G5”, δύο υβριδικά πλοία ro-ro κλάσης “GG5G” και δύο πλοία ro-pax κλάσης “Superstar” για τη θυγατρική Finnlines.
«Η επένδυση στο σχεδιασμό και την κατασκευή τόσο μεγάλων, φιλικών προς το περιβάλλον πλοίων, όπως αυτές οι νέες μονάδες PCTC με αμμωνία ready, σημαίνει συγκεκριμένη συμβολή τόσο στην ανάπτυξη του διεθνούς εμπορίου όσο και στην οικολογική μετάβαση στον τομέα της ναυτιλίας», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Εμανουέλ Γκριμάλντι: «Το σχέδιο εκσυγχρονισμού του στόλου μας είναι εξαιρετικά φιλόδοξο, αλλά αυτό είναι το είδος των πρωτοβουλιών που χρειάζεται ο τομέας μας για να αντιμετωπίσει την απεξάρτηση από τον άνθρακα, μια από τις πιο επείγουσες και απαιτητικές προκλήσεις της εποχής μας».
Η παράδοση των δύο νεοπαραγγελθέντων PCTC έχει προγραμματιστεί για το 2026. Όπως και τα πέντε αδελφά πλοία τους, θα χρησιμοποιηθούν σε ταξίδια μεταξύ Ευρώπης, Βόρειας Αφρικής, Εγγύς και Άπω Ανατολής, για να καλύψουν τις μεταφορικές ανάγκες των φορέων της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Διαβάστε ακόμη
Σημαντική αύξηση του αριθμού των φορτηγών πλοίων και container vessels που πήγαν για διάλυση
Παντελιάδης (My market): Μπαίνει πιο δυναμικά στη «μάχη» για την αγορά της Β. Ελλάδας
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ