Το πρώτο LPG Carrier απέκτησε η Oceangold Tankers συμφερόντων της οικογένειας Δράγνη. Πρόκειται για το “Pointis” μεταφορικής ικανότητας 84.000 κυβικών μέτρων ναυπηγήσεως 2016.
Πλοία αυτής τη χωρητικότητας ναυλώνονται στην αγορά έναντι 64.000 δολάρια την ημέρα. Το 2020 οι ναύλοι ήταν στα 35.400 δολάρια ημερησία και το 2021 στα 35.500 δολάρια.
Αιτία της ανόδου είναι ο πόλεμος στην Ουκρανία που έχει αυξήσει τα τονομίλια με την Ευρώπη να αναγκάζεται πλέον να εισάγει αέριο από μακρινότερους προορισμός.
Η εταιρεία έχει στόλο από συνολικά 15 πλοία εκ των οποίων εννέα είναι chemical και oil tankers, έξι product tankers και ένα LPG.
Οι προβλέψεις για τα επόμενα τρία χρόνια είναι ευνοϊκές παρά το γεγονός ότι το 2023 αναμένεται να πέσουν πολλά νεότευκτα LPG Carriers στο νερό.
Ο συγκεκριμένος κλάδος της ναυτιλίας γνωρίζει τον τελευταίο καιρό άνθιση με τις τιμές των ναύλων να ανεβαίνουν συμπαρασύροντας και τις αξίες των πλοίων. Και εδώ οι Έλληνες έχουν δυναμική παρουσία κατέχοντας το 13,85% του παγκόσμιου στόλου LPG, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών.
Σύμφωνα με στοιχεία ναυλομεσιτικών οίκων οι Έλληνες έχουν κάνει το 15% των αγοραπωλησιών πλοίων LPG αφού όχι μόνο αγοράζουν αλλά και πουλάνε με τεράστιο κέρδος.
Μέσα στο 2022 έχουν γίνει συνολικά 54 αγοραπωλησίες πλοίων μεταφοράς LPG εκ των οποίων τα 11 την τελευταία εβδομάδα.
Διαβάστε ακόμη
Μεταφορές και ΙΧ: Προς νέα επιδότηση στο ντίζελ τον Νοέμβριο
Η… Κακιά Σκάλα στα κανάλια, το σφυρί της Καικίλιας, ο εφοπλιστής και ο… ψιλικατζής σε νέες ιστορίες
Citi: Οι αμερικανικές μετοχές θα καταγράψουν περαιτέρω πτώση λόγω ύφεσης