Ο όμιλος Capital πήρε σημαντικές πιστοποιήσεις αφενός για τον σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα από τον Lloyd’s Register καθώς και από τον αμερικανικό νηογνώμονα ABS και το Νηολόγιο Λιβερίας για τον σχεδιασμό ενός πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας.
Η Capital Gas Ship Management και τα ναυπηγεία της Hyundai HDHHI έλαβαν από τον Lloyd’sRegister (LR) έγκριση επί της αρχής για τον σχεδιασμό πλοίου μεταφοράς υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO2), στο πλαίσιο κοινού προγράμματος ανάπτυξης (JDP).
Το πλοίο σχεδιάστηκε ώστε να υποστηρίξει την αναπτυσσόμενη αλυσίδα αξίας, γύρω από τη μεταφορά και αποθήκευση διοξειδίου του άνθρακα, λαμβάνοντας υπόψη συνεχώς εξελισσόμενες λύσεις Δέσμευσης και Αποθήκευσης Άνθρακα (CCS) που συμβάλλουν στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, προς επίτευξη των στόχων που έχει θέσει η Συμφωνία του Παρισιού για μηδενικούς ρύπους μέχρι το 2050.
Το έργο βασίζεται στη στενή συνεργασία μεταξύ των εταίρων, για την κατασκευή τεσσάρων πλοίων μεταφοράς LCO2 χαμηλής πίεσης χωρητικότητας 22.000 μ3, τα οποία θα φέρουν δεξαμενές τύπου C και ένα υψηλού επιπέδου σύστημα διαχείρισης φορτίου, κατάλληλου για CO2, ΝΗ3 και LPG.
O Πάνος Μήτρου, Global Gas Segment Director τουLloyd’s Register τόνισε:
“Η δέσμευση και αποθήκευση άνθρακα προσφέρει μεγάλες δυνατότητες και προοπτικές, ειδικά για κλάδους της βιομηχανίας όπου η ενεργειακή μετάβαση είναι δύσκολη. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η μεταφορά άνθρακα σε κλίμακα μπορεί να αποτελέσει το ουσιαστικό μέσογια τη συμμόρφωση με τις απαιτήσεις της Συμφωνίας του Παρισιού.
Ο LR ενεργώντας ως έμπιστος σύμβουλος στο έργο αυτό, επιβεβαιώνει τη δέσμευση τουHDHHIκαι της Capitalνα αναπτύσσει υποδομές που θα ανταποκρίνονται στις τρέχουσες προκλήσεις για την ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας άνθρακα και τη μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου».
Ο Seung-Ho Jeon, Senior Executive Vice President και Chief Technical Officer της HD Hyundai Heavy Industries, συμπλήρωσε:
«Λόγω των ενισχυμένων διεθνών περιβαλλοντικών κανονισμών, διαπιστώνουμε μια αυξημένη ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον πλοία, τα οποία ναλειτουργούν με μέγιστη ενεργειακή απόδοση. Πιο συγκεκριμένα, βλέπουμε ολοένα και περισσότερες ευκαιρίες στην αγορά της μεταφοράς διοξειδίου του άνθρακα, καθώς αναμένεται να μεταφερθεί περισσότερο διοξείδιο του άνθρακα λόγω της εμπορίας των εκπομπών του και των αυξανόμενων εφαρμογών δέσμευσης και αποθήκευσης. Στα πλαίσια αυτής της συνεργασίας, η HDHHI επαλήθευσε με επιτυχία την απόδοση ενός μεγάλου πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα σε χαμηλή πίεση, και θεωρεί ότι πρόκειται για μιακαλή ευκαιρία να προχωρήσουμε ένα βήμα παραπέρα προς την απανθρακοποίηση».
Η Αλεξάνδρα Ξύστρα, Technical Director της Capital Gas Ship Management, μοιράστηκε τις σκέψεις της για τις καινοτόμες στρατηγικές της εταιρείας: “Ως οι πρώτοι που διαχειριζόμαστε παραγγελίες για αυτούς τους τύπους πλοίων δεσμευόμαστε να συνεχίσουμε αυτή την καινοτόμο πορεία. Διερευνούμε ενεργά τις δυνατότητες των συγκεκριμένων τεχνολογιών να υποστηρίξουν μεγαλύτερα πλοία σε συνεργασία με τους εταίρους μας. Αναμένουμε ότι η θα υπάρξει ανάγκη και αυξημένη ζήτηση για πλοία μεταφοράς υγροποιημένου CO2 αυτού του μεγέθους στο άμεσο μέλλον. ”
Αμερικάνικο νηολόγιο
Επίσης, ο American Bureau of Shipping (ABS) και το Νηολόγιο Λιβερίας παρέχουν την καταρχήν έγκριση (AiP) στην Capital Gas ShipManagement (Capital Gas) και την HD Hyundai Heavy Industries (HHI) για τον σχεδιασμό ενός πολύ μεγάλου πλοίου μεταφοράς αμμωνίας (VLAC). Αυτός ο καινοτόμος σχεδιασμός του πλοίου περιλαμβάνει την ενσωμάτωση του συστήματος χρήσης αμμωνίας χωρίς άνθρακα για παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας (carbon-freeammonia-to-electrical power) της Amogy, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός στη βιώσιμη ναυτιλιακή τεχνολογία.
Η Amogy, ο ABS, το Νηολόγιο Λιβερίας και η CapitalGas ένωσαν τις δυνάμεις τους για να σχεδιάσουν ένα πλοίο μεταφοράς αμμωνίας χωρητικότητας 93.000 κυβικών μέτρων, στο οποίο με την τεχνολογία της Amogy θα παράγετε «καθαρή» ηλεκτρική ενέργεια ~1400 kW ισοδύναμης με μια γεννήτρια ντίζελ. Το σύστημα μετατροπής αμμωνίας σε ηλεκτρική ενέργεια της Amogy διαχωρίζει, την υγρή αμμωνία στα βασικά της στοιχεία υδρογόνο και άζωτο, τα οποία στη συνέχεια διοχετεύουν το υδρογόνο σε κυψέλη καυσίμου, παράγοντας ενέργεια υψηλής απόδοσης χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Ο Μίλτος Ζήσης, Διευθύνων Σύμβουλος της Capital Gas ShipManagement Corp δήλωσε: “Πιστεύουμε ότι η αμμωνία θα είναι ζωτικής σημασίας για την προώθηση της μετάβασης προς την εποχή των μηδενικών “NetZero” εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Κοιτάμε μπροστά και είμαστε ιδιαίτερα δεκτικοί σε καινοτόμες λύσεις, δίνοντας έμφαση στη βιωσιμότητα”.
Ο Πάτρικ Ράιαν, Ανώτατος Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Τεχνολογίας του ABS, δήλωσε: “Ο ABS είναι υπερήφανος που χρησιμοποιεί την τεχνογνωσία του ως ο κορυφαίος νηογνώμονας παγκοσμίως για τα πλοία μεταφοράς φυσικού αερίου για να υποστηρίξει την ανάπτυξη πλοίων νέας γενιάς όπως αυτό. Με τους σημερινούς ταχείς ρυθμούς των αναδυόμενων τεχνολογιών, η υποστήριξη της κλάσης είναι κρίσιμη αυτή τη στιγμή. Η ασφάλεια στη ναυτιλιακή βιομηχανία είναι υψίστης σημασίας, ενώ παράλληλα συνεργαζόμαστε για την ομαλή μετάβαση στην καθαρή ενέργεια”.
Ο Thomas Klenum, Εκτελεστικός Αντιπρόεδρος για την Καινοτομία και τις Ρυθμιστικές Υποθέσεις του Νηολογίου Λιβερίας, δήλωσε: “Η στρατηγική του ΙΜΟ για τα αέρια του θερμοκηπίου που εγκρίθηκε πέρυσι από την MEPC 80 έθεσε φιλόδοξους στόχους για τη διεθνή ναυτιλία ώστε να επιτύχει καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου έως το 2050. Για να το επιτύχουμε αυτό, χρειαζόμαστε εμπλεκόμενους φορείς με προνοητική σκέψη να συνεργαστούν για τον εντοπισμό καινοτόμων και βιώσιμων λύσεων, και αυτό ακριβώς αποδεικνύει αυτό το έργο μεταξύ της Amogy, της HHI, της Capital Gas, της ABS και του Λιβεριανού Νηολογίου, ενσωματώνοντας το καινοτόμο Power Pack της Amogy στον σχεδιασμό του πλοίου VLAC της HHI. Το έργο αυτό υποστηρίζει σε μεγάλο βαθμό τη διάνοιξη του δρόμου προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου και είμαστε υπερήφανοι που απονέμουμε το AiP”.
Διαβάστε ακόμη
Lidl: 25 χρόνια παρουσίας στην Ελλάδα με 1,4 δισ ευρώ επενδύσεις και ισχυρό αποτύπωμα
Ξεκίνησε η αποκλιμάκωση των επιτοκίων – Ποιοι δανειολήπτες θα δουν μείωση στις δόσεις τους
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ