Οι αντιδράσεις των κυβερνήσεων στη νέα παραλλαγή «Όμικρον» της Covid-19 θέτουν, τόσο τους εργαζόμενους στις μεταφορές, όσο και κατ’ επέκταση την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, σύμφωνα με διεθνείς οργανισμούς μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
Το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές, η Διεθνής Ένωση Οδικών Μεταφορών και η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών, έχουν καλέσει από κοινού τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν νέα μέτρα στα σύνορα που περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και τους ζητούν να παραδειγματιστούν από όσα έγιναν τα δύο τελευταία χρόνια.
«Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροπορικών μεταφορών και των οδηγών φορτηγών οχημάτων, πρέπει να μπορούν να συνεχίσουν να κάνουν τη δουλειά τους χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού, για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού», ανέφερε η ITF-International Transport Workers’ Federation που είναι η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές.
Τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικών επιπέδων ταξιδιωτικούς περιορισμούς μία εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας χαρακτήρισε το νέο στέλεχος του κορωνοϊού ως «παραλλαγή ανησυχίας».
Οι φορείς μεταφορών, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν περισσότερα από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως και εκπροσωπούν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού, έχουν ζητήσει να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
«Αυτό μοιάζει με την Ημέρα της Μαρμότας για τους τομείς των μεταφορών μας», δήλωσε ο γενικός γραμματέας της ICS-Institute of Chartered Shipbrokers (ICS), Guy Platten. «Υπάρχει πραγματικός και εύλογος φόβος ότι εάν δεν ληφθούν συντονισμένα μέτρα από τους παγκόσμιους ηγέτες, θα δούμε μια επιστροφή στην κορύφωση της κρίσης αλλαγής πληρώματος το 2020, όπου περισσότεροι από 400.000 ναυτικοί επηρεάστηκαν από αδικαιολόγητα σκληρούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
«Οι εργαζόμενοι στις μεταφορές εργάστηκαν ακούραστα τα δύο τελευταία χρόνια καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας για να διατηρήσουν την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε κίνηση και βρίσκονται σε οριακό σημείο. Ο Δεκέμβριος είναι παραδοσιακά μια πολυάσχολη περίοδος για τους ναυτικούς που επιστρέφουν στα σπίτια τους στις οικογένειές τους και οι κυβερνήσεις τους οφείλουν την ευκαιρία να περάσουν αυτόν τον χρόνο με τα αγαπημένα τους πρόσωπα».
Ο γενικός γραμματέας της ITF, Stephen Cotton, δήλωσε ότι εκείνες οι κυβερνήσεις που εμπόδισαν την παγκόσμια πρόσβαση σε εμβόλια είναι τώρα οι πρώτες που κλειδώνουν τα σύνορά τους.
«Αντί να επιδιώκουν μια παγκόσμια λύση σε αυτή την πανδημία, οι αποφάσεις τους κινδυνεύουν να προκαλέσουν την κατάρρευση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Δεν είναι μόνο ηθικά κατακριτέο, αλλά πρόκειται για οικονομική αυτοκαταστροφή».
Διαβάστε ακόμη:
Πλειστηριασμοί: «Σφυριά» για Κουτσολιούτσους (Πήλιο) και «Calle Mar» (Μύκονος)
Αναστάσης Δαυίδ: Οι «αραβικές νύχτες» του Mr Coca-Cola
MyProperty: Τα 75 sos για την ηλεκτρονική δήλωση φόρου μεταβίβασης ακινήτου