του Μηνά Τσαμόπουλου
Το σήριαλ με την υπόθεση της μετάταξης των υπαλλήλων του ΟΛΠ καλά κρατεί με τους εργαζόμενους αλλά και κύκλους του ΟΛΠ να κάνουν λόγο για εμπαιγμό από την πλευρά της κυβέρνησης.
Επί μήνες ο υπουργός Ναυτιλίας, Παναγιώτης Κουρουμπλής δίνει διαβεβαιώσεις τις οποίες όμως δεν υλοποιεί. Έχει συναντηθεί και με εκπροσώπους της Ένωσης Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών του ΟΛΠ, χωρίς όμως να λυθεί το θέμα.
«Οι μετατάξεις είναι συμβατική υποχρέωση της κυβέρνησης που απορρέει από τον νόμο 4404/2016 για την παραχώρηση του ΟΛΠ. Η στάση τους μπορεί να εκληφθεί από κάποιον και σαν εμπαιγμός προς τον επενδυτή και τους εργαζόμενους» επισημαίνουν κύκλοι του λιμανιού του Πειραιά. Έχουν περάσει σχεδόν δύο χρόνια και δεν έχει λυθεί το θέμα» και προσθέτουν:
«Δεν έχει βγει οι υπουργικές αποφάσεις. Υπάρχουν 250 εργαζόμενοι στον ΟΛΟ που έχουν ζητήσει να μεταταχθούν. Δεν θέλουν να εργάζονται στον ιδιωτικό τομέα. Η κωλυσιεργία αυτή δημιουργεί προβλήματα και στη διοίκηση του ΟΛΠ η οποία θέλει να αναδείξει το προσωπικό της.»
Στο μεταξύ, οι αντιδράσεις στο Μεγάλο Λιμάνι πολλαπλασιάζονται.
Οι μετατάξεις, που θα ισχύσουν τόσο για τον ΟΛΠ όσο και για τον ΟΛΘ ήταν αίτημα των ίδιων των εργαζόμενων το οποίο διεκδίκησαν μέσω της Ομοσπονδίας Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜ.Υ.Λ.Ε.) και πέτυχαν την ικανοποίησή του μετά από ένα μήνα απεργιακών κινητοποιήσεων. Όμως δεν υλοποιείται αν και έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για την κύρωση της σύμβασης παραχώρησης του ΟΛΠ.
Ιστορικό
Στις 5 Ιουλίου 2017 ο ΥΝΑ, Παναγιώτης Κουρουμπλής φάνηκε να κάνει το πρώτο βήμα για την επίλυση της υπόθεσης. Πιο συγκεκριμένα, απεύθυνε πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος προς το προσωπικό του Οργανισμού βάσει των διατάξεων του άρθρου 11 του Ν.4404/2016, και, προκειμένου «να εκτιμηθεί, αλλά και να καθοριστεί με ακρίβεια ο μέγιστος αριθμός του προσωπικού της ΟΛΠ ΑΕ, που επιτρέπεται να μεταταγεί».
– Στο κείμενο τόνιζε ότι «η δήλωση αυτή, δεν συνιστά αίτηση για μετάταξη». Από τότε δεν υπήρξε καμία εξέλιξη επί του θέματος.
«Ένα και πλέον χρόνο μετά, το ΥΝΑ έχει ξεχάσει πλήρως τις νομοθετημένες υποσχέσεις του και βέβαια οι εργαζόμενοι αισθάνονται το λιγότερο απαξιωμένοι και ξεχασμένοι, από τον Υπουργό , που ενώ έβγαλε το περασμένο καλοκαίρι μια άτυπη πρόσκληση ενδιαφέροντος η οποία ήταν και παράτυπη και όχι σύμφωνα με το γράμμα του νόμου. Ως σήμερα δεν έχουν εκδοθεί και υπογραφεί οι ΚΥΑ όπως απαιτεί ο νόμος» επισημαίνουν στελέχη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας στο newmoney.gr για να προσθέσουν:
«Ο υπουργός υποσχέθηκε ότι το θέμα θα έχει λήξει έως το τέλος Μαίου. Όμως ήδη βρισκόμαστε προς τα τέλη του μήνα και δεν έχει γίνει καμία προπαρασκεαυστική εργασία. Δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Τελικά θα πουν την αλήθεια σε αυτούς που τους έταξαν και νομοθέτησαν μετατάξεις στους ιδιωτικοποιημένους οργανισμούς και των οποίων ο αριθμός τους δεν είναι καθόλου ευκαταφρόνητος; Ο χρόνος κυλάει, όμως λύση δεν φαίνεται λύση στον ορίζοντα.»