search icon

Ναυτιλία

ΟΛΠ: Εστιάζει στην προσέλκυση Ελλήνων επενδυτών

Για το 2023 είναι οι επιβατικές δραστηριότητες που θα στηρίξουν τα έσοδα και τα κέρδη του - Τι ειπώθηκε στη σημερινή παρουσίαση στους Θεσμικούς Επενδυτές

Στην προσέλκυση Ελλήνων επενδυτών εστιάζει την προσπάθειά της η ΟΛΠ ΑΕ αφού έως σήμερα ξένα είναι τα κεφάλαια που επενδύονται. Την επισήμανση αυτή έκανε η διοίκηση του Οργανισμού στη διάρκεια παρουσίασης στην Ένωση Θεσμικών Επενδυτών που έκανε σήμερα στο ΧΑ παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα ρεκόρ που σημείωσε το 2022.

«Το λιμάνι του Πειραιά είναι το πιο σημαντικό σε σύγκριση με τα άλλα ευρωπαϊκά λιμάνια που έχουν επενδύσει κινεζικά συμφέροντα» επεσήμανε στο newmoney η CFO του ΟΛΠ Li Jin και εξήγησε το γιατί:

«Τα άλλα λιμάνια έχουν και αυτά τη σημασία τους όμως εστιάζουν μόνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Ο Πειραιάς από την άλλη έχει πολλαπλές δραστηριότητες. Διακίνηση εμπορευματοκιβώτια, car terminal, κρουαζιέρα, επιβατηγό ναυτιλία και ναυπηγοεπισκευή, ενώ είναι το πρώτο μεγάλο ευρωπαϊκό λιμάνι στην έξοδο των πλοίων από τη διώρυγα του Σουέζ.

H CFO του ΟΛΠ Li Jin με τον δημοσιογράφο του newmoney Μηνά Τσαμόπουλο.

Όπως τόνισε στο newmoney ο deputy manager Νεκτάριος Δεμενόπουλος “όλες οι δραστηριότητες του λιμανιού έχουν εξελίχθηκαν θετικά το 2002. Η εταιρεία δείχνει ανθεκτικότητα παρά τις αλλεπάλληλες διεθνείς κρίσεις. Τα έσοδα και τα κέρδη είναι σε επίπεδα ρεκόρ. Αναλογικά και το μέρισμα ξεπέρασε το ένα ευρώ ανά μετοχή”.

O deputy manager του ΟΛΠ Νεκτάριος Δεμενόπουλος.

Για τις επενδύσεις ανέφερε: «Προχωράνε οι επενδύσεις. Σε εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την επέκταση του Σταθμού αυτοκινήτων -car terminal, αναβαθμίζεται η Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, η υπόγεια σύνδεση του car terminal με το κέντρο logistics. Υπάρχει εκκρεμότητα με τα έργα της νότιας επέκτασης του λιμανιού, δηλαδή η επέκταση της κρουαζιέρας, όπου αναμένουμε την ανανέωση των περιβαλλοντικών αδειών. Έχει φτάσει μέχρι το 30% και εκκρεμεί το υπόλοιπο». Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που πρέπει να κάνει ο ΟΛΠ ανέρχονται τσα 293,7 εκατομμύρια και οι έως τώρα έχουν γίνει έργα αξίας 133,413 εκατομμυρίων.

Για τον ανταγωνισμό με το λιμάνι της Βαλένθια που είναι στην 4η θέση στα ευρωπαϊκά λιμάνια με 5ο τον Πειραιά σχολίασε:

«Ο Πειραιάς συνολικά, σύμφωνα με τα αποτελέσματα του 2022 είναι πάρα πολύ κοντά στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων. Η διαφορά είναι μόλις 50.000 κουτιά. Ο Πειραιάς είναι σταθερά γύρω στα πέντε εκατομμύρια. Γενικώς η παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα έχει επηρεαστεί και τα λιμάνια προσπαθούν να αυξήσουν τη διακίνηση. Ο Πειραιάς διατηρείται σε υψηλά επίπεδα. Τα 5.000.000 κουτιά ετησίως είναι πρωτόγνωρος αριθμός για τον Πειραιά».

Για το αν υπάρχουν προβλέψεις για άνοδο του αριθμού εξυπηρέτησης εμπορευματοκιβωτίων, απάντησε: «Το επίπεδο ρεκόρ είναι τα 5,6 εκατομμύρια που πετύχαμε το 2019. Εφόσον ομαλοποιηθεί η κατάσταση κυρίως οικονομικά, να αποφύγουμε την ύφεση και να παραμείνουν ισχυρές οι ελληνικές εισαγωγές και εξαγωγές, παράγοντες που επηρεάζουν τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, τότε ναι μπορούμε να αυξήσουμε τον αριθμό των κουτιών που διακινούνται από το λιμάνι. Άμεσος στόχος είναι να διατηρηθούμε, καταρχήν σε αυτό το υψηλό επίπεδο και να μην έχουμε μείωση. Δεν αισθανόμαστε “απειλή” από άλλο λιμάνι.»

Για το 2023 είναι οι επιβατικές δραστηριότητες που θα στηρίξουν τα έσοδα και τα κέρδη όπως επεσήμανε ο Νεκτάριος Δεμενόπουλος: «Η κρουαζιέρα από το 2022 αναδείχθηκε σε πολύ σημαντικός τομέας για τα έσοδα και την κερδοφορία του ΟΛΠ. Και οι προοπτικές είναι καλές για το 2023. Βάσει των προκρατήσεων θα υπάρξει μεγάλη αύξηση κροαυζιερόπλοιων. Θα έχουμε πάνω από 800 αφίξεις και πιο συγκεκριμένα 829 ενώ 2022 ήταν 677 και το 2021 379. Η αύξηση θα αγγίξει το 22%. Το 2023 θα ξεπεράσει και τη χρονιά ρεκόρ το 2019. Επίσης, αναμένουμε και περαιτέρω αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας. Το 2022 λειτουργούσαν ακόμα οι εταιρείες κρουαζιέρες με μικρότερο πρωτόκολλο επιβατών, λόγω πανδημίας. Το 2022 εξυπηρετήσαμε περίπου 870.000 και φέτος θα φθάσουμε και πάλι το ένα εκατομμύριο» και προσέθεσε:

«Το νέο στοιχείο στην κρουαζιέρα είναι η μεγάλη αύξηση στις προκρατήσεις για το home porting που φθάνουν περίπου το 76% . Από τις 829 αφίξεις για το 2023 οι 630 θα είναι home porting, ενώ υπάρχει δυνατότητα να προστεθούν δρομολόγια έως και 10%».

Για το αν το λιμάνι έχει δυνατότητα λόγω χώρων να αυξήσει τη δραστηριότητά του ή αν έχει πιάσει ταβάνι, ο Θανάσης Καρλής, debuty manager ανέφερε: «Υπάρχουν περιθώρια αφού επεκτείνεται το car terminal αλλά και η κρουαζιέρα».

Στη διάρκεια της παρουσίασης αναφέρθηκαν τα εξής στοιχεία:

Θα το επικυρώσει η ΓΣ η οποία θα πραγματοποιηθεί στις 5/7/2023. Για τη χρήση του 2021 το αντίστοιχο ποσό ήταν 15,7 εκατ. ευρώ ή 0,628 ευρώ ανά μετοχή. Το Δημόσιο (ΤΑΙΠΕΔ) που σήμερα κατέχει ποσοστό 7,1% του ΟΛΠ με την COSCO να είναι στο 67%) θα εισπράξει φέτος από μέρισμα σχεδόν το ίδιο ποσό με την εποχή που κατείχε το 72%.γ και όχι στο χρέος.

Τα αποτελέσματα των επιμέρους βασικών δραστηριοτήτων του λιμένα έχουν ως εξής:

Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, το 2022 ο κλάδος της κρουαζιέρας σημείωσε σημαντική άνοδο τόσο σε επίπεδο προσεγγίσεων του λιμένα όσο και επιβατικής κίνησης.

Η συνολική διακίνηση επιβατών το 2022 ανήλθε σε 880.416 έναντι 303.665 το 2021 καταγράφοντας αύξηση ποσοστού 190%.

– Αυξημένοι κατά 79% ήταν και οι κατάπλοι κρουαζιερόπλοιων, με 677 κατάπλους έναντι 379 το προηγούμενο έτος, αριθμός ο οποίος ξεπερνά κατά πολύ ακόμα και τα προ-πανδημίας επίπεδα. -Οι αφίξεις απο-επιβίβασης (Homeporting) κατέγραψαν αύξηση κατά 100,5% σε σχέση με το 2021.

– Η δραστηριότητα της ακτοπλοΐας κατέγραψε αύξηση συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Η συνολική διακίνηση επιβατών, το 2022, παρουσίασε θετική μεταβολή της τάξης 26% με 14.976.394 έναντι 11.896.187 επιβάτες το 2021.

-Ο σταθμός εμπορευματοκιβωτίων διατήρησε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών και το 2022. Πιο συγκεκριμένα, η συνολική διακίνηση της Προβλήτας Ι σημείωσε αύξηση 5,4%. Η δραστηριότητα του εμπορικού λιμανιού αντιπροσωπεύει το 60% των εσόδων του ΟΛΠ.

-Το Car Terminal εξυπηρετεί συνήθως 400.000 οχήματα τα περισσότερα εκ των οποίων ήταν transit. Μόνο το 25% είναι για εισαγωγή. Ο πόλεμος στην Ουκρανία επηρέασε τη δραστηριότητα αυτή αφού μειώθηκε ο όγκος φορτίου προς τη Μαύρη Θάλασσα. Το 2022 διακινήθηκαν 350.000 οχήματα.

Παρ’ όλα αυτά τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 16,5% γιατί αυξήθηκε το εισαγόμενο φορτίο ενώ έγινε και αναπροσαρμογή των τιμολογίων.

Επίσης άρχισε η μεταφορά οχημάτων από την Κίνα με ανοικτά containers . Το 2022 ξεφορτώθηκαν στο Σ.ΕΜΠΟ και μεταφέρθηκαν στο Car Terminal με τον τρόπο αυτόν 4.000 οχήματα.

– Στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη εξυπηρετήθηκαν το 2022 413 πλοία έναντι 405 το 2021.

Διαβάστε ακόμη

ΕΕΕ: Χαιρετίζει την πρωτοβουλία Green Deal Industrial Plan – Καταλυτικός ο ρόλος της ευρωπαϊκής ναυτιλίας

Ρομπέρ Γκοσί (Εθνική Ασφαλιστική): Το σχέδιο για την επόμενη μέρα της αρχαιότερης ασφαλιστικής

12Gods: Η ελληνική εταιρεία που σερβίρει τον «θησαυρό» των ελληνικών βοτάνων σε κάψουλες (pics)

Exit mobile version