Τόσο τα έσοδα, όσο και τα κέρδη της ΟΛΠ Α.Ε., αυξήθηκαν το πρώτο τρίμηνο του έτους, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η εφοδιαστική αλυσίδα λόγω των επιθέσεων των ανταρτών Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα και την αναδρομολόγηση πλοίων γύρω από την Αφρική.

Αναλυτικότερα, στο λιμάνι του Πειραιά τα έσοδα της ΟΛΠ Α.Ε. αυξήθηκαν κατά 2,5% στα 45,02 εκατ. ευρώ έναντι 43,92 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι.

Επίσης τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 1,7% στα 22,7 εκατ. ευρώ από 22,34 εκατ. ευρώ πέρυσι την ίδια περίοδο και τα κέρδη μετά φόρων κινήθηκαν ανοδικά κατά 6,9% στα 13,87 εκατ. ευρώ από 12,98 εκατ. ευρώ το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Τα έσοδα συνέχισαν την ανοδική πορεία της προηγούμενης περιόδου, στηριζόμενα κυρίως στους λειτουργικούς τομείς του Σταθμού Αυτοκινήτων, του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Προβλήτα Ι, και της Κρουαζιέρας, παρά τις έντονες πιέσεις που προκαλούνται από την διεθνή αστάθεια. Η ανοδική τάση της ελληνικής οικονομίας συνέβαλαν στην άνοδο των εσόδων από τα φορτία που προορίζονται για την εσωτερική αγορά που αντιστάθμισαν τις απώλειες από τα φορτία μεταφόρτωσης.

Τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων

Ο τερματικός Σταθμός Αυτοκινήτων κατέγραψε μείωση των φορτίων, τόσο των εγχώριων όσο και των οχημάτων μεταφόρτωσης, κατά περίπου -5,4% και -23,1%, αντίστοιχα, σε σύγκριση με το πρώτο τρίμηνο του 2023. Ο κύριος λόγος για το παραπάνω γεγονός οφείλεται κυρίως σε δυσλειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας τόσο σε εγχώριο όσο και σε διεθνές επίπεδο, γεγονός που έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική αύξηση του χρόνου παραμονής των αυτοκινήτων στις προβλήτες του λιμανιού, που οδήγησε σε μείωση της δυνατότητας εξυπηρέτησης νέων φορτίων από την Εταιρεία. Αυτή η έκτακτη κατάσταση προσέφερε ωστόσο σημαντικά αυξημένα τέλη υπηρεσιών αποθήκευσης που ανήλθαν περίπου σε 3,1 εκατ. ευρώ (1ο τρίμηνο 2023: 0,6 εκατ. ευρώ) υπερκαλύπτοντας την απώλεια από τη μείωση των άλλων εσόδων και οδηγώντας στη συνολική αύξηση των εσόδων του τομέα.

Εμπορευματοκιβώτια

Στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (Προβλήτα Ι) καταγράφεται μείωση -4,0% στη συνολική διακίνηση φορτιών σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης. Η εν λόγω μείωση προέρχεται κυρίως από τη μείωση της διακίνησης φορτίου μεταφόρτωσης κατά -27,0% (από 100.346 σε 73.236 TEUs) επηρεαζόμενη από τα προβλήματα διέλευσης των εμπορικών πλοίων από την Διώρυγα του Σουέζ, λόγω των γενικευμένων ταραχών στην περιοχή της Μέσης Ανατολής. Η μείωση αυτή αντισταθμίζεται πλήρως από την εντυπωσιακή αύξηση του εγχώριου φορτίου κατά +65,6% (από 33.078 σε 54.791 TEUs).

Πώς κινήθηκε η κρουαζιέρα

Ανάπτυξη παρουσιάζει και ο τομέας της Κρουαζιέρας, καταγράφοντας αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που χρησιμοποιούν ως αφετηρία το λιμάνι του Πειραιά (homeport/άφιξη και αναχώρηση του πλοίου από το ίδιο λιμάνι) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους. Μικρή αύξηση κατέγραψε και η Ακτοπλοΐα ακολουθώντας την αυξητική τάση στον ελληνικό τουρισμό, και τη θετική πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Τέλος τα έσοδα παραχώρησης που εισπράχθηκαν από τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά Α.Ε. για τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ & ΙΙΙ μειώθηκε κατά περίπου € 1,5 εκατ. (-7,8%) κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, λόγω της μείωσης του διακινούμενου φορτίου εξαιτίας των ασταθών συνθηκών στην περιοχή της Διώρυγας του Σουέζ.

Διαβάστε ακόμη

Rostin Behnam (CFTC) στο newmoney: Όσοι βάζουν χρήματα σε κρυπτονομίσματα να είναι έτοιμοι να τα χάσουν (pic)

Ισπανία: Τρίτο ανοδικό σερί για τον πληθωρισμό (γράφημα)

Λαβρόφ: Απείλησε με μέτρα πυρηνικής αποτροπής τις ΗΠΑ εάν αναπτύξουν πυραύλους στην Ουκρανία

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ