Με την πρόσφατη επιβεβαίωση των ναυπηγείων Yangzijiang Shipbuilding ότι η Mediterranean Shipping Co (MSC) έχει παραγγείλει 12 πλοία μεταφορικής ικανότητας 16.000 teu το καθένα με διπλό καύσιμο LNG, το βιβλίο παραγγελιών για ναυπηγήσεις του μεγαλύτερου Liner στον κόσμο πλησιάζει στα 2 εκατ. teu, αριθμός τεράστιος.
Πιο συγκεκριμένα, η MSC έχει ανεβάσει το βιβλίο παραγγελιών της στο ρεκόρ των 1,96 εκατ. teu, που αντιστοιχεί στο 43% του σημερινού στόλου της, σύμφωνα με τη Linerlytica.
Οι παραγγελίες της MSC είναι περισσότερες από το σύνολο του υπάρχοντος στόλου της μεγαλύτερης γερμανικής ναυτιλιακής εταιρείας μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, της Hapag-Lloyd, η οποία είναι η πέμπτη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο.
Επίσης το βιβλίο παραγγελιών της MSC είναι μεγαλύτερο από όλες μαζί τις παραγγελίες της Maersk, της CMA CGM και της COSCO, της δεύτερης, της τρίτης και της τέταρτης μεγαλύτερης εταιρείας αντιστοίχως, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το βιβλίο παραγγελιών της MSC ανέρχεται πλέον σε πάνω από το 25% του συνόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν παραγγελθεί, με βάση την μεταφορική ικανότητα.
Όμως με τις παραδόσεις ρεκόρ πλοίων που έρχονται το 2023 και το 2024 για την MSC και την παγκόσμια βιομηχανία τακτικών γραμμών, οι εικασίες αυξάνονται ότι πολλές παραγγελίες θα αναβληθούν.
Το σημερινό παγκόσμιο βιβλίο παραγγελιών, για το οποίο η MSC αντιπροσωπεύει περίπου το 27%, ανέρχεται σε περίπου 7,2 εκατ. teu, σημαντικά υψηλότερο από το προηγούμενο ρεκόρ των 6,6 εκατ. teu που σημειώθηκε το 2008.
Ο αριθμός των μεταχειρισμένων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που αγόρασε η MSC έχει εντυπωσιάσει επίσης. Σε διάστημα λίγο μεγαλύτερο των δύο ετών, ο μεταφορέας έχει αγοράσει περίπου 240 μεταχειρισμένα πλοία σύμφωνα με την Alphaliner, με τελευταίο το Northern Jasper χωρητικότητας 8.814 teu.
Ενώ ιστορικά η MSC, οι ρίζες της οποίας χρονολογούνται από το 1970, είχε μεγάλη έμφαση στη ναύλωση πλοίων, αυτό άλλαξε κατά τη διάρκεια της περιόδου ρεκόρ κερδών της ναυτιλίας γραμμών των τελευταίων δύο ετών. Από τις αρχές του 2020, το μερίδιο των ιδιόκτητων πλοίων της MSC αυξήθηκε στο 69% από 51%, σύμφωνα με τη Linerlytica.
Εικάζεται ότι η MSC θα προβεί σε μαζική εκκαθάριση παλαιότερης χωρητικότητας προς ανακύκλωση- το 2023 και το 2024, με πολλούς αναλυτές να αναμένουν ότι η διάλυση πλοίων θα φθάσει σύντομα σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.
Διαβάστε ακόμη
Φόβοι για νέα έξαρση στο λαθρεμπόριο καύσιμων
Το βαθύ πουγκί των Μπάκων, ο Πέτρος-Εμπαπέ, ο «απέθαντος» και η μονοκρατορία του Μάνεση
Altus: Τα ελληνικά drones που «πετούν» με την Amazon στη Νάξο (pics)