search icon

Ναυτιλία

Okeanis Eco Tankers: Η 28η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή που εισήχθη στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ

Μεγαλομέτοχος η οικογένεια Αλαφούζου με 57% - Οι ελληνικές εισηγμένες διαθέτουν πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο με στόλο από 928 πλοία συνολικής αξίας που αγγίζει τα 28 δισ. δολάρια. Ένα τρισ. δολάρια συνεισέφερε άμεσα ή έμμεσα από την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία στην αμερικανική οικονομία

H Okeanis Eco Tankers Corp. (ΟΕΤ) συμφερόντων της οικογένειας Αλαφούζου που ελέγχει το 57% είναι πλέον η 28η εταιρεία ελληνικών συμφερόντων που εισήχθη στις κεφαλαιαγορές των ΗΠΑ και πιο συγκεκριμένα στο New York Stock Exchange (NYSE).

Η Okeanis Eco Tankers Corp. συστάθηκε στις 30 Απριλίου 2018 και έως τα μέσα Δεκεμβρίου η μετοχή της διαπραγματευόταν στο χρηματιστήριο του Όσλου-Oslo Børs.

Έχει στόλο από 14 δεξαμενόπλοια και πιο συγκεκριμένα, από έξι σύγχρονα δεξαμενόπλοια Suezmax και οκτώ σύγχρονα δεξαμενόπλοια VLCC.

Η εταιρεία είναι ανάμεσα σε εκείνες που ξεχωρίζουν στην προσπάθεια της παγκόσμιας ναυτιλιακής βιομηχανίας για την πράσινη μετάβαση και οι λόγοι είναι: α) η εστίασή της σε “μελλοντικά” πλοία που ναυπηγούνται σύμφωνα με τα πρότυπα ECO και καταναλώνουν λιγότερα καύσιμα από τα συμβατικά δεξαμενόπλοια

β) να είναι τα πλοία της εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (“scrubbers”) και

γ) να έχουν κατασκευαστεί ώστε να συμμορφώνονται με τους κανονισμούς για την επεξεργασία του έρματος.

Η εταιρεία στην επίσημη ιστοσελίδα της εξηγεί την στρατηγική που ακολουθεί:

“Τα επόμενα χρόνια θα εμπορευόμαστε τα πλοία μας κυρίως στην αγορά spot. Η στρατηγική μας καθοδηγείται τόσο από την άποψή μας για μια ισχυρή αγορά δεξαμενόπλοιων, όσο και από την επιθυμία μας να επωφεληθούμε πλήρως από το χαμηλότερο κόστος του μαζούτ που μας παρέχει ο οικολογικός, εξοπλισμένος με scrubber στόλος μας. Ενόψει της αναμενόμενης αγοράς δεξαμενόπλοιων μεσοπρόθεσμα, έχουμε τοποθετήσει τα πλοία μας στην αγορά spot, που αντιπροσωπεύει περίπου το 80% της διαθέσιμης χωρητικότητας του στόλου μας. Επικεντρωνόμαστε στην παρακολούθηση της αγοράς, στην εκτέλεση της στρατηγικής μας για τις ναυλώσεις και στην πλήρη αξιοποίηση της εξοικονόμησης καυσίμων που αναμένουμε να αποφέρει ο στόλος μας”.

Οι 16 εισηγμένες εταιρείες στον NASDAQ και οι 12 εισηγμένες εταιρείες στο NYSE διαθέτουν πολυδιάστατο χαρτοφυλάκιο με στόλο από 928 πλοία όλων των τύπων, δεξαμενόπλοια, φορτηγά, μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, LNG και LPG Carriers. δεξαμενόπλοιων, πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, καθώς και πλοίων μεταφοράς LNG και υγραερίου, συνολικής αξίας που αγγίζει τα 28 δισ. δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της VesselsValue.

O Ερικ Ντίας, επικεφαλής των Αγορών Κεφαλαίων Ευρώπης, Μέσης Ανατολής και Αφρικής στο NYSE, έχει επισημάνει για την παρουσία των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών στην αμερικανική κεφαλαιαγορά:

«Σήμερα η Ελλάδα παραμένει η Νο 1 ναυτιλιακή χώρα στον κόσμο. Μόνο στις ΗΠΑ το 2021 η ναυτιλιακή οικονομία συνεισέφερε 6 τρισ. δολάρια, από τα οποία 1 τρισ. προήλθε άμεσα ή έμμεσα από την ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία, η οποία διαδραματίζει ζωτικό ρόλο για την αμερικανική οικονομία. Έχουμε πάνω από 12 ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων στο χρηματιστήριό μας, συνολικής κεφαλαιοποίησης 5 δισ. δολαρίων. Το κοινό στοιχείο Αμερικής και Ελλάδας είναι η δέσμευσή μας στις δημοκρατικές αρχές της δικαιοσύνης, της ισότητας, της ελευθερίας και του δικαίου, τέσσερις αξίες που μας έχουν ενώσει τους τελευταίους δύο αιώνες».

Διαβάστε ακόμη

Τιμολόγια ρεύματος: Κατρακυλούν συνεχώς οι τιμές – Από 17,9 έως 13,9 λεπτά η μπλε κιλοβατώρα τον Ιανουάριο 2024

Τα προβλήματα χρέους συνεχίζουν να πλήττουν την οικονομία παρά την αισιοδοξία της Fed (πίνακες)

Μεγάλος σκουπιδότοπος: Συγκεντρώθηκαν περισσότεροι από 8 τόνοι πλαστικού (vid)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version