Όσο η κρίση στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων βαθαίνει, παρά τις αισιόδοξες προβλέψεις στελεχών της αγοράς, οι κανόνες της οικονομίας εξελίσσονται στη λογική του «ο θάνατός σου η ζωή μου».
Από όπου βρουν φορτώνουν προκειμένου να αποφύγουν την πτώχευση. Κάποιες εταιρείες -ο αριθμός των οποίων αυξάνει διεθνώς- δεν σταματούν ούτε ενώπιον των κυρώσεων που έχουν επιβάλλει οι ΗΠΑ σε Ιράν και Βενεζουέλα. Πάνε και φορτώνουν. “Because my bread…” που λένε και οι Αγγλοσάξονες.
Οι καταγγελίες περιλαμβάνονται τώρα και στα report εισηγμένων εταιρειών προς τις χρηματιστηριακές αγορές.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα η εισηγμένη Frontline η οποία ανακοίνωσε ζημιές 26,6 εκατ. ή $0,13/μετοχή.
Κάπου εκεί, ανάμεσα στις λέξεις, διαβάσαμε:
« …τα πλοία τα οποία παρακάμπτουν τις κυρώσεις και μεταφέρουν πετρέλαιο από και προς αυτές τις χώρες (Ιράν και Βενεζουέλα) ουσιαστικά λειτουργούν εκτός του ρυθμιστικού πλαισίου του ΙΜΟ και συνεπώς δεν σέβονται τους κοινούς κανονισμούς ασφάλειας για τους υπόλοιπους συμμετέχοντες της αγοράς. Τέτοιου είδους δραστηριότητες αποτελούσαν ανέκαθεν πρόκληση για τη ναυτιλιακή βιομηχανία, παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν ήταν περιορισμένες. Πλέον η δραστηριότητα αυτή λαμβάνει χώρα σε μια κλίμακα που επηρεάζει αρνητικά τη ζήτηση για θαλάσσια μεταφορά πετρελαίου».
Όσο αφορά το μέλλον της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων πολλά θα εξαρτηθούν από την ραγδαία εξάπλωση της μετάλλαξης Δέλτα και κατά πόσο θα επηρεάσει την ανάκαμψη της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου.
Στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων επιτείνεται η αρνητική ψυχολογία με την ασφυκτική πίεση μηνών να προκαλεί μεγάλες ζημιές στις ναυτιλιακές.
Μπορεί σύμφωνα με την Allied Shipping Research ο BDTI- δείκτης για τα πλοία μεταφοράς ακατέργαστου πετρελαίου και fuel oil μειώθηκε μόλις κατά 1% από τις 610 μονάδες στις 604 και ο BCTI-δείκτης για τα δεξαμενόπλοια που μεταφερουν βενζίνη, κηροζίνη, αμόλυβδη βενζίνη και ντίζελ «άσπρο» να αυξήθηκε κατά 4,7% από τις 489 μονάδες στις 512, όμως πρόκειται για… αναλαμπές μέσα στο χάος.
Η πίεση συνεχίζεται στα VLCC δεξαμενόπλοια. Η χασούρα έχει φθάσει τα 10.015 δολάρια την ημέρα κατά μέσο όρο από τα 8.254 μία εβδομάδα νωρίτερα, μείωση 21,3% που σημαίνει ότι οι εφοπλιστές συνεχίζουν να «μπαίνουν μέσα» στα ταξίδια που κάνουν τα πλοία τους.
Για τα Suezmax οι ναύλοι μειώθηκαν σε αρνητικό πρόσημο 101 δολαρίων έναντι θετικού προσήμου 1.726 δολαρίων (-105,9%). Και σε αυτή την κατηγορία το χέρι μπαίνει στην τσέπη.
Για τα Aframax οι ναύλοι μειώθηκαν από τα 2.644 δολάρια την ημέρα στα 1.055 δολάρια ποσοστό 60,1%.
Διαβάστε ακόμα:
Καταιγίδα ανατιμήσεων τρομάζει νοικοκυριά και επιχειρήσεις – Συναγερμός στο κυβερνητικό επιτελείο
Έρευνα: Οι μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες «μένουν» στους φορολογικούς παραδείσους
ΟΠΕΚΑ: Ξεκινά η αναδιανομή των αδιάθετων δελτίων προγραμμάτων κοινωνικού τουρισμού