search icon

Ναυτιλία

Ο Πειραιάς καθιερώνεται σε «δίδυμο κέντρο» ναυπηγοεπισκευής και logistics

Η ευκαιρία να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό κέντρο διακίνησης ναυτιλιακών ανταλλακτικών, βιομηχανικών προϊόντων και τροφίμων της Μεσογείου και της Ευρώπης, δεν πρέπει να χαθεί. τόνισε ο Βασίλης Κορκίδης

Με την ευκαιρία επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ευελπιστούμε σύντομα της Ελευσίνας, η ευκαιρία ανασυγκρότησης και της δυναμικής ανάπτυξης του ναυτιλιακού cluster είναι πλέον μονόδρομος. Μετά την επανεκκίνηση των Ελληνικών ναυπηγείων, το ναυτιλιακό cluster «Maritime Hellas», που έχουν συν-δημιουργήσει η Ε.Ε.Ε., το Ν.Ε.Ε. και το Ε.Β.Ε.Π. θα είναι εξαιρετικά χρήσιμο για την εμπορική ναυτιλία, αλλά και την ακτοπλοΐα, η οποία θα πρέπει να ξεκινήσει μια ρότα ανανέωσης του στόλους της.

Παράλληλα η διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ναυπηγείων, απαιτεί την ανάπτυξη όλων αυτών των ΜμΕ εταιρειών, που δραστηριοποιούνται  στο χώρο  του εφοδιασμού των πλοίων των υπηρεσιών επισκευών, κατασκευών, εμπορίας ανταλλακτικών και γενικά στη θαλάσσια εφοδιαστική αλυσίδα. Οι «παραναυτιλιακές εταιρίες», αποτελούν τον μεγαλύτερο αριθμό και το ευρύτερο τμήμα του cluster. Εταιρίες που άντεξαν τη 10ετία των μνημονίων και συνεχίζουν με επιτυχία  στην περίοδο της πανδημίας, με εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό που αναγκάστηκε να μετακομίσει σε ξένες αγορές. Ο επαναπατρισμός των ελληνικών συμφερόντων εταιρειών και η μετεγκατάσταση επιχειρήσεων στη Ελλάδα, θα δώσει κίνητρο και όραμα στη νέα γενιά και νέες θέσεις εργασίας στη ελληνική οικονομία.

Ο Πειραιάς, που φιγουράρει στην όγδοη θέση της πρώτης δεκάδας των διεθνώς αναγνωρισμένων λιμανιών και στην πέμπτη θέση της παγκόσμια κατάταξης των ναυτιλιακών κέντρων, σύμφωνα με τον Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index, χρειάζεται άμεσα ένα ανταγωνιστικό θεσμικό  τελωνιακό πλαίσιο, φορολογικά κίνητρα και κατάργηση  των όποιων μονοπολικών προνομίων ακόμα υφίστανται ή τείνουν να δημιουργηθούν, έτσι ώστε και μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που ασχολούνται με τις επισκευές πλοίων και μηχανημάτων να ενισχύσουν τα γραφεία τους στον Πειραιά και ακόμα καλύτερα να συνεργαστούν με ελληνικές με αντίστοιχες δραστηριότητες.

Η ευκαιρία να γίνει ο Πειραιάς το μεγαλύτερο ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό κέντρο διακίνησης ναυτιλιακών ανταλλακτικών, βιομηχανικών προϊόντων και τροφίμων της Μεσογείου και της Ευρώπης, δεν πρέπει να χαθεί. Απαιτείται όμως συνεργασία και συνέργεια από όλους τους θεσμούς και τους εμπλεκόμενους φορείς για την χάραξη κοινής στρατηγικής άμεσης εφαρμογής. Σε μια περίοδο που οι εξαγωγείς και οι εισαγωγείς αντιμετωπίζουν σοβαρή διαταραχή στις θαλάσσιες αλυσίδες εφοδιασμού από το ξέσπασμα της πανδημίας είναι σημαντικό να έχεις διαθέσιμα για προώθηση εμπορεύματα στο εξωτερικό, που έχουν κολλήσει σε λιμάνια σε όλο τον κόσμο. Επιπλέον, σε επιστολή προς την Επίτροπο Μεταφορών Adina Valean, την Εκτελεστική Αντιπρόεδρο της ΕΕ για τον Ανταγωνισμό Margret Vestager, ζητήθηκε από την Επιτροπή να εξετάσει επειγόντως την κατάσταση, ιδίως από πλευράς ανταγωνισμού. Ευρύτερα, αυτές οι διαταραχές και το πρόσθετο κόστος έρχονται στην κορυφή των ταχέως αυξανόμενων παγκόσμιων τιμών των εμπορευμάτων και των τροφίμων. Ένα οργανωμένο λιμάνι, με καλή λειτουργία συνδυαστικών μεταφορών, μπορεί να περιορίσει χρόνο και υψηλότερες τιμές ή να διατηρήσει ασφαλή περιθώρια από τον πραγματικό κίνδυνο αύξησης των τιμών καταναλωτή τους επόμενους μήνες.

Το ΕΒΕΠ υπέρμαχος των προσπαθειών αναζωογόνησης του συνόλου των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων ευελπιστεί να διαδραματίσει πρωταγωνιστικό ρόλο στο συντονισμό μιας κοινής προσπάθειας ανάδειξης και ανάπτυξης του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστικό και διαμετακομιστικό Hub. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση, καταφέραμε ένα πάγιο αίτημα του ΕΒΕΠ, από την ΑΑΔΕ, με τη μείωση του ελάχιστου χρόνου παραμονής εμπορευμάτων για Τελωνειακή αποθήκευση, από  60 σε 8 εργάσιμες ώρες, να συμβάλλει στη μείωση της γραφειοκρατίας και την ενίσχυση των εξαγωγών, καθώς μείωσε αισθητά το κόστος των επιχειρήσεων και βοηθά τη προσέλκυση επενδύσεων στη λειτουργία μεγάλων εφοδιαστικών κέντρων. Η «ναυπηγική τρίαινα» έχει ανάγκη να στηριχθεί στην τεχνογνωσία που οι επιχειρήσεις αποκόμισαν από την πολύχρονη εμπειρία των ναυτιλιακών και άλλων δραστηριότητων που πρόσφεραν απλόχερα προστιθέμενη αξία στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά. Πλέον αναμένεται μια συνδυαστική ανάπτυξη των δραστηριοτήτων logistics και της ναυπηγοεπισκευής για να τον ανεβάσουν στις πρώτες θέσεις της δεκάδας των ισχυρότερων ναυτιλιακών κέντρων του κόσμου. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι το επίπεδο της προσφοράς των υπηρεσιών logistics προσδιορίζει βασικές παραμέτρους για την αξιολόγηση της κατάταξης του λιμανιού. Ο Πειραιάς μπορεί να καθιερωθεί στο μεγαλύτερο hub Port και είναι πλέον θέμα χρόνου να πετύχει τον διπλό στόχο του.

Διαβάστε ακόμη:

Λαγκάρντ: Αλλαγή πολιτικής της ΕΚΤ σε 10 ημέρες και παράθυρο για νέα μέτρα

Άνοδος για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στις τιμές εξοχικών στις Κυκλάδες- Αναλυτικοί πίνακες

COSMOTE TV – ΝΟVA: Ανατροπή με την αγγλική Premier League, μάχη για τη Super League

Exit mobile version