search icon

Ναυτιλία

Ο Όμιλος Τσάκου αρωγός στην αναγέννηση της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας

Όλα όσα είπε Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ Διευθυντής Tsakos Group στην ημερίδα του Εμπορικού Και βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς με θέμα «Το Μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας»

Τη σταθερή δέσμευση του Ομίλου Τσάκου στην προσπάθεια αναγέννησης της ελληνικής ναυπηγικής βιομηχανίας επεσήμανε Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ Διευθυντής Tsakos Group μιλώντας στην ημερίδα του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς με θέμα “Το Μέλλον της Ναυπηγικής Βιομηχανίας”, απευθύνοντας χαιρετισμό εκ μέρους του καπετάν Παναγιώτη Τσάκου.

Επίσης εξέφρασε τα συγχαρητήρια του καπετάν Παναγιώτη στον Πάνο Ξενοκώστα διευθύνοντα σύμβουλο της ΟΝΕΧ και στην Χριστίνα Θεοδωρίκα της MSC Hellas για τη βράβευσή τους και την ανακήρυξή τους ως επίτιμα μέλη του ΔΣ του Επιμελητηρίου.

“Ακούσαμε με πολύ ενδιαφέρον τις ομιλίες των υπουργών, Κυρίου Σταϊκούρα, Κυρίου Γεωργιάδη και Κυρίου Πλακιωτάκη και τις δεσμεύσεις της Πολιτείας, για την υλοποίηση της επαναλειτουργίας των ναυπηγείων της Ελευσίνας και του Σκαραμαγκά και αναμένουμε από την τελευταία να βρει λύσεις στα χρονίζοντα προβλήματα της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, τα οποία στερούν από τη χώρα μια σημαντική πηγή ανάπτυξης και τεχνογνωσίας για την οποία ήμασταν τόσο περήφανοι κατά το παρελθόν” επεσήμανε αρχικώς ο Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ:

“Ο Όμιλός μας είχε συμμετάσχει σε προηγούμενες εκδηλώσεις ενδιαφέροντος για την επαναλειτουργία των ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά και γνωρίζουμε τις δυσκολίες ολοκλήρωσης των διαδικασιών και των υπέρμετρων αγκυλώσεων, κυρίως διοικητικών και κλαδικών, που συνοδεύουν μια τέτοια προσπάθεια. Ειλικρινά ελπίζουμε ότι αυτή τη φορά θα τελεσφορήσει αυτή η διαδικασία το συντομότερο δυνατόν προς όφελος της Ελλάδας και της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας.

Όπως είπε ο Πρωθυπουργός, ο κος Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία του επίσκεψη στα Ναυπηγεία Σύρου δεν γίνεται η χώρα μας να έχει τον μεγαλύτερο Ελληνόκτητο στόλο στον κόσμο και ταυτόχρονα να μην έχει Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία”.

Στη συνέχεια έκανε αναφορά στα ναυπηγεία της Σύρου τα οποία χαρακτήρισε παράδειγμα προς μίμηση:

“Η επαναλειτουργία των ναυπηγείων Σύρου υπήρξε παράδειγμα προς μίμηση από όλους τους κλάδους της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας με σταθερή υποστήριξη από την Ελληνική ναυτιλία. Ο Όμιλός μας υποστηρίζει έμπρακτα τα Ναυπηγεία Σύρου από την πρώτη μέρα λειτουργίας τους και πάντοτε δίνει πρώτη προτεραιότητα επιλογής για τα μεγέθη πλοίων που μπορούν να δεχτούν στις εγκαταστάσεις τους. Σημειώνουμε ότι περίπου το 50% των δεξαμενισμών του στόλου μας στην περιοχή της Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας έχουν γίνει στα ναυπηγεία Σύρου”.

Ο Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ αναφέρθηκε στο γεγονός ότι κάθε χρόνο 1.500 ελληνόκτητα πλοία επισκευάζονται σε ναυπηγεία όλου του κόσμου ενώ ναυπηγούνται 170 τον αριθμό:

“Ο Ελληνόκτητος στόλος παραμένει στην πρώτη θέση της παγκόσμιας σκακιέρας και επενδύει δισεκατομμύρια δολάρια κάθε χρόνο για ναυπηγήσεις και επισκευές των πλοίων της. Υπολογίζεται ότι κάθε χρόνο περίπου 1.500 Ελληνόκτητα πλοία επισκευάζονται σε ναυπηγεία σε όλα τα μήκη και πλάτη του κόσμου. Επιπλέον, υπολογίζεται ότι σήμερα Έλληνες εφοπλιστές έχουν υπό κατασκευή περίπου 170 πλοία, τελευταίας τεχνολογίας και με αξία πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Η επαναλειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σκαραμαγκά θα είναι το πρώτο βήμα για την δραστηριοποίηση και το μέλλον της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας στην Ελλάδα” και προσέθεσε:

“Η διάρκεια και επιτυχία της βιομηχανίας εξαρτάται άμεσα από το ανθρώπινο δυναμικό, το οποίο αποτελεί το κλειδί για την επιτυχή λειτουργία των κλάδων αυτών”.

Ειδική αναφορά έκανε ο Διευθυντής του Ομίλου Τσάκου στο ανθρώπινο δυναμικό και στην κατάρτισή του:

“Είναι απόλυτη προτεραιότητα η προσέλκυση του ανθρώπινου δυναμικού σε αυτούς τους κλάδους, με την αντίστοιχη εκπαίδευση και διαρκή επιμόρφωση και κατάρτιση, προσφέροντας χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας και αναβιώνοντας ειδικότητες για τις οποίες στο παρελθόν ήμασταν περήφανοι για την τεχνογνωσία και τις δεξιότητες των τεχνικών μας (λαμαρινάδες, μεταλλουργοί, υδραυλικοί, κ.λ.π.). Τούτο θα πρέπει να τοποθετηθεί ψηλά στην πολιτική ατζέντα δεδομένου ότι και τις υποδομές και τους εκπαιδευτικούς μηχανισμούς διαθέτει η Πολιτεία, για να μην καταλήξουμε να έχουμε ναυπηγεία και να μην έχουμε Έλληνες Τεχνικούς, όπως τώρα που έχουμε ελληνόκτητα πλοία και δεν έχουμε Έλληνες Ναυτικούς να τα στελεχώσουμε”.

Ο Χαράλαμπος Χατζημιχαήλ αναφέρθηκε και στους Έλληνες κατασκευαστές ναυτιλιακού εξοπλισμού:

“Εκφράζω επίσης τα Συγχαρητήρια του Καπετάν Παναγιώτη προς το Προεδρείο και τα Μέλη της HELEXPO για τις πολυεπίπεδες δραστηριότητές τους, τις οποίες και παρακολουθούμε και υποστηρίζουμε έμπρακτα από την πρώτη μέρα που, μαζί με τον αείμνηστο Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κάρολο Παπούλια, προβήκαμε στην ίδρυση της Ένωσης”.

Διαβάστε ακόμη:

ΡΑΕ: Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για τον κύκλο Ιουνίου

ΗΠΑ: Ακυρώθηκαν πάνω από 2.500 πτήσεις για το τετραήμερο του εορτασμού της Ημέρας της Μνήμης

EuroAsia Interconnector: Προχωρά στη φάση της κατασκευής και αναζητά στελέχη

Exit mobile version