Η έρευνα της ValueVessels για την ελληνόκτητη ναυτιλία περιέχει ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία. Ο ελληνικός στόλος κατατάσσεται στην τρίτη θέση παγκοσμίως. Αυτό ισχύει τόσο για τον αριθμό των πλοίων όσο και για τη συνολική αξία, που περιλαμβάνει 4.709 πλοία ενεργά και υπό παραγγελία και συνολική αξία 152,69 δισ. δολάρια ΗΠΑ.
Το πολυτιμότερο εμπορικό πλοίο ελληνικής ιδιοκτησίας είναι το LNG Carrier «Clean Copano» που παραδόθηκε πέρσι το καλοκαίρι και πιο συγκεκριμένα τον Ιούλιο του 2022 μεταφορικής ικανότητας 199.830 κυβικών μέτρων. Ναυπηγήθηκε στις γιάρδες της Hyundai Heavy Ind.
Το μεγάλο αυτό πλοίο μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, ιδιοκτησίας της Dynagas, αποτιμάται στα 286,11 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Στον τομέα των ακτοπλοϊκών μεταφορών, το πιο πολύτιμο πλοίο είναι το Blue Star Patmos, πλοιοκτησίας της Blue Star Ferries του Ομίλου Attica. Είναι συνολικής χωρητικότητας 18.498 gross tonnage και ναυπηγήθηκε τον Ιούνιο του 2012 στα ναυπηγεία της Daewoo). Η αξία του ανέρχεται σε 63,28 εκατ. δολάρια ΗΠΑ.
Τα bulkers είναι τα πιο δημοφιλή πλοία στον ελληνικό στόλο, με συνολικά 2.272 πλοία, ακολουθούμενα από τα δεξαμενόπλοια με 1.450 πλοία και τα Containers με 430 πλοία. Τα δεξαμενόπλοια είναι ο πιο πολύτιμος τομέας για την Ελλάδα, αξίας 61,03 δισ. δολ.
Διαβάστε ακόμη
«Τα σάρωσαν όλα» οι εισαγωγές καυσίμων – 32 δισ. το 2022 (πίνακες)