Ράλι κερδών σε επίπεδα ρεκόρ έκαναν οι δύο από τις τρεις εισηγμένες εταιρείες του Χάρη Βαφειά στο αμερικανικό χρηματιστήριο στη διάρκεια του α’ εξαμήνου του 2023.
Τα φώτα της δημοσιότητας έχουν στραφεί πάνω στον Έλληνα εφοπλιστή αφού η Imperial Petroleum είδε τα κέρδη της να εκτοξεύονται από τις 304.101 δολάρια το 2022 στα 52.550.587 δολάρια ποσοστό αύξησης 20.500%!
Επίσης, καθαρά κέρδη ρεκόρ όλων των εποχών, ύψους 27,3 εκατ. δολαρίων για την εξάμηνη περίοδο, που αντιστοιχούν σε βασικό κέρδος ανά μετοχή 0,71 δολάρια, ανακοίνωσε η StealthGas.
Έχει και μία τρίτη εισηγμένη την C3is Inc. Είναι ο πρώτος Έλληνας εφοπλιστής με τρεις εισηγμένες εταιρείες.
Από την πρώτη εμφάνιση στη Wall Street τον Οκτώβριο του 2005, έγινε ρέκορντμαν της αμερικανικής χρηματαγοράς αφού σε ηλικία 26 ετών τότε έγινε ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος, παγκοσμίως, σε εισηγμένη ναυτιλιακή εταιρεία σε οποιοδήποτε χρηματιστήριο. Για να το πετύχει χρειάστηκε να επισκεφθεί 23 πόλεις στις ΗΠΑ μέσα σε 28 ημέρες.
Μάλιστα τα εγκυρότερα οικονομικά έντυπα στις ΗΠΑ τον είχαν αποκαλέσει “Harry Potter” της ναυτιλίας αφού είχε καταφέρει να «μαγέψει» τους επενδυτές στη Wall Street.
Ο ίδιος δηλώνει περήφανος που είναι μέρος της ελληνικής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
“Ελέγχουμε, ως Έλληνες το 60% του ευρωπαϊκού στόλου και περίπου το 21% της χωρητικότητας του παγκόσμιου στόλου, γεγονός που δεν είναι και άσχημο για μία χώρα όπως η Ελλάδα με μόλις 10 εκατομμύρια πληθυσμό» συνηθίζει να λέει.
Ανήκει στη γενιά των 40άρηδων της Ελληνικής Ναυτιλίας που έχει πάρει τα ηνία και συνεχίζει να πρωταγωνιστεί στη παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία. Οι απαιτητικοί Αμερικάνοι επενδυτές τον εμπιστεύονται αφού περνάει με επιτυχία τα σκληρά τεστ που του βάζουν.
Ο Χάρης Βαφειάς τελείωσε το Κολλέγιο Αθηνών το 1996,σπούδασε διοικητικές επιστήμες στο City University Business School στο Λονδίνο.
Το 1999 πήρε πτυχίο στη Διοίκηση Επιχειρήσεων και στην συνέχεια το 2000 , Master Ναυτιλίας Εμπορίου και Μεταφορών από το Metropolitan University.
Μετά τις σπουδές του εργάστηκε σε δύο ναυλομεσιτικά γραφεία του Λονδίνου, στη Braemar και στη Seascope, στα τμήματα μεσιτείας πλοίων και ναυλώσεων δεξαμενοπλοίων. Στη συνέχεια εργάστηκε στην οικογενειακή Brave Maritime.
Πριν ακόμη τελειώσει το Master, ο Χάρης Βαφειάς είχε ιδρύσει την Stealth Maritime αγοράζοντας αρχικά ένα πλοίο aframax μονού τοιχώματος του 1980, που κόστισε 4 εκατομμύρια δολάρια ,κάνοντας έτσι ο όμιλος τα πρώτα βήματα στα tankers.
Επίσης το 2005 ίδρυσε την Estates Corporation Inc μια εταιρία ακινήτων, επενδύοντας στην Ελλάδα, στο Λονδίνο, στην Νέα Υόρκη και στην Γενεύη.
Το 2008 τιμήθηκε από την NASDAQ ως ο νεότερος διευθύνων σύμβουλος εισηγμένης ναυτιλιακής εταιρείας παγκοσμίως.
Το 2010 εξελέγη αντιπρόεδρος της Intertanko και την ίδια χρονιά βραβεύτηκε από το περιοδικό Seatrade ως Νέος Επιχειρηματίας της Θάλασσας για το 2010.
Το 2012 βραβεύτηκε από την Lloyd’s List ως “newsmaker of the year” ενώ την επόμενη χρονιά ξαναβραβεύτηκε από την ίδια εφημερίδα ως επικεφαλής της καλύτερη εταιρείας δεξαμενόπλοιων της χρονιάς.
Το 2015 βραβεύτηκε από την GEF ως η καλύτερη εταιρεία μεταφοράς ενέργειας στα Βαλκάνια.
Οικονομικά αποτελέσματα
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά αρχίζοντας από την παλαιότερη εισηγμένη από τις συνολικά τρεις που έχει ο Χάρης Βαφειάς και αυτή είναι η Stealth Gas.
Η ισχυρή κερδοφορία συνεχίστηκε και το δεύτερο τρίμηνο,με καθαρά κέρδη 10,5 εκατ. δολαρίων για την περίοδο τριών μηνών, που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη 0,27 δολάρια ανά μετοχή.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος, Χάρης Βαφειάς, σχολίασε: «Συνεχίσαμε να λειτουργούμε σε μια σταθερή αγορά, που στήριξε ένα ακόμη τρίμηνο υψηλής κερδοφορίας. Μέχρι στιγμής, για το πρώτο εξάμηνο του 2023 έχουμε παρουσιάσει την ισχυρότερη επίδοση που έχουμε καταγράψει ποτέ, με κέρδη ανά μετοχή 0,71 δολάρια.
Κατά τη διάρκεια του δεύτερου τριμήνου εκποιήσαμε περαιτέρω περιουσιακά στοιχεία σε μια ανερχόμενη αγορά και θα συνεχίσουμε να διαφοροποιούμε τον στόλο με την έγκαιρη προσθήκη πλοίων μεγαλύτερου μεγέθους».
Και πρόσθεσε: «Επίσης, επικεντρωθήκαμε ιδιαίτερα στη μείωση του χρέους, αποπληρώνοντας μόνο κατά τη διάρκεια του τριμήνου 105 εκατ. δολάρια, μειώνοντας έτσι σημαντικά τις δαπάνες μας για τα επιτόκια.
Ταυτόχρονα, το Διοικητικό μας Συμβούλιο μας εξουσιοδότησε να επαναγοράσουμε μετοχές, κάτι που αρχίσαμε να κάνουμε στα τέλη του προηγούμενου τριμήνου. Μέχρι σήμερα έχουμε επαναγοράσει πάνω από 1 εκατ. κοινές μετοχές και θα συνεχίσουμε. Βρισκόμαστε στην ευτυχή θέση, όπου μπορούμε να απομοχλεύουμε, να διαφοροποιούμε, να επαναγοράζουμε μετοχές και να διατηρούμε ταυτόχρονα ισχυρή ρευστότητα.
Παρά τις όποιες εποχικές διακυμάνσεις, η αγορά παραμένει σχετικά σταθερή και αναμένουμε ανάκαμψη κατά τους χειμερινούς μήνες που πλησιάζουν. Παραμένουμε θετικοί για τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ναυτιλιακής αγοράς υγραερίου.
Αποτελέσματα εξαμήνου 2023
– Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 74,7 εκατ. δολάρια, μειωμένα κατά 0,4 εκατ. δολάρια ή 0,5%, σε σύγκριση με τα έσοδα ύψους 75,1 εκατ. δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, κυρίως λόγω της μείωσης του μεγέθους του στόλου.
-Τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 28,0 εκατομμύρια δολάρια ή 0,74 δολάρια ανά μετοχή για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, έναντι προσαρμοσμένων καθαρών κερδών 20,0 εκατομμυρίων δολαρίων ή 0,53 δολαρίων ανά μετοχή για την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
-Το EBITDA για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθε σε 43,1 εκατομμύρια δολάρια.
-Κατά μέσο όρο 31,4 πλοία ανήκαν στην Εταιρεία κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023, σε σύγκριση με 35,5 πλοία για την ίδια περίοδο του 2022.
– Στις 30 Ιουνίου 2023, τα ταμειακά διαθέσιμα και ταμειακά ισοδύναμα (συμπεριλαμβανομένων των δεσμευμένων) ανέρχονταν σε 55,2 εκατ. δολάρια και το συνολικό χρέος σε 140,5 εκατ. δολάρια.
Imperial Petroleum
Κάθε ρεκόρ της όσον αφορά την αύξηση των κερδών το α’ εξάμηνο του 2023 καταρρίπτει η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά IMPERIAL Petroleum. Τα καθαρά κέρδη εκτοξεύτηκαν από τις 304.101 το 2022 στα 52.550.587.
Ο Χάρης Βαφειάς σχολιάζει:
«Μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023 η εταιρεία μας κατάφερε να δημιουργήσει προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη ύψους 62,6 εκατομμυρίων δολαρίων που αντιστοιχούν σε βασικά κέρδη ανά μετοχή 3,79 δολάρια, τα οποία είναι πολύ πάνω από την τρέχουσα τιμή της μετοχής μας. Σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022 η αύξηση των καθαρών μας κερδών ήταν της τάξης του 20.500%» και προσθέτει:
«Οι ισχυρές μας επιδόσεις είναι αναμφισβήτητες, αλλά το ίδιο ισχύει και για το γεγονός ότι είμαστε σημαντικά υποτιμημένοι. Διαθέτουμε στόλο αξίας περίπου 225 εκατομμυρίων δολαρίων, μηδενικό χρέος και περίπου 100 εκατομμύρια δολάρια σε μετρητά. Οι προοπτικές για την αγορά δεξαμενόπλοιων παραμένουν ευνοϊκές, ενώ ενδέχεται να υπάρξουν ευκαιρίες στον τομέα των πλοίων ξηρού φορτίου, καθώς οι αξίες των πλοίων ξηρού φορτίου μειώνονται. Θα συνεχίσουμε να εκμεταλλευόμαστε αυτή την ευνοϊκή δυναμική δημιουργώντας ισχυρά αποτελέσματα, ενώ παράλληλα θα αναπτύξουμε περαιτέρω την εταιρεία μας».
Αποτελέσματα έξι μηνών 2023:
– Τα έσοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ανήλθαν σε 124,5 εκατ. δολάρια, σημειώνοντας αύξηση κατά 108,0 εκατ. δολάρια ή 654,5%, σε σύγκριση με έσοδα 16,5 εκατ. δολαρίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022, κυρίως λόγω της αύξησης του μέσου αριθμού των πλοίων της εταιρείας και των βελτιωμένων συνθηκών της αγοράς που οδήγησαν σε υψηλότερους ναύλους, ιδίως στην αγορά spot δεξαμενόπλοιων.
-Τα έξοδα ταξιδίου και τα λειτουργικά έξοδα των πλοίων για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 ήταν 36,1 εκατ. δολάρια και 13,9 εκατ. δολάρια αντίστοιχα, σε σύγκριση με 4,9 εκατ. δολάρια και 5,1 εκατ. δολάρια αντίστοιχα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2022. Η αύξηση των εξόδων ταξιδίου κατά 31,2 εκατ. δολάρια οφείλεται κυρίως στην αύξηση των ημερών spot του στόλου μας κατά 1.009 ημέρες (458,6%). Η αύξηση κατά 8,8 εκατ. δολάρια στα λειτουργικά έξοδα των πλοίων οφείλεται κυρίως στην αύξηση του μέσου αριθμού των πλοίων του στόλου μας κατά περίπου έξι πλοία.
-Τα έξοδα δεξαμενισμού για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και 2022 ήταν 1,3 εκατ. δολάρια και μηδέν, αντίστοιχα. Η αύξηση αυτή οφείλεται στο γεγονός ότι κατά τη διάρκεια του εξαμήνου που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 δύο από τα πλοία μας Handysize drybulk carriers υποβλήθηκαν σε drydocking.
– Τα γενικά και διοικητικά έξοδα για το εξάμηνο που έληξε στις 30 Ιουνίου 2023 και 2022 ήταν 2,5 εκατ. δολάρια και 0,5 εκατ. δολάρια αντίστοιχα. Η αύξηση αυτή αποδίδεται κυρίως σε έξοδα αποζημίωσης βάσει μετοχών ύψους 1,1 εκατ. δολαρίων μαζί με την αύξηση των εξόδων αναφοράς που σχετίζονται με το σχέδιο απόσχισης της εταιρείας μας.
Β’ τρίμηνο
– Λειτουργική αξιοποίηση του στόλου 75,4% το β’ τρίμηνο του ‘23 με 28 ημέρες τεχνικής μίσθωσης και 129 ημέρες επανατοποθέτησης πλοίων.
– Το 68,5% των ημερολογιακών ημερών του στόλου που αντιστοιχούν σε 734 ημέρες το β’ τρίμηνο του ‘23 αφιερώθηκε στη δραστηριότητα spot.
– Έσοδα ύψους $59,0 εκατ. το β’ τρίμηνο του 23– αυξημένα κατά $47,7 εκατ. ή 422,1% σε σχέση με το β’ τρίμηνο του ‘22.
– Καθαρά κέρδη $16,8 εκατ. το β’ τρίμηνο του 23′ αυξημένα κατά $16,7 εκατ. σε σχέση με το β’ τρίμηνο του ‘22.
Διαβάστε ακόμη
Με δορυφόρο θα παρακολουθεί η ΑΑΔΕ τα φορτηγά σε όλη την Ελλάδα
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ