search icon

Ναυτιλία

Νίκος Τσάκος στο NYSE: Κάνει ράλι η μετοχή της ΤΕΝ με στόχο να ξεπεράσει τα 30 δολάρια (pics)

Πριν έξι μήνες ήταν στα 20 δολάρια - Διπλασιασμός μερίσματος - Στα επόμενα δύο χρόνια για γίνουν επενδύσεις ύψους ενός δισεκατομμύριο για την ολοκλήρωση του "πρασινίσματος" του στόλου της

Το φράγμα των 30 δολαρίων ετοιμάζεται να σπάσει η μετοχή της Tsakos Energy Navigation συμφερόντων της οικογένειας Τσάκου. Πριν από έξι μήνες κυμαίνονταν στα 20 δολάρια και μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα ανέβηκε κατά 50% εντυπωσιάζοντας την κεφαλαιαγορά της Νέας Υόρκης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ δρ Νίκος Τσάκος μιλώντας απόψε στο δίκτυο Schwab και στην Νικόλ Πεταλίδη ανακοίνωσε ότι η εταιρεία έχει διπλασιάσει το μέρισμα:

«Εδώ και 30 χρόνια δηλαδή από τότε που ιδρύθηκε η εταιρεία δίνουμε ανελλιπώς μέρισμα στους μετόχους μας. Έχει διπλασιαστεί και στοχεύουμε σε ακόμη μεγαλύτερο . Το μέρισμα για το α’ εξάμηνο θα δοθεί στις 4 Ιουλίου, ενώ θα δώσουμε μέρισμα και πριν τις γιορτές των Χριστουγέννων για τις χριστουγεννιάτικες αγορές».

Ο δρ Νίκος Τσάκος δήλωσε αισιόδοξος γα το μέλλον της ναυλαγοράς μεταφοράς ενέργειας και ειδικά για τα δεξαμενόπλοια αφού οι παραγγελίες γα ναυπηγήσεις πλοίων είναι λίγες άρα δεν υπάρχει ο κίνδυνος της υπερπροσφοράς χωρητικότητας: «Οι παραγγελίες που έχουν δοθεί για δεξαμενόπλοια αντιστοιχεί στο 7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενόπλοιων. Είναι το χαμηλότερο ποσοστό που έχω δει στα 30 χρόνια που βρίσκομαι στην Ναυτιλία».

Μιλώντας για τα επενδυτικά σχέδια της ΤΕΝ τόνισε ότι στόχος είναι η εταιρεία να έχει ένα πράσινο στόλο έως το 2030. Προς το σκοπό αυτό έχει επενδύσει ήδη ένα δισεκατομμύριο δολάρια σε ναυπηγήσεις και θα δώσει άλλο ένα δισεκατομμύρια τα επόμενα δύο χρόνια για να ολοκληρώσει η εταιρεία τη πράσινη μετάβαση».

Για τον ανταγωνισμό είπε ότι υπάρχουν 12 εταιρείες στο μέγεθος της ΤΕΝ που μοιράζονται το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Και όπως επεσήμανε, η ΤΕΝ είναι η μόνη από αυτές τις εταιρείες που έχει δεξαμενόπλοια διαφόρων τύπων, αλλά και LNG προσφέροντας στον πελάτη αυτό που θέλει σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές που εστιάζουν σε έναν τύπο δεξαμενόπλοιου.

Με τις γεωπολιτικές εξελίξεις υπογράμμισε ότι από τη διώρυγα του Σουέζ περνούσε το 60% του πετρελαίου. Μέσα στο 2024 έχουν γίνει 17 επιθέσεις σε εμπορικά πλοία αναγκάζοντας τις εταιρείες και αυτές με δεξαμενόπλοια να αλλάξουν δρομολόγια και να κάνουν τον περίπλου της Αφρικής, διαπλέοντας από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Η παράκαμψη αυτή προσθέτει μίλια, ο χρόνος ταξιδιού μεγαλώνει και το λειτουργικό κόστος αυξάνει κατά 70%.

Του ζητήθηκε να σχολιάσει την τιμή των 78 δολάρια που βρίσκεται σήμερα το βαρέλι πετρελαίου: «Οποιαδήποτε τιμή είναι κάτω από τα 100 δολάρια το βαρέλι είναι αποδοτική για την παγκόσμια αγορά».

Διαβάστε ακόμη

Σινοαμερικανικός εμπορικός πόλεμος: Το όπλο των δασμών στη μάχη των εκλογών (tweets)

Φόρος «εκ των προτέρων» σε εποχικές επιχειρήσεις

Εξοπλιστική κούρσα Ελλάδας-Κίνας-Ιαπωνίας στις ναυπηγήσεις πλοίων

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

Exit mobile version