Φως στο βάθος του τούνελ της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων βλέπουν διεθνείς αναλυτές αλλά και εφοπλιστές. Η πρόσφατη κίνηση του Τζον Φρέντρικσεν του αποκαλούμενου “Βασιλιά των tankers” να αποκτήσει σχεδόν το 10% της Euronav που είναι από τις μεγαλύτερες εισηγμένες με στόλο από δεξαμενόπλοιο, δείχνει ότι ο Νορβηγός μελετάει μία συγχώνευση εταιρειών, ισχυροποιώντας περισσότερο τη θέση του εν όψει της ανόδου της ναυλαγοράς.
Φαίνεται ότι προσβλέπει σε μία πολύ καλή ναυλαγορά. Έχοντας την οικονομική επιφάνεια, την εμπειρία και την πλατφόρμα της εταιρείας του, της Frontline ίσως να πιστεύει ότι μία ένωση γιγάντων με ένα στόλο κοντά στα 200 δεξαμενόπλοια θα σαρώσει την αγορά.
Για την επόμενη ημέρα της ναυλαγοράς δεξαμενόπλοιων αλλά και για τα επενδυτικά σχέδια τόσο της εισηγμένης στην αμερικανική χρηματαγορά Tsakos Energy Navigation όσο και του Ομίλου Tsakos, μίλησε αποκλειστικά στο Newmoney ο Νίκος Τσάκος.
“Μέσα στα τελευταία δύο χρόνια έχουμε περάσει πολλά “πάνω-κάτω” σε όλους τους τομείς. Τα δεξαμενόπλοια πέρασαν έναν χρόνο πολύ δυνατό στην αρχή της υγειονομικής πανδημίας, γεγονός που ήταν παρήγορο για εμάς που υποφέραμε από την κρίση της ναυλαγοράς. Μετά, τα κράτη έκαναν over stock, για να αντιμετωπίσουν την κρίση και η παγκόσμια οικονομία επιβράδυνε τους ρυθμούς της με αποτέλεσμα να βρεθεί η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων στο κάτω σημείο του κύκλου της” επεσήμανε αρχικώς.
Για την επόμενη ημέρα προέβλεψε:
“Πιστεύω ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα ακολουθήσει τους άλλους τομείς της ναυτιλίας που είναι σε ιστορικά υψηλά όπως των container vessels και των φορτηγών καθώς ο κόσμος επανέρχεται σιγά-σιγά στην κανονικότητα. Μόλις επέστρεψα από την Αμερική και είδα ότι ακόμα και η Νέα Υόρκη είναι μία πόλη φάντασμα η οποία όμως θα επανέλθει. Άρα υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αύξηση της ζήτησης. Βλέπουμε καλά σημάδια. Περιμένουμε να δούμε μία σημαντική αύξηση των ναύλων. Μέχρι και το κάρβουνο που πριν πέντε χρόνια ήταν μία dirty λέξη άρχισε να έχει ζήτηση. Θα υπάρξει έλλειψη ενέργειας οπότε από όπου υπάρχουν εισαγωγές ενέργειας θα είναι καλοδεχούμενες σε αυτή τη δύσκολη παγκοσμίως συγκυρία” και συνέχισε αναφερόμενος στις κινήσεις της ΤΕΝ μέσα στην κακή ναυλαγορά:
“Εμείς ως εταιρεία εκμεταλλευόμαστε πάντα τη χαμηλή αγορά για να προωθήσουμε τις δουλειές μας. Κάναμε μέσα στην κρίση οκτώ νέες αγορές με μακροχρόνιες ναυλώσεις εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές στις αξίες των πλοίων. Η ναυτιλία είναι μαραθώνιος και έχουμε συνηθίσει στα πάνω και στα κάτω”.
Η ΤΕΝ αλλά και ο Όμιλος έχει σε εξέλιξη ναυπηγικά προγράμματα. Ο Νίκος Τσάκος αναφέρει:
“Κάνουμε πολλές ναυπηγήσεις αλλά όλες με μακροχρόνιες ναυλώσεις. Έχουμε στο ναυπηγικό πρόγραμμα της ΤΕΝ έξι πλοία με dual fuel μηχανές ένα LNG carrier, ένα shuttle tanker ενώ μόλις παραλάβαμε τέσσερα suezmax με 10χρόνες ναυλώσεις. Αυτά για την ΤΕΝ που είναι εισηγμένη.
Παράλληλα, η οικογενειακή επιχείρηση ναυπηγεί τέσσερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, δύο και δύο φορτηγά capes.
Διαβάστε ακόμα:
Κίνημα Αλλαγής: Η μάχη των «6», το γόητρο με τις υπογραφές και τα σενάρια
ΕΔΑ Αττικής: Πάνω από 415.000 νοικοκυριά και 230.000 εμπορικοί καταναλωτές στο πελατολόγιo