Μέσα στις αλλεπάλληλες παγκόσμιες κρίσεις είτε είναι υγειονομικές είτε οικονομικές η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά της Νέας Υόρκης, Tsakos Energy Navigation, είναι από τις ελάχιστες ναυτιλιακές εταιρείες που όχι μόνο επιβιώνει αλλά αναπτύσσεται συνεχώς δίνοντας επί 20 συναπτά χρόνια μερίσματα στους μετόχους της ενώ μειώνει τον δανεισμό της και αυξάνει τη δύναμη του στόλου της που έχει ξεπεράσει μαζί με τα υπό παραγγελία πλοία το φράγμα των 100 έχοντας φθάσει συνολικά τα 102 χωρητικότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων.
H TEN πραγματοποίησε χθες το annual strategy meeting στο Λαγονήσι. Ο διευθύνων σύμβουλος δρ Νίκος Παναγιώτη Τσάκος κατέθεσε τη δική του ανθρωποκεντρική φιλοσοφία αν και πρωταγωνιστεί σε μία άκρως ανταγωνιστική και σκληρή βιομηχανία.
Μιλώντας στο newmoney επεσήμανε:
«Επιτέλους, μετά από τρία χρόνια, έχουμε την ευκαιρία να καλέσουμε όλους μας τους φίλους από το εξωτερικό πάλι πίσω στην Ελλάδα για το strategy meeting της εταιρείας. Φέτος γιορτάζουμε τα 30 μας χρόνια ως Tsakos Energy Navigation στο Χρηματιστήριο. Και με την ευκαιρία αυτή το New York Times μας έχει κάνει ένα μεγάλο τιμητικό αφιέρωμα για τις προσπάθειες που κάνει η εταιρεία να έχει μία συνεχή ανοδική πορεία σε δύσκολους καιρούς και να επενδύει σε πράσινη ενέργεια για να μπορέσει να μειώσει το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Οι χρονιές που μας πέρασαν και που έρχονται φέρεται να είναι πολύ καλές χρονιές για τα οικονομικά της εταιρείας» και προσέθεσε:
«Παρ’ όλα αυτά εμείς προτιμούμε να υπάρχει ένα σταθερό περιβάλλον στη ναυτιλία, να υπάρχει μία σταθερή και όχι τεράστια κερδοφορία σε έναν κόσμο ειρηνικό. Γιατί η ναυτιλία προχωράει και πετυχαίνει όταν υπάρχουν ανοιχτοί ορίζοντες και να μην υπάρχουν ούτε εμπάργκο, ούτε εμπόδια στη δουλειά που κάνουμε. Ευχόμαστε οι δυσκολίες που περνάει ο κόσμος να τελειώσουν γρήγορα και να επανέλθουμε σε μία κανονικότητα την οποία μπορούμε να διαχειριστούμε».
O δρ Νίκος Τσάκος τόνισε στην ομιλία του ότι η εταιρεία διαχειρίστηκε την κρίση, διαχειρίστηκε την καταιγίδα όπως τη χαρακτήρισε και εξήλθε ακόμη πιο δυνατή για μία ακόμη φορά.
Από το 1993 η ΤΕΝ αντιμετώπισε πέντε παγκόσμιες κρίσεις. Τη δεκαετία του ’90 ήταν η κρίση στην Άπω Ανατολή, το 2001 το τρομοκρατικό κτύπημα στους Δίδυμους Πύργους το 2008, η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση, το 2020 η πανδημία, και το 2022 ο πόλεμος στην Ουκρανία το 2022.
Για τον εκσυγχρονισμό του στόλου ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΕΝ επεσήμανε:
«Όλα τα πλοία τα οποία παραλαμβάνουμε είναι πλοία “φιλικά προς το περιβάλλον», με όλες τις σύγχρονες προδιαγραφές. Μέσα στο 2022 η εταιρεία έχει παραλάβει έξι νεότευκτα ενώ έχει πουλήσει 12 μεγάλης ηλικίας στο πλαίσιο σχεδίου εκσυγχρονισμού όλου του στόλου της. Αυτό, άλλωστε, απαιτούν και οι πελάτες-συνεργάτες μας» συμπληρώνοντας ότι το 95% των πλοίων της ΤΕΝ είναι ναυλωμένα.
Ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία έχει ήδη επιτύχει σημαντικότατη μείωση των χρεών της , έχει ισορροπημένο ισολογισμό, πράγμα που θα της δώσει την δυνατότητα να πλεύσει ασφαλώς και αποφασιστικά στην θάλασσα των νέων προκλήσεων όπως είπε ο δρ Νίκος Τσάκος.
Μιλώντας στο newmoney τόνισε:
«Από το 2016 έως και το 2021 μειώσαμε τον δανεισμό κατά 500 εκατομμύρια δολάρια έχοντας αυξήσει κατά 25% τον στόλο μας. Και είμαστε υπερήφανοι για αυτό. Δεν έχουμε διαπραγματευτεί ποτέ τα δάνειά μας. Επίσης από το 2002 με την εισαγωγή της ΤΕΝ στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης δίνουμε μέρισμα στους μετόχους. Επί 20 συναπτά χρόνια με μέσο όρο απόδοσης 5,25%. Σε αυτά τα 20 χρόνια έχουμε δώσει πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια σε μερίσματα. Η ρευστότητα της εταιρείας ενισχύεται και οι προοπτικές της βελτιώνονται συνεχώς».
Ο Όμιλος Τσάκου έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα αξίας 1,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Ναυπηγεί συνολικά 20 πλοία. Από αυτά 12 είναι containerships, 6 aframax δεξαμενόπλοια dual fuel ένα capesize φορτηγό και ένα suttle tanker. Ο Όμιλος έχει σπάσει το φράγμα των 100 πλοίων μετρώντας συνολικά 102 συνολικής μεταφορικής ικανότητας 10,1 εκατομμυρίων τόνων. Από τα πλοία του στόλου που είναι στο νερό τα 71 είναι δεξαμενόπλοια, τέσσερα shuttle tankers DP2, τρία LNG, συνολικής χωρητικότητας 8,09 εκατομμυρίων τόνων, 12 φορτηγά χωρητικότητας 1,5 εκατ. τόνων και 12 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μεταφορικής ικανότητας 506.365 teus.
Διαβάστε ακόμη:
Ε.Ε.: Οι ΑΠΕ εξοικονόμησαν €11 δισ. σε εισαγωγές φυσικού αερίου κατά τον πόλεμο