Στο Λονδίνο βρίσκεται αυτές τις ημέρες ο δρ Νίκος Τσάκος διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης στην αμερικανική κεφαλαιαγορά Tsakos Energy Navigation. Ο λόγος είναι η London International Shipping Week (15-19/9) . Η οικογένεια Τσάκου έχει επιχειρηματική δραστηριότητα στο Λονδίνο εδώ και μισό αιώνα μέσω της εταιρείας Tsakos Shipping London.
Ο δρ Νίκος Τσάκος, ο οποίος είναι και Αντιπρόεδρος του Greek Shipping Co-operation Committee με έδρα το Λονδίνο, μιλώντας ενώπιον υψηλόβαθμων στελεχών της ναυτιλίας αλλά και της πολιτικής και οικονομικής κοινότητας της Μεγάλης Βρετανίας -προεξέχουσας της νέας υπουργού Μεταφορών, Λουίζ Χέι, η οποία για πρώτη φορά συνάντησε εκπροσώπους της διεθνούς ναυτιλίας με επικεφαλής τον γγ του ΙΜΟ, Αρσένιο Ντομίνγκες- έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου ότι αν δεν λάβει μέτρα η κυβέρνηση, τότε το Λονδίνο κινδυνεύει να χάσει την πρωτοκαθεδρία του ως ναυτιλιακό, οικονομικό και εμπορικό διεθνές κέντρο.
Υπογράμμισε ότι λόγω του Brexit αλλά και θεμάτων με τη βίζα, οι ελληνικών συμφερόντων εταιρείες με έδρα τη βρετανική πρωτεύουσα στην πορεία του χρόνου από 280 έχουν απομείνει 50 με καθοδική τάση.
«Πολλοί θα αναρωτιέστε πως μία ναυτιλιακή εταιρεία εισηγμένη στην αμερικανική κεφαλαιαγορά της Νέας Υόρκης, η ΤΕΝ, είναι ένας από τους βασικούς χορηγούς της London International Shipping Week. Για όσους δεν το γνωρίζουν μία από τις εταιρείες του ομίλου μας, η Tsakos Shipping London, συμπληρώνει εφέτος 50 χρόνια στο Λονδίνο» ήταν τα πρώτα του λόγια και συνέχισε αναφερόμενος στην ελληνικών συμφερόντων ναυτιλία:
«Η Ελλάδα ήταν και είναι ο πιο μακροχρόνιος και σταθερός σύμμαχος της Μεγάλης Βρετανίας μέσα στην πορεία του χρόνου. Η ελληνική ναυτιλία αντιπροσωπεύει σήμερα το 30% του παγκόσμιου στόλου μεταφοράς ενέργειας και το 27% του ξηρού φορτίου. Ναι είμαστε ο φορτηγατζήδες των Θαλασσών. Είμαι περήφανος που θήτευσα ως πρόεδρος της Intertanko για τέσσερα χρόνια» και συνέχισε:
«Πολλές ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες άνοιξαν γραφείο στο Λονδίνο μετά τον πόλεμο ανεξαρτησίας της Ελλάδας τον 19ο αιώνα. Το Λονδίνο στη διάρκεια των χρόνων αποτέλεσε το παγκόσμιο εμπορικό κόμβο-hub της ναυτιλίας, του εμπορίου και της χρηματοδότησης.
Κτίστηκε γύρω από την ασφαλιστική εταιρεία Lloyd’s, τους ναυλομεσίτες, τους ναυτοδικηγόρους και τη Ναυτική Διαιτησία. Όμως με το Brexit και τα θέματα βίζας πολλές εταιρείες μετεγκαταστάθηκαν σε άλλες πόλεις όπως στο Παρίσι, στη Γενεύη , στην ηλιόλουστη Αθήνα ή στην εξωτική Σιγκαπούρη και στο Ντουμπάι. Από τις 280 ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες που είχαν γραφείο στο Λονδίνο έχουν απομείνει μόνο 50».
Για να καταλήξει επισημαίνοντας:
«Ελλοχεύει σοβαρός κίνδυνος αν δεν ληφθούν μέτρα τα οποία παρεμπιπτόντως δεν θα έχουν και κόστος για τη Μεγάλη Βρετανία, το Λονδίνο να χάσει την παραδοσιακή ηγεμονία στη διεθνή ναυτιλιακή βιομηχανία στο εμπόριο και στη χρηματοδότηση.
Και για αυτό είμαστε σήμερα εδώ, για να προσπαθήσουμε να κάνουμε το Λονδίνο και πάλι σπουδαίο- Make London great again».
Ο δρ. Νίκος Τσακος είχε κατ’ ίδίαν συζήτηση με τη νέα υπουργό Μεταφορών Λουίζ Χέι και συζήτησαν τη σημασία της ελληνικής ναυτιλίας σε παγκόσμιο αλλά και ευρωπαϊκό επίπεδο, καθώς και για τις σχέσεις της Ελλάδας με τη Μ. Βρετανία. Αντιλαμβανόμενη η υπουργός, τη σπουδαιότητα της ελληνικής ναυτιλίας δέχθηκε την πρόταση του δρ. Νίκου Τσάκου να επισκεφθεί την Ελλάδα και να γνωρίσει από κοντά Έλληνες εφοπλιστές και το ελληνικό ναυτιλιακό cluster.
Διαβάστε ακόμη
Η efood θέλει να αλλάξει το χάρτη της μικρής λιανικής με το efood local
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ