Σε μακροχρόνια ναύλωση έκλεισε δύο δεξαμενόπλοια VLCC η εισηγμένη στην αμερικανική χρηματαγορά του NYSE, Tsakos Energy Navigation συμφερόντων Νίκου Τσάκου. Η συμφωνία αναφέρει ότι η ναύλωση θα κυμανθεί από τρία έως πέντε χρόνια συμβάλλοντας στα έσοδα της εταιρείας κατά 110 εκατομμύρια δολάρια.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε αυτές τις συμφωνίες που αντικατοπτρίζουν τα θετικά σημάδια που αρχίζουν να παρουσιάζουν οι αγορές δεξαμενόπλοιων. Τέτοιες ευέλικτες συμβάσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της δοκιμασμένης στρατηγικής της ΤΕΝ, η οποία παρέχει προστασία από αρνητικά αποτελέσματα και σημαντικές ανοδικές δυνατότητες», σχολίασε ο κ. Γιώργος Σαρόγλου, COO της TEN:
«Διερευνούμε παρόμοιες ευκαιρίες με άλλους πελάτες υψηλού διαμετρήματος, οι οποίοι μαζί με τα πλοία μας στην αγορά spot και την παράδοση του νέου μας LNG carrier τον επόμενο τρίμηνο, θα επιτρέψουν στην TEN να συμμετάσχει πλήρως στην ανάκαμψη της ναυλαγοράς των δεξαμενόπλοιων. »
Η εταιρεία έχει στόλο από 71 πλοία συνολικής χωρητικότητας οκτώ εκατομμυρίων τόνων dw. Έχει σε εξέλιξη ναυπηγικό πρόγραμμα για ένα LNG carrier, ένα suezmax shuttle δεξαμενόπλοιο και τέσσερα aframax δεξαμενόπλοια με μηχανές καύσης διπλού καυσίμου δηλαδή και πετρελαίου κίνησης και φυσικού αερίου.
Ο Νίκος Τσάκος μιλώντας πρόσφατα στο Newmoney είχε αναφερθεί στη ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων:
«Πιστεύω ότι η ναυλαγορά των δεξαμενόπλοιων θα ακολουθήσει τους άλλους τομείς της ναυτιλίας που είναι σε ιστορικά υψηλά όπως των container vessels και των φορτηγών καθώς ο κόσμος επανέρχεται σιγά-σιγά στην κανονικότητα. Μόλις επέστρεψα από την Αμερική και είδα ότι ακόμα και η Νέα Υόρκη είναι μία πόλη φάντασμα η οποία όμως θα επανέλθει. Άρα υπάρχουν μεγάλα περιθώρια αύξηση της ζήτησης. Βλέπουμε καλά σημάδια. Περιμένουμε να δούμε μία σημαντική αύξηση των ναύλων. Μέχρι και το κάρβουνο που πριν πέντε χρόνια ήταν μία dirty λέξη άρχισε να έχει ζήτηση. Θα υπάρξει έλλειψη ενέργειας οπότε από όπου υπάρχουν εισαγωγές ενέργειας θα είναι καλοδεχούμενες σε αυτή τη δύσκολη παγκοσμίως συγκυρία” και συνέχισε αναφερόμενος στις κινήσεις της ΤΕΝ μέσα στην κακή ναυλαγορά: “Εμείς ως εταιρεία εκμεταλλευόμαστε πάντα τη χαμηλή αγορά για να προωθήσουμε τις δουλειές μας. Κάναμε μέσα στην κρίση οκτώ νέες αγορές με μακροχρόνιες ναυλώσεις εκμεταλλευόμενοι τις χαμηλές τιμές στις αξίες των πλοίων. Η ναυτιλία είναι μαραθώνιος και έχουμε συνηθίσει στα πάνω και στα κάτω».
Διαβάστε ακόμη:
«Voria»: Ξεκλειδώνει η επένδυση των 250 εκατ. ευρώ στο Μαρούσι
Ανοίγουν οι πλατφόρμες για το επίδομα θέρμανσης και τα τέλη κυκλοφορίας