search icon

Ναυτιλία

Νίκος Τσάκος: Αύξηση κερδών κατά 160% στα 272 εκατ. δολάρια το 9μηνο για την ΤΕΝ (pics)

Αντιστοιχούν σε 8,19 δολάρια ανά μετοχή - Η εταιρεία δίνει μέρισμα κοινών μετοχών ύψους ενός δολαρίου ανά μετοχή που διανέμεται το 2023

Αύξηση κατά 160% των καθαρών κερδών στα 272 εκατ. δολάρια που αντιστοιχούν σε 8,19 δολάρια ανά μετοχή κατέγραψε η εισηγμένη στην χρηματαγορά της Νέας Υόρκης Tsakos Energy Navigation, του δρ Νίκου Τσάκου το 9μηνο του 2023.

Η εταιρεία δίνει μέρισμα κοινών μετοχών ύψους ενός δολαρίου ανά μετοχή που διανέμεται το 2023. Πάνω από 800 εκατ. δολάρια σε μερίσματα προνομιούχων και κοινών μετοχών από την εισαγωγή στο NYSE.

Επίσης:

Η TEN, η οποία ιδρύθηκε το 1993 και φέτος γιορτάζει τα 30 χρόνια της ως δημόσια εταιρεία, είναι μία από τις πρώτες και πιο καθιερωμένες δημόσιες ναυτιλιακές εταιρείες στον κόσμο. Ο διαφοροποιημένος ενεργειακός στόλος της TEN αποτελείται επί του παρόντος από 68 πλοία διπλού κύτους, συμπεριλαμβανομένων δύο πλοίων aframax με διπλό καύσιμο LNG πλοία, δύο δεξαμενόπλοια DP2, δύο πλοία suezmax με εξοπλισμό καθαρισμού και δύο πλοία με εξοπλισμό καθαρισμού. Η συνολική χωρητικότητα του στόλου 8,4 εκατομμυρίων dwt.

Συνοπτικά αποτελέσματα 9μηνου 2023

Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023, ο στόλος της ΤΕΝ απέφερε ακαθάριστα έσοδα 669 εκατ. δολάρια, 79 εκατ. δολάρια εκατ. ευρώ υψηλότερα από το πρώτο εννεάμηνο του 2022, αντανακλώντας τη συνεχιζόμενη ισχύ του κλάδου των δεξαμενόπλοιων.

Τα λειτουργικά έσοδα, εξαιρουμένων των κερδών από την πώληση πλοίων, ανήλθαν σε 253 εκατ. δολάρια, 119 εκατ. δολάρια εκατ. ευρώ υψηλότερα από την ίδια περίοδο του 2022.

Τα καθαρά κέρδη για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 στα 272 εκατ. δολάρια, 166 εκατ. δολάρια υψηλότερα από το 2022 εννεάμηνο του 2022, που ισοδυναμεί με 8,19 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 367 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με 236 εκατ. δολάρια το πρώτο εννεάμηνο του 2022 περίοδο, σημειώνοντας αύξηση κατά 131 εκατ. δολάρια.

Ο μέσος όρος του ΤΕΝ ανά πλοίο ανά ημέρα για τους πρώτους εννέα μήνες του τρέχοντος έτους ανήλθε σε 37.262 δολάρια, 38% υψηλότερο από το επίπεδο εννεαμήνου του 2022, ενώ η χρησιμοποίηση έφθασε το 95,6% από 93,7% το 2022 αντίστοιχη περίοδο υποβοηθούμενη από μια σημαντική μείωση των πλοίων που δραστηριοποιούνται στην αγορά spot.

Οι αποσβέσεις και οι αποσβέσεις σε συνδυασμό παρέμειναν σχετικά σταθερές σε σχέση με το 2022 το πρώτο εννεάμηνη περίοδο σε 106,7 εκατ. δολάρια.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων εννέα μηνών του τρέχοντος έτους, οι αποπληρωμές χρέους ανήλθαν σε 140 εκατ. δολάρια φέρνοντας το συνολικό χρέος και τις λοιπές χρηματοοικονομικές υποχρεώσεις στα 1,56 δισ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Το συνολικό χρηματοοικονομικό κόστος κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 ανήλθε σε 73 εκατ. δολάρια κυρίως λόγω της σημαντικά υψηλότερα παγκόσμια επιτόκια από την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Το κόστος γενικών εξόδων πλοίων ανά πλοίο ανά ημέρα κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2023 παρέμεινε σχετικά σταθερό στα 1.593 δολάρια σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τα ταμειακά αποθέματα παρέμειναν σταθερά στα 394 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023, από 309 εκατ. δολάρια στις 30 Σεπτεμβρίου 2023.

Συνοποτικά αποτελέσματα γ’ τριμήνου του 2023

Το τρίτο τρίμηνο του 2023 αντανακλούσε την εποχική κάμψη που παρουσίασαν οι αγορές δεξαμενόπλοιων, από τα υψηλά επίπεδα των προηγούμενων τριμήνων, καθώς πολλά διυλιστήρια εισήλθαν στην περίοδο συντήρησης πριν από την επερχόμενη χειμερινή περίοδο.

Για το λόγο αυτό, ο στόλος της TEN, το ήμισυ του οποίου λειτουργούσε βάσει συμβολαίων που σχετίζονταν με την αγορά, παρήγαγε 187 εκατ. δολάρια σε έσοδα και παρήγαγε λειτουργικό εισόδημα 53 εκατ. δολάρια με αποτέλεσμα καθαρά κέρδη 31 εκατ. δολαρίων ή 0,83 δολάρια ανά κοινή μετοχή.

Το προσαρμοσμένο EBITDA κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 ανήλθε σε υγιή 92 εκατ. δολάρια, από 103 εκατ. δολάρια εκατ. ευρώ το τρίτο τρίμηνο του 2022, το οποίο περιελάμβανε, κατά μέσο όρο, επτά περισσότερα πλοία.

Οι συνολικές αποσβέσεις παρέμειναν σχετικά χαμηλές στα 36,3 εκατ. δολάρια σε σύγκριση με το τρίτο τρίμηνο του 2022. Η χρησιμοποίηση του στόλου έφτασε το 96,1%, μετά από αύξηση των πλοίων σε απασχόληση με χρονοναύλωση. Τα γενικά και διοικητικά έξοδα κατά το τρίτο τρίμηνο του 2023 παρουσίασαν μείωση 21% από το τρίτο τρίμηνο του 2022 σε 6,3 εκατ. δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2023.

Διαβάστε ακόμη:

ΕΥ: 1 στους 3 εργαζόμενους σκέφτεται να παραιτηθεί τους επόμενους 12 μήνες (πίνακες)

Χατζηδάκης: Η ελληνική οικονομία ακόμη πιο ψηλά

Κωστής Φραγκούλης: «Ευγνώμονες και υπερήφανοι που η χώρα μας παραμένει η κορυφαία δύναμη στον κόσμο στη Ναυτιλία» (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version