Στην εποχή της ψηφιοποίησης της ναυτιλιακής βιομηχανίας μία ελληνική εταιρεία, η Nereus Digital Bunkers, πρωτοπόρησε και τα τελευταία τρία χρόνια έχει αναπτύξει μια πλατφόρμα SaaS-Λογισμικό ως Υπηρεσία (Software as a Service) που προσφέρει στους αγοραστές καυσίμων ένα εργαλείο έρευνας αγοράς, το οποίο καλύπτει όλες τις ανάγκες της αγοράς καυσίμων.
H Nereus παρέχει πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε δεδομένα από περισσότερα από 200 λιμάνια. Υπολογίζει τον καλύτερο χρόνο και τόπο για την αγορά καυσίμων εξοικονομώντας κόστος και βελτιώνοντας την αποδοτικότητα. Η πλατφόρμα λειτουργεί συνδρομητικά για τους πελάτες. Αυτό σημαίνει ότι δεν τους χρεώνει για κάθε αγορά που πραγματοποιούν. Επίσης, δεν διαχειρίζεται τα αρχεία τους. Κάθε πελάτης έχει τον δικό του έλεγχο.
Η πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα πρόβλεψης της αγοράς πετρελαίου με ποσοστό επιτυχίας 72%, δίνοντας στους αγοραστές τη δυνατότητα να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις σε μια δυναμική αγορά. Το εργαλείο διαπραγμάτευσης της Nereus αυτοματοποιεί τις έρευνες, τις προσφορές και την επικοινωνία με τους προμηθευτές απλοποιώντας τη διαδικασία. Επιπλέον, αυτοματοποιεί τη γραφειοκρατία μετά τη διαπραγμάτευση μειώνοντας τη διοικητική εργασία κατά 80% και το κόστος κατά 5%.
Πρόσφατα ανακοίνωσε το επόμενο βήμα της. Κάθε πωλητής που εγγράφεται στην πλατφόρμα υποβάλλεται σε διεξοδική διαδικασία επαλήθευσης, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιόπιστη αγορά τόσο για τους αγοραστές όσο και για τους πωλητές. Επιτρέπει στους αγοραστές να συνεργάζονται με τις πιο αξιόπιστες εταιρείες και να μειώνουν τους κινδύνους και τις αναποτελεσματικότητες που παραδοσιακά συνδέονται με τη διαδικασία του bunkering.
Για αγοραστές και πωλητές
Το νέο marketplace Nereus διατηρεί και βαθμολογίες επιδόσεων για κάθε πωλητή.
Για τους αγοραστές είναι ένα αποτελεσματικό οικοσύστημα που παρέχει κρίσιμες πληροφορίες, συμπεριλαμβανομένων ολοκληρωμένων δεδομένων λιμένων. Οι χρήστες μπορούν να συγκρίνουν λιμάνια, να ελέγχουν την ποιότητα των καυσίμων, την τιμολόγηση και άλλες ζωτικές λεπτομέρειες, όλα μέσα από ένα διαισθητικό και εύχρηστο περιβάλλον εργασίας.
Για τους πωλητές η πλατφόρμα προσφέρει μια ανεκτίμητη ευκαιρία να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση.
Εχει σχεδιαστεί για να προσφέρει τις δυνατότητες-ευκαιρίες που προκύπτουν από την έρευνα της αγοράς, τις διαπραγματεύσεις μέχρι και τη διαχείριση των καυσίμων μετά την αγορά τους. Με αυτό το νέο marketplace η Nereus εξελίσσει τη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και τη συνεργασία στον τομέα των καυσίμων.
Σε δεύτερη φάση, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί σύντομα, η πλατφόρμα θα επεκτείνει την εμβέλειά της ώστε να συμπεριλάβει επιθεωρητές, πράκτορες και εργαστήρια ενισχύοντας περαιτέρω την ολοκληρωμένη προσφορά υπηρεσιών της.
Θα ακολουθήσει η αναβάθμιση του software ώστε να εξυπηρετεί και LNG bunkering, για αγορά δηλαδή υγροποιημένου φυσικού αερίου ως καυσίμου για τα πλοία.
O κλάδος της τεχνολογίας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και απεριόριστες δυνατότητες. Είναι ένας τομέας που εξελίσσεται ραγδαία και βελτιώνει τις υπηρεσίες της ναυτιλίας.
Νικόλας Γκίκας
«Το όραμά μας είναι να γίνουμε το οικοσύστημα που ενώνει αγοραστές, πωλητές και μεσολαβητές καυσίμων επιτρέποντάς τους να συναλλάσσονται, να συνεργάζονται και να λειτουργούν με μέγιστη αποδοτικότητα μέσω ενός και μόνο σημείου επαφής: τη Nereus», επισημαίνει ο εκ των ιδρυτών και διευθύνων σύμβουλος Νικόλας Γκίκας. «Οι πελάτες μας πλέον απολαμβάνουν μια οργανωμένη και αυτοματοποιημένη διαδικασία με πλήρη πρόσβαση και αρχειοθέτηση πληροφοριών από την αρχή μέχρι το τέλος. Οι περισσότερες λειτουργίες είναι σχεδιασμένες ώστε να εκτελούνται εύκολα με ένα μόνο κλικ. Η πλατφόρμα μας μειώνει τον χρόνο έρευνας κατά 80% και το κόστος κατά 5%, προσφέροντας στους χρήστες πλήρη και αξιόπιστη πληροφόρηση για σωστές αποφάσεις στην αγορά καυσίμων».
Στο παρελθόν εργάστηκε ως assistant operator, broker καυσίμων και port agent στις Ηνωμένες Πολιτείες και βίωσε την έντονη πίεση που ασκεί η παραδοσιακή λειτουργία της παγκόσμιας αγοράς καυσίμων λόγω της έλλειψης αυτοματισμού.
«Ημουν διαρκώς στο τηλέφωνο για να παρέχω πληροφορίες στους πελάτες σχετικά με κάθε πτυχή του λιμανιού, από τα τέλη και τη διαθεσιμότητα μέχρι τις τιμές. Αυτή η εμπειρία με βοήθησε να εντοπίσω τις αδυναμίες στη διαδικασία αγοράς ναυτιλιακών καυσίμων (έρευνα αγοράς, διαπραγμάτευση και διαδικασίες μετά την αγορά), ειδικά σε ό,τι αφορά την πληροφόρηση, τη διαφάνεια και τη χρήση δεδομένων».
Κέλλυ Δρίτσα
Η Κέλλυ Δρίτσα, συνιδρύτρια και διευθύντρια Marketing & Communications, αναφέρει: «Μας αρέσει να καινοτομούμε. Διαθέτουμε το πιο προηγμένο εργαλείο διαπραγμάτευσης καυσίμων στην αγορά. Το Negotiation Tool της πλατφόρμας μας είναι τόσο αναβαθμισμένο σε σχέση με τον ανταγωνισμό ώστε η αγορά το έχει υιοθετήσει από την πρώτη μέρα. Παρ’ όλα αυτά, δεν μένουμε στάσιμοι, έχουμε ήδη σχεδιάσει και εφαρμόζουμε νέες λειτουργίες που θα βελτιώσουν περαιτέρω τη Nereus».
Οσον αφορά την ίδρυση της εταιρείας ο κ. Γκίκας εξηγεί: «Συγκροτήσαμε μια ομάδα με διαφορετικές αφετηρίες για να διαμορφώσουμε μια καινούρια πλατφόρμα. Είμαστε άνθρωποι που δεν τους αρέσει να παραμένουν στατικοί, που λατρεύουν την τεχνολογία και την εξέλιξη. Γι’ αυτό και επενδύσαμε προσωπικά στην ιδέα βάζοντας ατελείωτη δουλειά, αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια. Για εμάς, ο κλάδος της τεχνολογίας έχει ειδικό ενδιαφέρον και απεριόριστες δυνατότητες. Είναι ο κλάδος που εξελίσσεται ραγδαία και βελτιστοποιεί τις υπηρεσίες της ναυτιλίας, που είναι και η μεγάλη μας αγάπη».
Για τη σχέση του με τη ναυτιλία αποκαλύπτει: «Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε οικογένεια ναυτικών. Ο πατέρας μου ήταν ηλεκτρολόγος στα καράβια, οι θείοι μου μηχανικοί, επομένως, όπως θα περίμενε κανείς, όλες οι συζητήσεις στο σπίτι και η παιδική μου ηλικία ήταν γύρω από τη ναυτιλία. Πρώτα επισκέφτηκα βαπόρι και ύστερα την Ακρόπολη! Συνεπώς, ήταν αναπόφευκτο να αγαπήσω και εγώ τη ναυτιλία από μικρό παιδί. Ταυτόχρονα, παρακολουθώ στενά την τεχνολογία. Ετσι, λοιπόν, συνδύασα την αγάπη μου για τη ναυτιλία με το πάθος μου και το χόμπι μου για την τεχνολογία.
Παράλληλα με τις σπουδές ξεκίνησα πρακτική, όταν ήμουν 21 ετών, στη Samos Steamship και ύστερα, ως assistant operator, στη Voras Navigation. Στη συνέχεια μετακόμισα στο Λος Αντζελες για να εργαστώ ως port agent. Εκεί, στους φρενήρεις ρυθμούς της παραγωγικής Αμερικής, πέρασα το μεγάλο σχολείο όπου έμαθα τα πάντα για ένα καράβι, την προετοιμασία και το documentation από την άφιξή του στο λιμάνι για να εφοδιαστεί με πετρέλαια ή φορτοεκφόρτωση φορτίων μέχρι και την αναχώρησή του. Μετά δούλεψα στο Κονέκτικατ ως broker, όπου μου γεννήθηκε η ιδέα για το software και γύρισα στην πατρίδα για να την πραγματοποιήσω».
Και γιατί επέλεξε το όνομα Nereus; «Είμαι Ελληνας και λάτρης της χώρας μας, είμαστε η μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο της ναυτιλίας. Ηθελα να μεταφέρω αυτό το ελληνικό στοιχείο και στο digital shipping και ελπίζω η εταιρεία μας να φέρει την Ελλάδα πρώτη και σε αυτό τον τομέα του shipping. Επίσης, ως ελληνική θεότητα άρρηκτα συνδεδεμένη με τη θάλασσα, το όνομα Νηρέας σε συνδυασμό με το Digital Bunkers ενώνει το παραδοσιακό με το καινοτόμο. Την παραδοσιακή ναυτιλία, δηλαδή, με τη μετάβασή της σε digital. Ενώνεται το παλαιό με το καινούριο».
Διαβάστε ακόμη
Βελτιώνεται το κίνητρο για μετατροπή ακινήτων από «Airbnb» σε ενοίκια
Νέο 5άστερο στην Ομόνοια (ξανά) άνω των 400 κλινών με ισραηλινή υπογραφή (pics)
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα