Η πανδημία δεν λέει να κοπάσει παγκοσμίως και δημιουργεί νέα προβλήματα στις θαλάσσιες μεταφορές εμπορευμάτων. Η μεγάλη συμφόρηση πλοίων σε λιμάνια κυρίως κινεζικά λόγω του νέου κύματος κορωνοϊού, κινδυνεύει να “εξαπλωθεί” και σε άλλα σε όλο τον κόσμο προκαλώντας αλυσιδωτές αντιδράσεις.
Για παράδειγμα τα λιμάνια Yantian, Shekou και Nansha έχουν επηρεαστεί λόγω της εξάπλωσης του κορωνοιού και έχουν μειωμένη ικανότητα εξυπηρέτησης container vessels στους τερματικούς σταθμούς από τα τέλη Μαΐου, όταν επιβλήθηκε εξάμηνη στάση στα εμπορευματοκιβώτια εξαγωγής που εισέρχονταν στο Yantian.
Οι αερομεταφορείς έχουν ήδη ανακοινώσει σημαντικές διακοπές στα δρομολόγια λόγω της επιδημίας. Η Alliance έχει ακυρώσει ή μεταφέρει 29 προσεγγίσεις πλοίων της από τα τέλη Μαΐου κ έως τις 25 Ιουνίου. Η πιο πρόσφατη ενημέρωση πελατών της Maersk ανέφερε στους πελάτες της ότι η κατάσταση στα λιμάνια Yantian / Shekou / Nansha «συνεχίζει να επιδεινώνεται. Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση και κάνουμε ό, τι μπορούμε για να μετριάσουμε τον αντίκτυπο στην αλυσίδα εφοδιασμού σας όπου είναι δυνατόν».
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα εκτιμά ότι η συμφόρηση και οι καθυστερήσεις πλοίων θα ξεπεράσουν τις δύο εβδομάδες.
Τα δεδομένα από την υπηρεσία παρακολούθησης πλοίων της Lloyd’s List Intelligence έδειχναν στα μέσα της εβδομάδας ότι 33 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων βρίσκονταν στο αγκυροβόλιο του Yantian, με το μεγαλύτερο είναι το μεταφορικής ικανότητας 19.197 TEUs “MSC Eloane”. Άλλα 32 είναι αγκυροβολημένα στο Wanshan Archipelago, νότια του Χονγκ Κονγκ, περιοχή όπου συνήθως προορίζεται για πλοία που περιμένουν μα καταπλεύσουν σε τερματικούς σταθμούς στο Χονγκ Κονγκ, το Shekou και το Nansha του Guangzhou. Ανώτερα στελέχη εκτιμούν ότι το χάος μπορεί να διαρκέσει για μήνες.
Οικονομικοί αναλυτές επισημαίνουν ότι η διαταραχή στην Κίνα θα διαταράξει ξανά τις ευρωπαϊκές και βορειοαμερικανικές αγορές.
Η συμφόρηση ήταν και παραμένει όλο και πιο διαδεδομένο πρόβλημα. Ξεκίνησε με το ατύχημα στη διώρυγα του Σουέζ και επιτείνεται με τη νέα έξαρση της πανδημίας.
Ακολουθώντας το Ever Given, έχουμε δει συμφόρηση yo-yo πίσω και μπροστά. Η έλλειψη εξοπλισμού, οι καθυστερήσεις στην επιστροφή εμπορευματοκιβωτίων στην Κίνα και τώρα είχαμε τον κορωνοϊό. Το ξέσπασμα της πανδημίας στο Yantian επηρέασε την παραγωγικότητα των εκεί λιμένων.
Αν συνεχιστεί η κρίση για 14 ημέρες τότε το πρόβλημα που θα δημιουργηθεί θα μπορεί να συγκριθεί με εκείνο του Σουέζ. Ο τερματικός σταθμός του Yantian διαχειρίστηκε 13,3 εκατομμύρια TEU το 2020 που ισούται με 36.400 TEU την ημέρα. Αν η κρίση συνεχιστεί για 14 ημέρες, το λιμάνι δεν θα μπορέσει να διαχειριστεί περίπου 357.000 teus.”
Διαβάστε ακόμη
Γιατί η Amazon και ο πλουσιότερος Ασιάτης κονταροχτυπιούνται;