search icon

Ναυτιλία

Νέο ρεκόρ παραδόσεων νεότευκτων container vessels το 2024

Η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 10,3% το 2024 και κατά 5,3% το 2025 - Κλειδί οι Χούθι

Η  ισχύς της αγοράς των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εξακολουθεί να εξαρτάται από τις αναδρομολογήσεις στην Ερυθρά Θάλασσα σύμφωνα με έρευνα της BIMCO  που είναι μία από τις μεγαλύτερες  διεθνείς ναυτιλιακές ενώσεις που εκπροσωπούν τους πλοιοκτήτες.

Η προσφορά πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά μέσο όρο κατά 10,3% το 2024 και κατά 5,3% το 2025. Μετά την αύξηση το 2024, οι ταχύτητες πλεύσης αναμένεται να μειωθούν το 2025. Η αλλαγή δρομολόγησης μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας θα μπορούσε να επηρεάσει όλο το 2024. Η ζήτηση πλοίων αναμένεται να αυξηθεί κατά 15% το 2024 και να μειωθεί κατά 5% το 2025, εάν τα πλοία επιστρέψουν στη διώρυγα του Σουέζ. Το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης αναμένεται να παραμείνει σφιχτό καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024. Οποιαδήποτε εξασθένηση θα μπορούσε να ξεκινήσει το δεύτερο εξάμηνο του 2024 και να αποκτήσει δυναμική εάν τα πλοία επιστρέψουν στη διώρυγα του Σουέζ.

Ζήτηση

Σύμφωνα με το ΔΝΤ, η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να αναπτυχθεί κατά 3,2% το 2024 και το 2025. Μεταξύ των πέντε μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου, μόνο η ΕΕ αναμένεται να αναπτυχθεί ταχύτερα από ό,τι το 2023. Ο παγκόσμιος δείκτης PMI μεταποίησης συνεχίζει να δείχνει σταθερότητα, κυμαινόμενος γύρω στο 50. Στην Κίνα, ο PMI για τις νέες παραγγελίες εξαγωγών έχει ξεπεράσει το 50 μόνο δύο φορές τους τελευταίους 14 μήνες.

Οι λιανικές πωλήσεις στις ΗΠΑ και την ΕΕ παραμένουν σταθερές, με τους Αμερικανούς καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερο και να αποταμιεύουν λιγότερο από ό,τι πριν από την πανδημία. Η αναμενόμενη μείωση των επιτοκίων θα μπορούσε να τονώσει περαιτέρω τις καταναλωτικές δαπάνες. Οι επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν αναγκάσει σχεδόν όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πλέουν γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, αυξάνοντας τις μέσες αποστάσεις πλεύσης και τη ζήτηση πλοίων.

Προμήθεια

Οι παραδόσεις πλοίων πρόκειται να φθάσουν σε νέο ρεκόρ το 2024, ξεπερνώντας την προηγούμενη κορύφωση του 2023. Ο στόλος αναμένεται να αυξηθεί κατά 15,6% μεταξύ του τέλους του 2023 και του τέλους του 2025.

Τα ποσοστά ανακύκλωσης αναμένεται να παραμείνουν χαμηλά το 2024 λόγω της αυξημένης ζήτησης πλοίων που προκαλείται από την κατάσταση στην Ερυθρά Θάλασσα, αλλά αναμένεται να αυξηθούν το 2025. Τους τελευταίους μήνες, η συμφόρηση έχει ενταθεί σε ορισμένους κόμβους μεταφόρτωσης.

Η μη ανανέωση των συμβάσεων των λιμενεργατών για τις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ και τις ακτές του Κόλπου θα μπορούσε ενδεχομένως να προκαλέσει διαταραχές.

Οι μεγάλες αποστάσεις πλεύσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας έχουν οδηγήσει σε ελαφρά αύξηση των ταχυτήτων πλεύσης. Η BIMCO αναμένει ότι η μέση ταχύτητα πλεύσης θα παραμείνει αυξημένη καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024, αλλά θα μειωθεί το 2025.

Η BIMCO είναι η μεγαλύτερη διεθνής ναυτιλιακή ένωση, με πάνω από 2.000 μέλη σε περισσότερες από 130 χώρες, που αντιπροσωπεύουν το 62% της παγκόσμιας χωρητικότητας. Το μέλη της  περιλαμβάνουν πλοιοκτήτες, φορείς εκμετάλλευσης, διαχειριστές, μεσίτες και πράκτορες.

Διαβάστε ακόμη 

Πλειστηριασμοί: Εβδομάδα με σφυριά για «επώνυμα» βιομηχανικά ακίνητα

Συμφωνία συγχώνευσης της Paramount με την Skydance- Tι προβλέπει το mega deal

ΑΔΜΗΕ: Τα δύο κρίσιμα ραντεβού για το καλώδιο Κρήτης – Κύπρου και η γραμμή άμυνας της Αθήνας με Χριστοδουλίδη

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version