Η ναυτιλιακή βιομηχανία συνεχίζει να προσανατολίζεται σταθερά προς εναλλακτικά καύσιμα, με 12 νέες παραγγελίες πλοίων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα να καταγράφονται τον Ιανουάριο του 2025, όλες στον τομέα των κοντέινερ, σύμφωνα με την πλατφόρμα DNV Alternative Fuels Insight (AFI).
Αυτό ακολουθεί μια εξαιρετική χρονιά το 2024, κατά την οποία παραγγέλθηκαν 515 πλοία με εναλλακτικά καύσιμα, καταγράφοντας αύξηση 38% σε σχέση με το 2023.
Το LNG αναδείχθηκε ως η κυρίαρχη επιλογή το 2024, με 264 παραγγελίες πλοίων, περισσότερες από διπλάσιες σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Οι τομείς των κοντέινερ και των πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων ηγήθηκαν αυτής της μετάβασης, αντιπροσωπεύοντας το 62% των παραγγελιών εναλλακτικών καυσίμων. Εντυπωσιακά, το 69% των παραγγελιών για πλοία κοντέινερ αφορούσαν πλοία που μπορούν να λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα, με το LNG να είναι η προτιμώμενη επιλογή στο 67%.
Ο Jason Stefanatos, Διευθυντής Παγκόσμιας Από-ανθρακοποίησης της DNV Maritime, αναφέρει:
«Αν και έχουμε δει λιγότερες παραγγελίες πλοίων με εναλλακτικά καύσιμα τον Ιανουάριο σε σχέση με άλλους μήνες, αυτό ακολουθεί μια χρονιά-ρεκόρ το 2024 και η συνολική προοπτική παραμένει ενθαρρυντική». Το μεθανόλιο απέκτησε επίσης σημαντική δυναμική, με 166 παραγγελίες, που αντιπροσωπεύουν το 32% του βιβλίου παραγγελιών. Η αμμωνία παρουσίασε υποσχόμενη ανάπτυξη με 27 παραγγελίες πλοίων, περιλαμβάνοντας τα πρώτα 10 πλοία μεταφοράς αμμωνίας που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, κυρίως στον τομέα των φορτηγών πλοίων.
Η υποδομή που υποστηρίζει αυτά τα εναλλακτικά καύσιμα συνεχίζει να αναπτύσσεται, ιδιαίτερα για το LNG. Ο αριθμός των πλοίων ανεφοδιασμού LNG αυξήθηκε από 52 σε 64 την περασμένη χρονιά. Μέχρι το τέλος του 2024, 641 πλοία που κινούνται με LNG βρίσκονταν σε λειτουργία, με αυτή την αριθμητική να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
«Αν και τα πρόσφατα στοιχεία είναι ενθαρρυντικά, πρέπει να συνεχίσουμε την πρόοδο,» δήλωσε ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime στη DNV. “Η τεχνολογική μετάβαση βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη, αλλά η προσφορά εναλλακτικών καυσίμων παραμένει περιορισμένη. Ως βιομηχανία, πρέπει να συνεργαστούμε με τους προμηθευτές καυσίμων και άλλους ενδιαφερόμενους φορείς για να διασφαλίσουμε ότι η ναυτιλία θα έχει πρόσβαση στα εναλλακτικά καύσιμα στο μέλλον.»
Το ρυθμιστικό πακέτο “Fit for 55” της ΕΕ αναμένεται να ενισχύσει τη διαθεσιμότητα του LNG στα λιμάνια μέσω της επέκτασης των απαιτήσεων υποδομής ανεφοδιασμού. Ωστόσο, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι ενδέχεται να δημιουργηθεί ένα σημαντικό κενό μεταξύ της προσφοράς και της ζήτησης LNG για τα επόμενα πέντε χρόνια.
Κοιτάζοντας το μέλλον, ο Stefanatos προτείνει ότι το πράσινο μεθανόλιο και η αμμωνία μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο στο ενεργειακό μείγμα του μέλλοντος, ενώ το LNG παραμένει μια κρίσιμη γέφυρα, κυρίως λόγω της υφιστάμενης υποδομής του και της δυνατότητάς του να μειώσει τις εκπομπές.
Διαβάστε ακόμη
Παναγιώτης Μονεμβασιώτης: Γιατί η Βενέτης πατάει stop στα μεγάλα καταστήματα
Β. Καραμούζης: Το νέο δόγμα της Εθνικής Τράπεζας στις μεγάλες ενεργειακές μπίζνες
Για όλες τις υπόλοιπεςειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα