search icon

Ναυτιλία

Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων: Είναι οι φλέβες του ευρωπαϊκού εμπορίου – Ανάγκη ανανέωσης του στόλου

Μεταφέρει ετησίως 1,8 δισ. τόνους εμπορευμάτων, ενεργειακά πολύ πιο αποδοτική σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερη

Πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζει η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων στη μεταφορά εμπορευμάτων στην Ευρώπη, με μερίδιο 60%, αποτελώντας παράλληλα μια ασύγκριτα πιο «πράσινη» επιλογή σε σχέση με τις οδικές μεταφορές.

Ο στόλος των εν λόγω πλοίων είναι γηρασμένος και ο κλάδος χρήζει πλαισίου και χρηματοοικονομικών εργαλείων για να εκσυγχρονιστεί. Τα συμπεράσματα προέκυψαν στο 2ο Southeast Europe Connectivity Forum το οποίο πραγματοποιήθηκες στη Θεσσαλονίκη.

Η Ναυτιλία Μικρών Αποστάσεων, όπως όπως επεσήμανε ο Δρ. Νικόλαος Λιάπης, Managing Partner ActaNonVerba, Πρόεδρος του ΕΛ.Ι.Ν.Τ. – Hellenic Institute of Marine Technology – HIMT και μέλος του ΔΣ της Ένωσης Ναυτιλίας Μικρών Αποστάσεων, αφορά ένα κομμάτι της συνολικής εφοδιαστικής αλυσίδας, ήτοι 1.200 ενεργές επίσημες διαδρομές στην Ε.Ε. και 1,8 δισεκ. τόνους ετήσιας διακίνησης εμπορευμάτων, ενεργειακά πολύ πιο αποδοτικής σε σχέση με τις οδικές μεταφορές, καθώς και οικονομικότερης.

Ο Γιώργος Σουραβλάς, CEO Line Line Marine S.A., Μέλος ΕΕΝΜΑ, τόνισε ότι η ΝΜΑ στηρίζει την οικονομία των νησιών, ενώ αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην πράσινη προοπτική της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων. Μιλώντας για τα νέα πράσινα καύσιμα στη ναυτιλία επεσήμανε ότι δεν έχει αποφασιστεί από την Ε.Ε. ποιο θα είναι το εναλλακτικό καύσιμο που θα επιτρέψει στα πλοία να εισέλθουν με αξιώσεις στην εποχή της πράσινης μετάβασης.

Ο Στράτος Τσαλαμανιός, Co-CEO Mylaki Shipping Agency Ltd and Seaven Tanker & Dry Management Inc, Ταμίας ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι ο στόλος της ναυτιλίας μικρών αποστάσεων είναι γερασμένος και χρειάζεται ανανέωση. Στο πλαίσιο αυτό πρέπει η Ε.Ε. να δώσει κίνητρα στις εταιρείες προκειμένου να εκσυγχρονιστεί ο στόλος.

Η Αλεξάνδρα Γκανά, Operation Manager, GANMAR Shipping, Μέλος ΔΣ ΕΕΝΜΑ, υπογράμμισε ότι η ναυτιλία μικρών αποστάσεων είναι υπεύθυνη για τη μεταφορά του 60% των εμπορευμάτων στην Ευρώπη και ειδικά στη νησιωτική Ελλάδα είναι πολύ σημαντική. Στάθηκε ιδιαίτερα στην ανάγκη να υπάρξουν χρηματοοικονομικά εργαλεία, τα οποία θα δώσουν τη δυνατότητα στον κλάδο να ανανεώσει τον στόλο. Τις ερωτήσεις στους συμμετέχοντες στο πάνελ έθεσε ο Καθηγητής Άγγελος Παντουβάκης, Κοσμήτορας Σχολής Ναυτιλίας & Βιομηχανίας, Πανεπιστήμιο Πειραιά.

Διαβάστε ακόμη 

Μάστιγα οι ρευματοκλοπές: Πάνω από 400 εκατ. ευρώ οι ετήσιες απώλειες 

Οι παλιές οφειλές «φουσκώνουν» το χρέος προς τον ΕΦΚΑ (πίνακας)

«Καπνική Μιχαηλίδης»: Από τον «καπνό» των ζημιών στη «φωτιά» των πλειστηριασμών (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version