Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου αναζητά σημάδια ανάκαμψης, με τους μέσους όρους ναύλωσης των Supramax, Panamax και Handysize να είναι περίπου 2.000 δολάρια/ημέρα και 3.000 δολάρια/ημέρα υψηλότεροι από το ημερήσιο OPEX αντίστοιχα.
«Η κυβέρνηση της Ινδίας απάντησε θετικά στα σημάδια αυτά, καθώς θα αυξήσει τις κεφαλαιουχικές της δαπάνες κατά 33% στα 122 δισ. για έργα υποδομής, αυξάνοντας τη δίψα για εισαγωγές άνθρακα», επισημαίνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv Shipbrokers:
«Οι αναλυτές αναμένουν ότι οι αποστολές χάλυβα της Arcelor Mittal θα αυξηθούν κατά περίπου 5% φέτος. Η παγκόσμια ζήτηση χάλυβα, εξαιρουμένης της Κίνας, αναμένεται να ανακάμψει κατά 2% έως 3% φέτος, μετά την πτώση των αποστολών κατά 11% πέρυσι λόγω της οικονομικής επιβράδυνσης. Στην Κίνα, η έλλειψη χρηματοδότησης από τις τοπικές κυβερνήσεις μπορεί να περιορίσει τον τομέα των υποδομών και να αποτελέσει πρόκληση για την ανάκαμψη της ζήτησης χάλυβα το 2023. Η Κίνα έχει προγραμματίσει να επενδύσει 6,904 τρισ. γιουάν (1,018 τρισ. δολάρια ΗΠΑ) σε αυτά τα έργα το 2023, 0,5% υψηλότερα σε ετήσια βάση, αλλά οι επενδύσεις σε μεγάλα έργα σε μεγάλες περιοχές ήταν ήδη 9,6% υψηλότερες από το 2021 το 2022».
Η αγορά εμπορευματοκιβωτίων είναι αυτή που πραγματικά «αιμορραγεί»
«Ο μέσος ναύλος για ένα TEU σταθεροποιήθηκε από τις αρχές Δεκεμβρίου σε λίγο πάνω από 2 χιλ. δολάρια ΗΠΑ/εμπορευματοκιβώτιο, επιστρέφοντας στα επίπεδα του Σεπτεμβρίου 2020, 79% χαμηλότερα από τα υψηλά του 2022 ακριβώς πριν από ένα χρόνο και 82% χαμηλότερα από την υψηλότερη τιμή που έφτασε ο μέσος ναύλος εμπορευματοκιβωτίων (σύμφωνα με τον δείκτη FBX – Freightos Baltic Index), 11.137 δολάρια ΗΠΑ στις 9 Σεπτεμβρίου 2021» επισημαίνουν οι αναλυτές:
«Σταδιακά όλοι οι παράγοντες που δημιούργησαν στρεβλώσεις στην αγορά εμπορευματοκιβωτίων (κλειστά λιμάνια, συμφόρηση πλοίων, προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα) και ήταν αποτελέσματα της πανδημίας έχουν εξαφανιστεί και κατά συνέπεια η αγορά επιστρέφει στην κανονικότητα. Δεν είναι τυχαίο ότι η AP Moller Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη πλοιοκτήτρια εταιρεία πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ανακοίνωσε ότι τα κέρδη για το 2023 θα είναι μειωμένα κατά 85% σε σχέση με το 2022».
Διαβάστε ακόμη:
Επένδυση 273 εκατ. για mega – μαρίνα στη Νότια Κέρκυρα – Τι περιλαμβάνει το σχέδιο (pics)
Κατασκευές: Κύμα ανησυχίας πώς θα γεμίσουν με εργατικό και τεχνικό προσωπικό τα εργοτάξια