Οι ναύλοι μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων εκτοξεύονται στα ύψη, πλησιάζοντας τα υψηλά ρεκόρ από την εποχή της πανδημίας, καθώς ο δείκτης FBX της Βαλτικής βρίσκεται στα 3.408 δολάρια ΗΠΑ / TEU, κλείνοντας στα επίπεδα του Ιανουαρίου 2020 και 150% υψηλότερα από την τελευταία εβδομάδα του 2023.
«Αυτή η εκτίναξη των τιμών οφείλεται στην περιορισμένη προσφορά εμπορευματοκιβωτίων που προκαλείται από την αναδρομολόγηση γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και την υγιή ζήτηση σε πολλές περιοχές» επισημαίνουν οι αναλυτές του ναυλομεσιτικού οίκου Xclusiv Shipbrokers:
« Η περίοδος αιχμής ξεκίνησε νωρίς, ωθώντας τις τιμές στις κύριες γραμμές ανατολής-δύσης στα υψηλότερα επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2022. Αυτή η έκρηξη επηρεάζει σχεδόν όλες τις διαδρομές, συμπεριλαμβανομένων εκείνων προς τη Λατινική Αμερική, την Αφρική και εντός της Ασίας.
Τα γεγονότα αυτά μοιάζουν με την κατάσταση του 2021/2022, όπου μια ξαφνική αύξηση της ζήτησης οδήγησε σε περιορισμένο στόλο, ελλείψεις κιβωτίων, συμφόρηση και υψηλές τιμές spot σε επίπεδα ρεκόρ» και συνεχίζουν:
«Φέτος, η μετατόπιση των εμπορικών προτύπων έχει περιορίσει τον διαθέσιμο στόλο, προκαλώντας έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων. Η συμφόρηση είναι μέτρια προς το παρόν, αλλά μπορεί να επιδεινωθεί καθώς οι φορτωτές μάχονται για χώρο. Τα κέρδη ρεκόρ από το 1ο τρίμηνο του 2024 αναμένεται να συνεχιστούν το 2ο τρίμηνο για τους ιδιοκτήτες εμπορευματοκιβωτίων. Οι γεωπολιτικές εντάσεις στη Μέση Ανατολή και οι Χούθις οδήγησαν στην αναδρομολόγηση της Ερυθράς Θάλασσας, η οποία αποτέλεσε το σημείο καμπής και οδήγησε τις εταιρείες εμπορευματοκιβωτίων από τις ζημίες στα τέλη του 2023 σε υψηλότερους ναύλους και κέρδη. Επιπλέον, η υγιής αύξηση του όγκου συνέβαλε στην ισχυρότερη τριμηνιαία ανάπτυξη μετά την πανδημία».
Διαβάστε ακόμη
Πατέλης – Μεγάλου: Στο σωστό μονοπάτι τράπεζες και οικονομία – Η πρόοδος και οι προοπτικές
Φυσικό αέριο: Ο ρόλος της Ρωσίας – Γιατί ανεβαίνουν οι τιμές
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ