search icon

Ναυτιλία

Nαυπηγεία Σκαραμαγκά: Ο Γιώργος Προκοπίου έκανε την υψηλότερη προσφορά

«Χρειάζεται πολλή δουλειά απ' όλους», ανέφερε ο εφοπλιστής σε δηλώσή του - Για την ΕΝΑΕ έδωσε 25 εκατ. ευρώ και για την ΕΤΑΔ 37 εκατ. - Pyletech (Πριόβολος) για Σκαραμαγκά: Καλή επιτυχία στον νέο επενδυτή

Μεγάλη ανατροπή στον διαγωνισμό για τα Nαυπηγεία Σκαραμαγκά.

Ο Έλληνας πλοικτήτης Γιώργος Προκοπίου κατέθεσε τη μεγαλύτερη προσφορά και γίνεται κάτοχος του Σκαραμαγκά, ενώ κέρδισε και τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ για τη δεξαμενή 5 και τις προβλήτες 3 και 4. Για το στρατιωτικό κομμάτι του Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ) έδωσε 25 εκατ. ευρώ και για την ΕΤΑΔ 37 εκατ. ευρώ. Σύνολο επένδυσης, 62 εκατομμύρια ευρώ.

Σε δήλωσή του ο κ. Προκοπίου ανέφερε τα εξής: «Πράγματι οι εταιρείες που εκπροσωπούμε είναι οι πλειοδότες των διεξαχθέντων διαγωνισμών. Η ταχεία αδειοδότηση των σχεδιαζομένων χρήσεων θα είναι καθοριστική για την επιτυχία του εγχειρήματος. Είναι μια πολύ θετική εξέλιξη και χρειάζεται πολλή δουλειά απ’ όλους».

Αναβίωση

Σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney, ο Γιώργος Προκοπίου είχε ασχοληθεί συστηματικά τον τελευταίο μήνα με το μεγάλο project του Σκαραμαγκά, έχοντας επαφή με την κυβέρνηση και στενούς συνεργάτες του. Κύκλοι του εφοπλιστή με τους οποίους συνομίλησε το newmoney επεσήμαιναν ότι «πάντοτε εκτιμούσε και εκτιμά, στήριζε και στηρίζει την ναυπηγική τεχνογνωσία των Ελλήνων. Για αυτό και η πολυτελής θαλαμηγός του Dream την μετασκεύασε στην Ελλάδα, έχοντας και ο ίδιος συμμετοχή στο έργο». Οι ίδιοι ανέφεραν ότι είναι όνειρο ζωής του εφοπλιστή η αναβίωση της ναυπηγικής βιομηχανίας της χώρας. 

Όπως προκύπτει, μεγάλος χαμένος στη διεκδίκηση είναι ο Θεόφιλος Πριόβολος, ο οποίος μέχρι και χθες φερόταν ως ο επικρατέστερος διεκδικητής των ναυπηγείων. «Πάμε για άλλες επενδύσεις. Τελείωσε το θέμα του Σκαραμαγκά», επεσήμαναν στο newmoney κύκλοι του επιχειρηματία. Σε επίσημη ανακοίνωσή της η Pyletech, συμφερόντων Πριόβολου, ανέφερε πως το επενδυτικό της πλάνο προέβλεπε επενδύσεις ύψους 700 εκατ. ευρώ και θα δημιουργούσε πάνω από 1.600 άμεσες και 6.000 έμμεσες θέσεις εργασίας. «Ελπίζουμε οι
επενδύσεις των νέων επενδυτών, που επικράτησαν, να ξεπεράσουν τις δικές μας και να αποδειχθούν βιώσιμες, προς όφελος της Ελλάδας. Εμείς συνεχίζουμε να εξετάζουμε διάφορες επενδύσεις, που σχετίζονται με την προηγμένη τεχνολογία, τόσο στην Ελλάδα, όσο και στην Ευρώπη και τη Βόρειο Αμερική».

Το οικονομικό κουβάρι στην υπόθεση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Η εξέλιξη αυτή χαρακτηρίζεται ως καταλυτική για την υπόθεση των δύο διαγωνισμών για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που, όπως αναφέρθηκε, περνούν στον έλεγχο του εφοπλιστή Γ. Προκοπίου έναντι συνολικού τιμήματος 62,5 εκατ. ευρώ.

Όμως, για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά υπάρχουν οικονομικές εκκρεμότητες αναλυτές επισημαίνουν.

1) Από τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων κτισμάτων που υπάρχουν στα ναυπηγεία υπάρχουν οφειλές ύψους 8,8 εκατομμυρίων ευρώ. Έχουν ταυτοποιηθεί αλλά δεν έχουν πληρωθεί. Το ποσό αυτό η κυβέρνηση το στέλνει στον επίδοξο αγοραστή να το φορτωθεί.

2)  «Ασχέτως του ποσού που θα δοθεί για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, για να αποδώσουν χρειάζεται να γίνουν επενδύσεις 150 εκατομμυρίων ευρώ. Όμως τα ναυπηγεία στην Ελλάδα έχουν ετήσιο τζίρο που κυμαίνεται από 20 έως 40 εκατομμύρια. Αν το καθαρό κέρδος είναι γύρω στο 10%. Τους μένουν 3-4 εκατομμύρια στο ταμείο. Άρα να δώσεις 50 εκατ. να αγοράσεις τα ναυπηγεία και 150 για επενδύσεις, το ποσό ανεβαίνει στα 200 εκατ. Ο επενδυτής θα χρειαστεί 50 χρόνια για να κάνει απόσβεση. Και να τετραπλασιάσει τον τζίρο και πάλι θα χρειαστεί πάνω από 10 χρόνια για να κάνει απόσβεση όταν οι επενδύσεις που γίνονται έχουν βάθος χρόνου τα τρία με έξι χρόνια το αργότερο για απόσβεση.

3) Για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά η εκάστοτε κυβέρνηση από το 2012 πληρώνει πρόστιμο που επιβάλλεται από την ΕΕ για κρατική ενίσχυση που αντίκειται στον υγιή ανταγωνισμό και ανέρχεται στα 7,2 εκατομμύρια το 6μηνο. Η ΕΕ έχει ζητήσει να πωληθούν τα ναυπηγεία αλλά η υπόθεση πάει να κλείσει 10ετία και ακόμα δεν έχει τελειώσει.

Το σενάριο που παίζει είναι ότι το μέλλον των ναυπηγείων συνδέεται με το εξοπλιστικό πρόγραμμα της Ελλάδας για αγορά τεσσάρων Φρεγατών. Όμως, τελικώς δεν είναι έτσι ακριβώς τα πράγματα. Οι ξένες εταιρείες που ενδιαφέρονται να πουλήσουν φρεγάτες στην ελληνική κυβέρνηση δεν θέλουν να αγοράσουν τα ναυπηγεία. Αυτό που λένε στις συναντήσεις που έχουν στο υπουργείο Άμυνας είναι ότι από τις τέσσερις φρεγάτες, πολύ ευχαρίστως να ναυπηγήσουμε τις τρεις σε ελληνικά ναυπηγεία.

O διαγωνισμός της ΕΤΑΔ

Για τον διαγωνισμό της ΕΤΑΔ, αυτή τη φορά το τίμημα έχει οριστεί στα 30,7 εκατ. ευρώ, τα οποία θα καταβληθούν με δόσεις. Όμως ο Γιώργος Προκοπίου φέρεται να έδωσε 7 εκατ. ευρώ παραπάνω.

Ο πρώτος διαγωνισμός, τον περασμένο Φεβρουάριο, είχε ως κατώτατη τιμή τα 55 εκατ. ευρώ. Κηρύχθηκε άγονος αφού δεν εμφανίσθηκε κανείς.

«Ενδιαφέρον υπάρχει για το real estate, να χρησιμοποιήσεις την έκταση για παράδειγμα ως χώρο αποθήκευσης ή στοίβαξης εμπορευματοκιβωτίων», επισημαίνουν στο Newmoney γνώστες του θέματος: “ Το οικόπεδο έκτασης περίπου 340 στρεμμάτων, έχει την αξία. Το θέμα βέβαια είναι τι θα γίνει με τους 3.000 μετανάστες που διαβιώνουν εκεί μέσα σε κοντέινερ” και συνεχίζουν: “Η δεξαμενή 5 έχει να λειτουργήσει για περισσότερα από 10 χρόνια και χρειάζεται σύμφωνα με υπολογισμούς δεκάδες εκατομμύρια για να γίνει ξανά λειτουργική.”

Ποιος είναι ο Γιώργος Προκοπίου

Ο Γιώργος Προκοπίου είναι ένας από τους μεγαλύτερους Έλληνες εφοπλιστές και από τους ισχυρότερους πλοιοκτήτες διεθνώς. Κατατάσσεται στην 13η θέση της περίφημης λίστας της Lloyd’s List.

Πολιτικός μηχανικός, αγάπησε τα πλοία με την «πρώτη ματιά» όπως έχει αποκαλύψει ο ίδιος.

«Αν δεν είσαι άνθρωπος που παίρνει ρίσκα τότε δεν κάνεις για τη ναυτιλία» δηλώνει και εκ του αποτελέσματος βρίσκεται δικαιωμένος.

Με τις τρεις ναυτιλιακές του εταιρείες, Dynacom – Dynagas – Sea Traders, έχει στόλο που φθάνει τα 121 πλοία συνολικής 15,801 εκατ. τόνων. Από αυτά 38 είναι φορτηγά, 66 μεταφοράς υγρού φορτίου, δύο container ships και 15 LNG.

Διαβάστε ακόμα:

Αυτός είναι ο Marina Tower – Ο πρώτος «πράσινος» ουρανοξύστης στο Ελληνικό (pics+vid)

Γερμανοί, Πολωνοί και Γάλλοι… κρατούν τον Τουρισμό

Το σίριαλ «πετάνε, δεν πετάνε τα υδροπλάνα» συνεχίζεται

Exit mobile version