Ένα από τα μεγαλύτερα πλοία που έχουν έρθει σε ελληνικό ναυπηγείο, κατέπλευσε σήμερα το πρωί στις γιάρδες Ελευσίνας. Πρόκειται για το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, CMA CGM Alcazar, το οποίο διαχειρίζεται η Technomar του Γιώργου Γιουρούκου. Είναι μήκους σχεδόν 300 μέτρων ναυπηγημένο το 2007. Πρόκειται για το 12ο πλοίο που υποδέχθηκαν τα ναυπηγεία Ελευσίνας για επισκευή. Έως τα τέλη Μαΐου αναμένεται η απόφαση του Πρωτοδικείο Αθηνών για την εξυγίανση τους.
Στα τέλη του περασμένου Μαρτίου ο όμιλος ΟΝΕΧ Shipyards & Technologies ανακοίνωσε την πλήρη ανέλκυση της δεξαμενής Νο.1 των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Η επιχείρηση διήρκησε τέσσερις εβδομάδες. Ακολουθεί το υπόλοιπο πρόγραμμα συντήρησης, επισκευής και αναβάθμισης της, το οποίο αποτελεί μέρος του συνολικού σχεδίου για τον εκσυγχρονισμό του Ναυπηγείου. Η επιχείρηση ανέλκυσης της δεξαμενής αποτέλεσε ένα εξαιρετικά πολύπλοκο εγχείρημα λόγω της κακής κατάσταση στην οποία βρισκόταν, ύστερα από δεκαετίες εγκατάλειψης, σε συνδυασμό με την πολυετή παραμονή της στον βυθό των εγκαταστάσεων των Ναυπηγείων Ελευσίνας (από την 5η Σεπτεμβρίου του 2018).
«Στόχος είναι να εξυπηρετούμε ταυτόχρονα 12 πλοία», δήλωσε στο newmoney στέλεχος των Ναυπηγείων.
Τα ναυπηγεία της Ελευσίνας σύμφωνα με αμερικανικές πηγές θα γίνουν hub των ελληνο-αμερικανικών σχέσεων για τη ναυτιλία, την ενεργειακή μετάβαση, την ασφάλεια της περιοχής και τον μετασχηματισμό της ευρύτερης περιοχής που έχει τεράστια γεωπολιτική σημασία.
Βάσει τον σχεδιασμό που έχει κάνει το σχήμα ΟΝΕΧ-Fincantieri από την 1/1/2024 τα ναυπηγεία θα μπορούν να επισκευάζουν ταυτόχρονα 10 – 12 πλοία ενώ με βάση το αναπτυξιακό σχέδιο το 2024 που θα έχουν ολοκληρωθεί σε μεγάλο βαθμό τα έργα αναβάθμισης των Ναυπηγείων ώστε να έχουν τη δυνατότητα εξυπηρετούν 200 πλοία ετησίως.
Στόχος είναι τα ναυπηγεία να μπορούν να κατασκευάζουν κάθε είδους πλοίο, οτιδήποτε πλωτό καθώς και «ενεργειακά» πλοία. Όσο για τη ναυπήγηση πλοίων με ηλεκτροκίνηση θα πρέπει πρώτα να διαμορφωθεί το θεσμικό πλαίσιο από την κυβέρνηση και να κατασκευαστούν οι κατάλληλες υποδομές στα νησιά ώστε να μπορούν να σηκώσουν την ηλεκτροφόρτιση ενός πλοίου.
Διαβάστε ακόμα
Ποιοι είναι οι επόμενοι στόχοι εξαγορών στις κατασκευές
Dr Truth: Το ιστορικό τετ-α-τετ Φρόυντ – Αϊνστάιν και η απληστία της Wall Street