Στην εβδομαδιαία έκθεσή της η Alphaliner τονίζει ότι το 20% της χωρητικότητας του στόλου των containerships ή λίγο κάτω από 3 εκατομμύρια teu, είναι πλέον ηλικίας 20 ετών ή περισσότερο. Ειδικότερα, υπάρχουν περίπου 1.200 containerships που είναι τώρα ηλικίας 20 ετών και άνω.
Ο μακράν μεγαλύτερος ιδιοκτήτης αυτής της παλαιότερης χωρητικότητας είναι η MSC που ελέγχει σχεδόν το 25% αυτού του τμήματος του παγκόσμιου στόλου. Η εταιρεία διαθέτει 212 πλοία, χωρητικότητας 718.000 teu, τα οποία είναι 20 ετών ή μεγαλύτερα. Μεγάλο μέρος αυτής της χωρητικότητας απορρίφθηκε κατά τη διάρκεια της εκστρατείας αγοράς μεταχειρισμένων πλοίων της εταιρείας από τον Αύγουστο του 2020 με 330 πλοία, εκ των οποίων τα 145 είναι ηλικίας 20 ετών και άνω.
Ο επόμενος μεγαλύτερος ιδιοκτήτης παλαιότερης χωρητικότητας είναι η Maersk με μόλις 48 πλοία, ακολουθούμενη από την Evergreen με 36 μονάδες.
Με τη ναυτιλία εμπορευματοκιβωτίων να αντιμετωπίζει σοβαρή πλεονάζουσα χωρητικότητα από τα επίπεδα ρεκόρ των παραδόσεων νέων πλοίων, αυτός ο παλαιότερος στόλος θα φαινόταν ώριμος για ανακύκλωση, ωστόσο, αυτό μπορεί να μην ισχύει. Μέσα στο 2023 μόνο 70 παλαιότερα πλοία συνολικής χωρητικότητας 140.000 teu έχουν σταλεί στα διαλυτήρια.
“Ωστόσο πολλά πλοία παραμένουν σε καλή τεχνική κατάσταση ή είναι απολύτως κατάλληλα για ορισμένα επαγγέλματα, για τα οποία υπάρχει πολύ μικρή ή καθόλου αντικατάσταση. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μικρότερα μεγέθη”, σχολιάζουν οι αναλυτές της Alphaliner: “Ως αποτέλεσμα, πολλά πλοία αυτής της ηλικιακής ομάδας πιθανότατα θα συνεχίσουν να εμπορεύονται τα επόμενα χρόνια, ιδίως μεταφορικής χωρητικότητας, ανεξάρτητα από τους αντίθετους ανέμους της αγοράς ή τους αυστηρότερους περιβαλλοντικούς κανονισμούς”.
Διαβάστε ακόμη
Στεγνώνουν τα οινοποιεία: Η χειρότερη χρονιά των τελευταίων 60 ετών- «Καθίζηση» της οινοπαραγωγής
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ