Αλλαγές στην κορυφή των εταιρειών Liners έφερε το 2022.
Η Mediterranean Shipping Company (MSC) της οικογένειας Απόντε αναγνωρίζεται ως η μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο από άποψη χωρητικότητας.
Οι αναλυτές δεδομένων και η συμβουλευτική εταιρεία Alphaliner ενημέρωσαν την κατάταξή της στο Top 100 και για πρώτη φορά φέρνει την MSC στην πρώτη θέση μπροστά από τη Maersk κατά μόλις 1.888 TEU, ένα μικρό κλάσμα της συνολικής χωρητικότητάς της, που είναι σχεδόν 4,3 εκατομμύρια TEU.
Σύμφωνα με τους αναλυτές η MSC αναμένεται να συνεχίσει να επιταχύνει την ανάπτυξή της. Ιδιωτική, η MSC δεν ανακοινώνει κάθε συναλλαγή αφήνοντας τους αναλυτές του κλάδου να συνδέσουν την εταιρεία με παραγγελίες ναυπήγησης, ναυλώσεις και αγορές μεταχειρισμένων πλοίων-second hand.
Η Alphaliner προβλέπει ότι η MSC θα αυξήσει την τρέχουσα χωρητικότητά της κατά σχεδόν ένα τέταρτο προσθέτοντας σχεδόν ένα εκατομμύριο TEU στη χωρητικότητά της.
H MSC ιδρύθηκε το 1970 και ελέγχεται για περισσότερα από 40 χρόνια από την οικογένεια Aponte. Εξελίχθηκε από ένα πλοίο στον σημερινό στόλο των 645 πλοίων με ονομαστική χωρητικότητα 4.284.728 TEU. Η εταιρεία αναφέρει ότι σήμερα προσεγγίζει 500 λιμάνια σε περισσότερες από 230 εμπορικές διαδρομές και μεταφέρει ετησίως περισσότερα από 23 εκατομμύρια TEU. Ένα από τα στοιχεία που βοήθησαν την MSC να επιταχύνει την ανάπτυξή της τα τελευταία χρόνια είναι η χρήση ναυλωμένων πλοίων έχοντας μικρότερο ιδιόκτητο στόλο.
Επί του παρόντος, η MSC αναφέρεται ότι κατέχει μόλις 260 από τα πλοία της χωρητικότητας 1,5 εκατομμυρίου TEU με σχεδόν τα δύο τρίτα της χωρητικότητάς της να προέρχονται από πλοία κυρίως σε μακροπρόθεσμες ναυλώσεις.
Από την πλευρά της, η Maersk αναφέρει αποτελέσματα ρεκόρ και το 2021.
Η Maersk επιταχύνει την επένδυσή της στον κλάδο των logistics. Πούλησε τα δεξαμενόπλοια και τις επιχειρήσεις πετρελαίου ενώ φέτος ανακοίνωσε επενδύσεις σε νέες πράσινες τεχνολογίες και επέκτεινε τις λειτουργίες των τερματικών σταθμών της.
Τον Δεκέμβριο, η Maersk ανακοίνωσε τη μεγαλύτερη εξαγορά της ποτέ, της LF Logistics, εταιρείας συμβάσεων εφοδιαστικής με έδρα το Χονγκ Κονγκ, αξίας 3,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Ο δανικός ναυτιλιακός κολοσσός διαθέτει σήμερα στόλο 738 πλοίων με χωρητικότητα που επίσης πλησιάζει τα 4,3 εκατομμύρια TEU. Η Maersk κατέχει το 60 τοις εκατό του στόλου της με 330 πλοία. Σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει ακόμη ανακοινώσει σχέδια για μεγάλη επέκταση του στόλου πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Εκτός από την MSC, άλλοι μεγάλοι μεταφορείς από την CMA CGM έως Hapag, COSCO, ONE, Evergreen και HMM, έχουν ανακοινώσει σχέδια για επέκταση της χωρητικότητάς τους κατά τουλάχιστον 20%.
Η Maersk έβαλε τον Αύγουστο του 2021 παραγγελία οκτώ πλοίων 16.000 TEU που είναι σχεδιασμένα να λειτουργούν με μεθανόλη.
Όμως το συνολικό βιβλίο παραγγελιών της αντιπροσωπεύει μόλις το 6% της τρέχουσας χωρητικότητας. Σε αντίθεση με όλους τους ανταγωνιστές της, η Maersk δεν έχει παραγγείλει επίσης κανένα από τα εξαιρετικά μεγάλα σκάφη που πρόκειται να ξεπεράσουν το όριο των 24.000 TEU.
Διαβάστε ακόμη:
Μεγαλοεπενδυτής «δείχνει» Alibaba: «Μεγάλη ευκαιρία» η πρωταθλήτρια της… χασούρας για το 2020 -2021