Η MEDITERRANEAN SHIPPING CO ηγείται στις παραγγελίες για ναυπήγηση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με εναλλακτικά καύσιμα.
Η μεγαλύτερη εταιρεία Liner παγκοσμίως έχει επί του παρόντος παραγγείλει 83 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου, υγροποιημένου φυσικού αερίου, είτε μέσω μακροπρόθεσμων σύμφωνα με ανάλυση των στοιχείων που παρέχονται από το Alternative Fuel Insight της DNV.
Υπογράφηκε παραγγελία για τα πρώτα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διπλού καυσίμου μεθανόλης της MSC τον περασμένο μήνα σε κινεζικό ναυπηγείο, γεγονός που έχει ωθήσει το σύνολο των πλοίων εναλλακτικών καυσίμων που έχει παραγγείλει η εταιρεία σε 93 μονάδες.
Σύμφωνα με την Alphaliner, το βιβλίο παραγγελιών πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ικανών να λειτουργούν με μη συμβατικά καύσιμα έχει πλέον φθάσει το 40% επί του συνόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν παραγγελθεί.
Τους τελευταίους έξι μήνες είδαμε τους πλοιοκτήτες να στρέφονται με ταχείς ρυθμούς μακριά από επιλογές συμβατικού μαζούτ. Οι παραγγελίες μονάδων διπλού καυσίμου υγροποιημένου φυσικού αερίου έφθασαν τις 198 πλοία με συνδυασμένη χωρητικότητα 2,31 εκατ. teu στις αρχές αυτής της εβδομάδας, που ισοδυναμεί με το 30% του βιβλίου παραγγελιών – το υψηλότερο ποσοστό του μέχρι σήμερα. Το ποσοστό αυτό είναι υψηλότερο από το 25% του βιβλίου παραγγελιών 12 μήνες πριν.
Ενώ η MSC έχει, μέχρι πρόσφατα, επικεντρωθεί στην πρόωση με υγροποιημένο φυσικό αέριο για τις παραγγελίες νέων πλοίων, η ταχεία ανάπτυξη των boxships με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης οδήγησε στη μεγαλύτερη αύξηση των παραγγελιών των λεγόμενων πράσινων πλοίων.
“Τα πλοία διπλού καυσίμου μεθανόλης έχουν προχωρήσει με ταχύτερο ρυθμό ως ποσοστό του βιβλίου παραγγελιών για να φθάσουν σήμερα τα 68 πλοία με χωρητικότητα 930.000 teu”, δήλωσε η Alphaliner.
Ο τομέας της μεθανόλης αντιπροσωπεύει τώρα το 12% του βιβλίου παραγγελιών βάσει δυναμικότητας, σε σύγκριση με λιγότερο λιγότερο από 1% πριν από ένα χρόνο.
Εκτός από το πρόσφατο πλοίο της MSC με δυνατότητα χρήσης μεθανόλης παραγγελία, η νοτιοκορεατική εταιρεία τακτικών γραμμών HMM έχει συμβόλαιο για 10 πλοία χωρητικότητας 9.000 teu από την Hyundai Heavy Industries, ενώ η CMA CGM παρήγγειλε πρόσφατα δώδεκα πλοία χωρητικότητας 13.000 teu boxships με καύσιμα μεθανόλης από τον ίδιο κατασκευαστή.
Το πρώτο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με καύσιμο μεθανόλης, ένα πλοίο 2.100 teu χωρητικότητας, το οποίο βρίσκεται επί του παρόντος υπό ναυπήγηση στο ναυπηγείο Hyundai Mipo Dockyard, αναμένεται να εισέλθει μεθανόλης για την Maersk, η οποία είναι η πρώτη που θα αναλάβει τη λειτουργία του τον Μάιο.
Μόνο το 14% της χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που παραγγέλθηκαν στη δεύτερο εξάμηνο του 2022 θα τροφοδοτείται από συμβατικά μαζούτ, σύμφωνα με την Alphaliner, η οποία δήλωσε ότι οι παραγγελίες διπλού καυσίμου μεθανόλης ξεπέρασαν το LNG, σε όρους χωρητικότητας εμπορευματοκιβωτίων, για πρώτη φορά κατά τη διάρκεια του περίοδο.
“Το ποσοστό των παραγγελιών για μαζούτ συνέχισε να συρρικνωθεί κατά το τρέχον τρίμηνο. Από τα 380.000 teu των χωρητικότητας πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν παραγγελθεί μέχρι στιγμής για το 2023, μόνο 8% από τη χωρητικότητα έχει διατεθεί για συμβατικά κινούμενα πλοία”.
Η Maersk διαθέτει επί του παρόντος το μεγαλύτερο βιβλίο παραγγελιών για boxships με διπλά καύσιμα μεθανόλης, με 19 τέτοια πλοία που βρίσκονται επί του παρόντος υπό παραγγελία με συνδυασμένη χωρητικότητα 300.000 teu.
Η CMA CGM θα ξεπεράσει τη Maersk εάν η φημολογούμενη παραγγελία για έξι πλοία 16.000 teu με καύσιμο μεθανόλης πλοίων μεθανόλης επιβεβαιωθεί.
“Παρά την ταχεία επιτάχυνση των εναλλακτικών καυσίμων παραγγελιών, η πράσινη χωρητικότητα εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόνο ένα κλάσμα του υφιστάμενου στόλου. Μέχρι σήμερα, τα πλοία διπλού καυσίμου LNG αντιπροσωπεύουν το 2,2% του στόλου που βρίσκεται στο νερό. Τα μεγαλύτερα αριθμός πλοίων μεθανόλης που βρίσκονται σήμερα σε παραγγελία θα δεν θα παραδοθούν πριν από το 2025″, δήλωσε η Alphaliner.
Το υπόλοιπο του υφιστάμενου στόλου εξακολουθεί να είναι μόνο ικανό να χρησιμοποιεί συμβατικά μαζούτ, ενώ ορισμένα 33% αυτού, σε όρους χωρητικότητας, είναι εφοδιασμένα με scrubbers για να καταστεί δυνατή η συνεχής χρήση χαμηλής τιμής υψηλής περιεκτικότητας σε θείο μαζούτ.
Από τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με διπλό καύσιμο LNG που είναι σήμερα σε λειτουργία, λίγα από αυτά είναι σήμερα κατανοητά ότι χρησιμοποιούν το ΥΦΑ ως καύσιμο, λόγω του υψηλού διαφοράς στην τιμολόγηση σε σχέση με τα συμβατικά μαζούτ.
Το πρώτο πλοίο της MSC με δυνατότητα χρήσης LNG, το 14.500 teu χωρητικότητας MSC Washington (ΙΜΟ: 9908047), άρχισε να ταξιδεύει τον περασμένο Ιούνιο και έκτοτε έχει παραλάβει τρία αδελφά πλοία. Ωστόσο, κανένα από αυτά δεν πιστεύεται ότι να έχει αποθηκεύσει LNG σε τακτική βάση μέχρι στιγμής. Εκείνα που χρησιμοποιούν LNG σε τακτική βάση είναι τα εξής ως επί το πλείστον πλοία με σημαία ΗΠΑ σε εσωτερικά δρομολόγια και όπου το κόστος του δεξαμενισμού LNG είναι σημαντικά χαμηλότερο από ό,τι στην Ευρώπη ή την Ασία.
Διαβάστε ακόμη
Market Pass: Aπό το απόγευμα έως τη Δευτέρα οι πρώτες πληρωμές
Τεό Νιάρχος: Οι business του «χρυσού» γόνου με την τέχνη και τον κινηματογράφο (pic)
Εξωδικαστικός Μηχανισμός: Ποιοι δανειολήπτες θα μπαίνουν στη «μαύρη λίστα» τραπεζών και servicers