search icon

Ναυτιλία

Μειώθηκε ο ελληνόκτητος στόλος σε αριθμό πλοίων και σε χωρητικότητα το 2023

Τι δείχνει η ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee)

Μειώθηκαν κατά 27 τα ελληνόκτητα πλοία το 2023 σε σύγκριση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα φθάνοντας στα 4.113 σύμφωνα με τα στοιχεία προκύπτουν από την ετήσια έκθεση της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co operation Committee).

Είναι συνολικής χωρητικότητας 349.963.241 DWT και 204.676.437 συνολικών GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 5.379.453 DWT και 5.400.836 GT.

Τα στοιχεία περιλαμβάνουν επίσης και 194 πλοία διαφόρων κατηγοριών σε παραγγελία στα ναυπηγεία, συνολικής χωρητικότητας 15.062.722 DWT και 12.464.797 GT.

Ο στόλος που είναι νηολογημένος στην ελληνική σημαία έχει επίσης μειωθεί από άποψη αριθμού πλοίων, DWT και GT. Αποτελείται πλέον από 499 πλοία, 31.389.394 GT και 53.221.569 DWT, έναντι 570 πλοίων του προηγούμενου έτους, 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT το 2022.

Νηολόγια

Ο ελληνικά ελεγχόμενος στόλος είναι εγγεγραμμένος σε περίπου 32 σημαίες. Την 1-3-2023 σε σύγκριση με την 1-3-2022 δείχνει ότι η Λιβερία κέρδισε 66 πλοία, τα Marshall Islands 57 πλοία, ο Παναμάς 21 πλοία. η Κύπρος κέρδισε τέσσερα πλοία και οι Μπαχάμες τρία πλοία.

Από την άλλη πλευρά, μειώσεις καταγράφηκαν στον αριθμό των πλοίων που υπάγονται στα νηολόγια Μάλτας, Σιγκαπούρης και Χονγκ Κονγκ. Τα εν λόγω νηολόγια κατέγραψαν απώλειες 98, οκτώ και επτά πλοία, αντίστοιχα.

Επιπλέον, η ελληνική σημαία, κατέγραψε απώλεια 71 πλοίων φέτος, 6.393.092 σε DWT και 4.210.820 σε GT. Μικρές μεταβολές σημειώθηκαν για όλες τις άλλες σημαίες

Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και των Νήσων Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνικής ιδιοκτησίας με 1.080 και 1.066 ελληνόκτητα πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους.

Από πλευράς χωρητικότητας DWT, η Λιβερία βρίσκεται στα 99.165.631 που αντιπροσωπεύουν το 28,34% της ελληνόκτητης χωρητικότητας και οι Νήσοι Μάρσαλ στα 84.030.818 αντιπροσωπεύοντας το 24,01% της συνολικής DWT του ελληνόκτητου στόλου.

Η Μάλτα ακολουθεί με 560 πλοία χωρητικότητας 50.950.132 DWT που αντιπροσωπεύουν το 14,56% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Η ελληνική σημαία ακολουθεί τη Μάλτα με 499 πλοία 53.221.569 DWT.

Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως από πλευράς χωρητικότητας DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 15,21 % του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου.
Ακολουθεί ο Παναμάς με 327 πλοία 20.455.442 DWT, η Κύπρος με 213 πλοία των 15.079.112 DWT, και οι Μπαχάμες με 209 πλοία 18.295.416 DWT.

Ναυπηγήσεις

Όσον αφορά το βιβλίο παραγγελιών, όσον αφορά τον τύπο του πλοίου, επί του παρόντος υπάρχουν 43 δεξαμενόπλοια σε παραγγελία. για λογαριασμό Ελλήνων πλοιοκτητών, τρία δεξαμενόπλοια χημικών και προϊόντων, 64 δεξαμενόπλοια υγροποιημένου αερίου, 27 πλοία μεταφοράς μεταλλεύματος και χύδην φορτίου, 54 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τρία φορτηγά πλοία σε παραγγελία.

Συνολικά, ο υπό ελληνική σημαία στόλος ανέρχεται σε 6,7% του παγκόσμιου στόλου από πλευράς αριθμού πλοίων, 13,1% από πλευράς GT και 15,4% από πλευράς DWT.

Ηλικία

Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου αυξήθηκε ελαφρώς σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, παρ’ όλα αυτά, συνεχίζει να είναι 2,1 έτη κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του ελληνικά ελεγχόμενου στόλου σε όρους πλοίων ανέρχεται πλέον σε 12,6 έτη σε σύγκριση με 16,7 έτη για τον παγκόσμιο στόλο. Σε όρους GT και DWT, είναι 10,8 και 10,9 έτη αντίστοιχα, έναντι 11,3 και 11,3 ετών του παγκόσμιου στόλου.

Η μέση ηλικία του υφιστάμενου στόλου υπό ελληνική σημαία κατέγραψε μικρή αύξηση, σε όρους αριθμό πλοίων, GT και DWT, και ανέρχεται σε 16,1, 9,5 και 9,3 έτη αντίστοιχα, έναντι 16,1, 9,5 και 9,3 ετών αντίστοιχα.
14,2, 10 και 9,7 έτη το 2022.

Οι ακόλουθοι έξι μεγάλοι νηογνώμονες που έχουν την πλειονότητα των ελληνικών νηολογίων στόλου στα βιβλία τους:

  1. ABS: 162 πλοία (175 πλοία το 2022),
  2. Lloyd’s Register: (111 πλοία το 2022),
  3. DNV: 89 πλοία (78 πλοία το 2022),
  4. RINA: 65 πλοία (68 πλοία το 2022),
  5. BV: 68 πλοία (68 πλοία το 2022),
  6. CCS: 22 πλοία (29 πλοία το 2022) και
  7. ClassNK: 20 πλοία (14 πλοία το 2022).

Οι ακόλουθοι έξι μεγάλοι διεθνείς νηογνώμονες έχουν την πλειοψηφία των ελληνικού ελεγχόμενου στόλου στα βιβλία τους:

1. ClassNK: 802 πλοία (780 πλοία το 2022),
2. ABS: 755 πλοία (808 πλοία το 2022),
3. Lloyd’s Register: 744 πλοία (773 πλοία το 2022),
4. BV: 719 πλοία (712 πλοία το 2022),
5. DNV: 592 πλοία (597 πλοία το 2022) και
6. RINA: 249 πλοία (237 πλοία το 2022).

Διαβάστε ακόμη:

Ομόλογα – Έντοκα γραμμάτια: Υποχώρηση στις τιμές – Άνοδος σε αποδόσεις και επιτόκια

Οικογένεια Μαμιδάκη: To χτίσιμο μιας αυτοκρατορίας, η πτώση της και οι πλειστηριασμοί (pics) 

Στην Dimand το project των 80,9 εκατ. ευρώ για τα Δικαστήρια Πειραιά 

Exit mobile version