Η πειρατεία και οι ληστείες στη θάλασσα μειώθηκαν κατά 15% σε όλη την Ασία αν και οι επιθέσεις σε πλοία που διέρχονται μέσω του στενού της Σιγκαπούρης παραμένουν πρόβλημα, σύμφωνα με ετήσια έκθεση του με έδρα τη Σιγκαπούρη, Regional Co-operation Agreement on Combating Piracy and Armed Robbery against Ships in Asia (ReCAAP) -Σύμφωνο Συνεργασίας για Καταπολέμησης της Πειρατείας και των Ένοπλων Ληστειών κατά πλοίων στην Ασία (ReCAAP) το 2021 σημειώθηκαν 82 ένοπλες ληστείες σε πλοία στην Ασία, σε σύγκριση με 97 περιστατικά το 2020.
Ωστόσο, οι ληστείες στα στενά της Σιγκαπούρης αυξήθηκαν σε 49 το 2021 από 34 το 2020. Μόνο ένα άτομο έχει έχει συλληφθεί μέχρι στιγμής, σύμφωνα με στέλεχος της ReCAAP ISC.
Το 2022 έχουν σημειωθεί ήδη τέσσερις επιθέσεις στα Στενά της Σιγκαπούρης.
Σε κάθε περίπτωση μπορεί η πειρατεία στη θάλασσα να παρουσιάζει πτωτική τάση όσον αφορά στον αριθμό των επιθέσεων, συνεχίζει όμως να είναι ένα θέμα επίκαιρο και ανησυχητικό για τη διεθνή ναυτιλία.
Το ετήσιο κόστος της πειρατείας για τη ναυτιλία εκτιμάται σε 7 με 12 δισεκατομμύρια δολάρια. Η αποτελεσματική αντιμετώπισή της απαιτεί πολυσχιδή δράση και ένα μείγμα μέτρων που συνδυάζουν την επιτήρηση, τη χρήση βίας και τη δημιουργία υποδομής στην ξηρά, ιδίως στη Σομαλία.
Παρά το γεγονός ότι οι πειρατικές επιθέσεις στη Σομαλία και τον Ινδικό Ωκεανό σημείωσαν απότομη μείωση, η απειλή παραμένει.
Ο εντοπισμός των χρηματικών ροών των λύτρων που καταβάλλονται στους πειρατές για την απελευθέρωση των υπό κατάληψη πλοίων και των ναυτικών, που εξετάζεται επί του παρόντος από την Europol και Interpol, υποστηρίζεται από ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία πλήρως.
Διαβάστε ακόμα:
«Έμφραγμα» στα συμβολαιογραφεία για τις μεταβιβάσεις ακινήτων
Νέα φορολοταρία: Ποιοι θα κερδίζουν τα 100.000 ευρώ και ποιοι αποκλείονται