search icon

Ναυτιλία

Μηνάς Παπαδάκης: Τα λιμάνια καταλύτες για την ενεργειακή μετάβαση

Συμμετοχή του Διευθύνοντος Συμβούλου του ΟΛΗ στην Ημερίδα της Περιφέρειας Κρήτης

Η θεματολογία περιελάμβανε επίκαιρα ζητήματα, όπως η Κλιματική Αλλαγή, η ανάγκη για Ενεργειακή Μετάβαση, οι  Μεταφορές, η Ενέργεια, τα Λιμάνια, τα εναλλακτικά καύσιμα και οι  εφαρμογές Υδρογόνου, ειδικά στον τομέα των μεταφορών ήταν τα θέματα που συζητήθηκαν στην  ημερίδα με θέμα: «Πλοήγηση στο μέλλον: τα λιμάνια ως καταλύτες για την ενεργειακή μετάβαση στις παραθαλάσσιες περιφέρειες»  την οποία διοργάνωσε η  Περιφέρεια Κρήτης, σε συνεργασία με τη CRPM

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου (ΟΛΗ), Μηνάς Παπαδάκης, αναφέρθηκε στον ρόλο των λιμένων ως κόμβων ενεργειακής ασφάλειας και από-ανθρακοποίησης. ανέφερε ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία μετασχηματίζεται για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και την προώθηση εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Υπογράμμισε ότι τα λιμάνια, ως κεντρικοί κόμβοι του παγκόσμιου εμπορίου, έχουν πρωταρχικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση, και αναφέρθηκε σε τρεις βασικούς πυλώνες από-ανθρακοποίησης:

(1) την εφαρμογή συστημάτων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με ήπιες μορφές,

(2) την επιλογή εξοπλισμού και οχημάτων – με τη μετάβαση από μηχανήματα ντίζελ σε εναλλακτικές λύσεις ηλεκτρικής ενέργειας, και

(3) την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων. Ένας ακόμα σημαντικός πυλώνας είναι η εφαρμογή ψηφιακών τεχνολογιών, που ενισχύει τη λειτουργική αποδοτικότητα και μειώνει τις εκπομπές.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην κατηγοριοποίηση των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλιακή βιομηχανία ανάλογα με τη μέθοδο παραγωγής τους και τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Διακρίνονται σε Γκρι, Μπλε και Πράσινα. Σήμερα, η βιομηχανία βασίζεται κυρίως σε συμβατικά ορυκτά καύσιμα, όπως το βαρύ μαζούτ και το ντίζελ, που κατατάσσονται στα γκρι καύσιμα. Η χρήση μπλε και πράσινων καυσίμων βρίσκεται σε πρώιμο στάδιο με περιορισμένη εφαρμογή, καθώς εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικά ζητήματα διαθεσιμότητας, αποθήκευσης, δημιουργίας υποδομών, τεχνολογιών και φυσικά, υψηλού κόστους. Έτσι, τα γκρι καύσιμα εξακολουθούν να κυριαρχούν.

Όσον αφορά το Λιμάνι Ηρακλείου, η διοίκηση του είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένη σε περιβαλλοντικά ζητήματα και είναι αφοσιωμένη στην πράσινη μετάβαση. Η στρατηγική προς αυτή την κατεύθυνση περιλαμβάνει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας για ενεργειακή ανεξαρτησία, την εγκατάσταση του συστήματος Electriport, που αφορά την παροχή ηλεκτροδότησης στα πλοία. Ο στόχος είναι η δημιουργία πέντε σημείων σύνδεσης στις αποβάθρες 1, 2, 4 και 5 για την κάλυψη βασικών αναγκών των πλοίων που συνδέουν το λιμάνι του Ηρακλείου με τον Πειραιά, καθώς και των κρουαζιερόπλοιων και φορτηγών πλοίων. Η καλωδιακή σύνδεση της Κρήτης με το ηπειρωτικό δίκτυο θα συμβάλλει σημαντικά στη χρήση πράσινης ενέργειας, και το έργο αυτό αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τα μέσα του 2025.

Κλείνοντας, ο Μηνάς Παπαδάκης υπογράμμισε ότι το σύνθημα «Our mission is no emissions» αποτελεί τη βάση της στρατηγικής του Λιμένος Ηρακλείου για την πράσινη μετάβαση, εκφράζοντας αισιοδοξία ότι «μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερα και πιο πράσινα λιμάνια, καθαρότερο περιβάλλον και έναν πιο βιώσιμο πλανήτη στις επόμενες γενιές».

Διαβάστε ακόμη

Ποιοι ηγέτες βγαίνουν κερδισμένοι και ποιοι χαμένοι από την επιστροφή του Τραμπ

Σε 90 λεπτά οι δισεκατομμυριούχοι ρυπαίνουν περισσότερο από ό,τι ο μέσος άνθρωπος σε όλη του τη ζωή

Bridge: Η πλατφόρμα πληρωμών που ανταγωνίζεται SWIFT και πιστωτικές κάρτες και αξίζει πάνω από ένα δισ. δολάρια

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο Θέμα

Exit mobile version