search icon

Ναυτιλία

Μηνάς Παπαδάκης: Οι προκλήσεις για τη χρήση υδρογόνου ως εναλλακτικό καύσιμο

Ο τρόπος μεταφοράς του, είτε με αγωγούς είτε με πλοία, η στρατηγική θέση της Ελλάδος και ο κομβικός ρόλος των λιμανιών

Η πράσινη μετάβαση, η απανθρακοποίηση της ναυτιλίας σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες, οι γεωπολιτικές εντάσεις, ήταν από τα βασικά θέματα συζητήσεων που πραγματοποιήθηκαν στα Ποσειδώνια 2024.

Στο πλαίσιο των συζητήσεων αυτών ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου, Μηνάς Παπαδάκης αναφέρθηκε στις γεωπολιτικές εξελίξεις και στην κλιματική αλλαγή και υπογράμμισε ότι τον ρόλο του υδρογόνου ως καυσίμου που θα είναι καθοριστικός με πολλαπλές δυνητικές χρήσεις αλλά και με περιορισμούς.

Κάνοντας μία ιστορική αναδρομή ανέφερε ότι από το 1932 το υδρογόνο χρησιμοποιήθηκε σε μεταφορές και πιο συγκεκριμένα σε αερόπλοιο εκτελώντας 10 πτήσεις, συνδέοντας την τότε Γερμανία με ΗΠΑ έως το 1937, όπου στη συνέχεια πάγωσε λόγω ατυχήματος.

“Όμως οι συνθήκες και οι τεχνολογίες από τότε έχουν αλλάξει, ζούμε την 4η βιομηχανική επανάσταση στην εποχή της απανθρακοποίησης, την νέα εποχή του υδρογόνου των εναλλακτικών καυσίμων με παραγωγή ενέργειας από ήπιες μορφές. Σε αυτό το νέο περιβάλλον τα λιμάνια καλούνται να μετασχηματιστούν από χώρους διαχείρισης επιβατών και εμπορευμάτων σε χώρους παραγωγής και αποθήκευσης και διακίνησης ενέργειας και εναλλακτικών καυσίμων και εδώ έρχεται το υδρογόνο να παίξει σημαντικό ρόλο στη ναυτιλία όπου οι ανάγκες είναι τεράστιες” τόνισε και προσέθεσε:

“Μέχρι το 2030 η Ευρωπαϊκή Ένωση θα χρειαστεί περίπου 20 μεγατόνους εκ των οποίων οι 10 μεγατόνοι θα προέρθουν από Αφρική, Μέση Ανατολή και Βραζιλία”.

Ο Μηνάς Παπαδάκης σχολίασε ότι ο τρόπος διάσπασης του υδρογόνου είναι η διαδικασία ηλεκτρόλυσης και μίλησε για τον τρόπο μεταφοράς του, είτε με αγωγούς είτε με πλοία. Σε αυτό το σημείο τόνισε τη στρατηγική θέση της Ελλάδος και τον κομβικό ρόλο των λιμανιών.

Είπε ότι το κόστος του υδρογόνου το οποίο αναμένεται αρκετά υψηλό και είναι αναγκαίες τόσο οι υποδομές με την δημιουργία δικτύων διακίνησης και σταθμών ανεφοδιασμού όσο και το ρυθμιστικό πλαίσιο με την καθιέρωση κανόνων που καθορίζουν την χρήση του.

Παράλληλα η χωροταξία των λιμανιών που είναι κοντά στον αστικό ιστό αποτελεί ένα άλλο ζήτημα για την δημιουργία εγκαταστάσεων.

“Ένα άλλο ζήτημα που εγείρεται είναι ο ρόλος των λιμανιών. Θα αγοράζουν τα λιμάνια υδρογόνο ή θα το παράγουν. Επίσης σημαντικό ζήτημα αποτελεί και η χρηματοδότηση αλλά και η διευθέτηση εκπαιδευμένου προσωπικού με δεξιότητες και ικανότητες” είπε ο Μηνάς Παπαδάκης.

Διαβάστε ακόμη

Έρχονται εξπρές-ρυθμίσεις α λα καρτ και νέο πλαίσιο προστασίας κατοικίας για οφειλέτες

Το μεγάλο στοίχημα της Νoval Property: Στόχος χαρτοφυλάκιο ακινήτων 1 δισ. ευρώ (pics)

«Πρωτεύς»: Τρίτη φορά με… «ρότα» για το ηλεκτρονικό σφυρί (pics)

Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ

 

Exit mobile version