search icon

Ναυτιλία

Μιχάλης Σκουλικίδης: Η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο παράδεισος του yachting

Εγκαινιάστηκε το 7ο Mediterranean Yacht Show στο Ναύπλιο με τη συμμετοχή 90 μεγάλων σκαφών

Η τεράστια ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα και ειδικά στο  yachting που γνωρίζει μέρες ευμάρειας έστρεψε τα βλέμματα στο Ναύπλιο, όπου εχθές εγκαινιάστηκε το 7ο Mediterranean Yacht Show. 

Είναι η μεγαλύτερη charter έκθεση στο κόσμο όσον αφορά τον αριθμό και το μήκος των σκαφών που συμμετέχουν.  Συμμετέχουν 90 μεγάλα σκάφη με αποτέλεσμα να γεμίσει το λιμάνι και άλλα 20 να βρίσκονται σε λίστα αναμονής.  Ο αριθμός των σκαφών είναι  κατά  550% μεγαλύτερος, σε σύγκριση με όλα τα σκάφη που κατόρθωσαν να εκθέσουν Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία μαζί. 

«Όταν ξεκινήσαμε να σχεδιάζουμε αυτήν την έκθεση στα τέλη του 2013, υπήρχαν μόνο δύο μεγάλες διοργανώσεις. Η μία λάμβανε χώρα στην Γένοβα με τη συμμετοχή περίπου 80 σκαφών και κάλυπτε τη Μεσόγειο» επεσήμανε ο Μιχάλης Σκουλικίδης, πρόεδρος του Ελληνικού Συνδέσμου Θαλάσσιου Τουρισμού 

«Η δεύτερη γινόταν στην Antigua με αντίστοιχα περίπου σκάφη καλύπτοντας το Δυτικό Ημισφαίριο.  Τα χρόνια πέρασαν και τα πράγματα άλλαξαν. Η έκθεση της Γένοβας μετακινήθηκε στη Βαρκελώνη όπου και φιλοξενείται από το 2017.  Η έκθεση της Antigua  είχε μόλις 16 σκάφη το 2021 και είναι μια έκθεση που καλύπτει την Καραϊβική και όλη την Αμερικανική Ήπειρο. Η δε έκθεση της MYBA στην Βαρκελώνη που τελείωσε προχθές, και καλύπτει τη Κεντρική και Δυτική Μεσόγειο, είχε μόνο 16 σκάφη» και συνέχισε: 

Αυτό δείχνει την απόλυτη επάρκεια των σκαφών με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια σε ποσότητα και ποιότητα και ότι δεν έχουμε καμία ανάγκη βοήθειας από σκάφη με ξένη σημαία. Τα σκάφη με εξωχώριες σημαίες, σημαίες ευκαιρίας  με ξένα πληρώματα και transit πετρέλαιο, θα τα φέρουν τα γραφεία του εξωτερικού γιατί με εκείνα θα έχουν μεγαλύτερο συμφέρον από ότι νοικιάζοντας σκάφη με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια. 

Η θέση του συνδέσμου μας ήταν απόλυτα σαφής: ότι θα δημιουργηθεί αθέμιτος ανταγωνισμός προς τα σκάφη με Ελληνική Επαγγελματική Άδεια και θα υπάρξει φυγή σκαφών άνω των 35 μέτρων από την ελληνική επαγγελματική άδεια και την Ελληνική σημαία. 

Αυτή είναι η εκτίμησή μας αλλά τα μελλοντικά αποτελέσματα είναι αυτά που θα «μιλήσουν» αντικειμενικά για το τι συνέβη» και κατέληξε λέγοντας:  «Πιστεύω ότι όλοι θέλουμε το καλό της Ελλάδας, για αυτό και θα ήθελα να παρακαλέσω να γίνονται οι ίδιοι αυστηροί έλεγχοι στα σκάφη με echarter permissions όπως γίνονται και στα Ελληνικά σκάφη. Στα πετρέλαια, στα πληρώματα, στα έγγραφα, στους απόπλους και στους επιβάτες». 

Αναφερόμενος στις προωθητικές ενέργειες που πρέπει να γίνει να για την περαιτέρω προώθηση  του yachting στην Ελλάδα και την επίλυση των προβλημάτων που υπάρχουν είπε: 

«Αυτά μπορεί να μοιάζουν με προβλήματα της εποχής μας αλλά δυστυχώς  είναι διαχρονικά και άλυτα. Η πολιτεία πρέπει να αφουγκράζεται την αγορά, να παρακολουθεί  στενά  τι συμβαίνει στις άλλες Μεσογειακές χώρες, να συλλέγει σωστές και αντικειμενικές πληροφορίες  και να κατανοεί τα δίκαια αιτήματά μας, μακριά από αγκυλώσεις και  αποσπασματικές ενέργειες. Εμείς είμαστε εδώ, ενωμένοι και πάντα έτοιμοι να προσφέρουμε βοήθεια για το καλό του κλάδου. Για το καλό όλων και για το καλό της Ελλάδας». 

Ως συμπέρασμα ο Μιχάλης Σκουλικίδης επεσήμανε: «Στην Ελλάδα η βαριά βιομηχανία είναι ο τουρισμός και ευτυχώς αναπτύσσεται. Η αιχμή του δόρατος, που είναι ο  θαλάσσιος τουρισμός, επωφελείται από τα νησιά , τις ακτές, τις μοναδικές θάλασσες και τον καταπληκτικό καιρό. Για αυτό και η Ελλάδα δικαίως θεωρείται ο  παράδεισος του yachting από όλον τον κόσμο». 

Διαβάστε επίσης:

Taxisnet: 80.000 ζευγάρια αναζητούν… κλειδάριθμο – Περιθώριο 2 μηνών

Καταπατημένα: Το σχέδιο που «σώζει» 100.000 ιδιοκτήτες και funds – «Ξεμπλοκάρουν» μεγάλες επενδύσεις

Sani/Ikos: Ο διεθνής όμιλος με το ελληνικό DNA ταξιδεύει σε Ισπανία – Πορτογαλία (pics)

Exit mobile version