Του Μηνά Τσαμόπουλου
 
Το μέλλον της Hellenic Seaways  παραμένει το πιο καυτό θέμα της ελληνικής και όχι μόνο ακτοπλοίας. 

Το ποσοστό του 40,44%  της εταιρείας το οποίο κατέχει η Τράπεζα Πειραιώς εξελίσσεται σε «χρυσόμαλλο δέρας».

Μπορεί οι ενδιαφερόμενοι να αγοράσουν το ποσοστό αυτό να έστειλαν ηλεκτρονικά τις προσφορές τους και μέχρι σήμερα όπως αναμένεται θα στείλουν  τις πρωτότυπες επιστολές στη Lazard που είναι σύμβουλος της Τράπεζας  στο θέμα αυτό, όμως υπάρχει πολύς δρόμος.

Οι Μινωϊκές του Ομίλου Γκριμάλντι με 48,5% θέλουν διακαώς να πάρουν τον έλεγχο της HSW στην οποία είναι μεγαλομέτοχοι όμως δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται παρά το κλίμα αισιοδοξίας που υπάρχει στην ιταλική πλευρά. Και αυτό γιατί δεν υπάρχει χρονική δέσμευση   για την ολοκλήρωση της διαδικασίας.

Κύκλοι της αγοράς μιλώντας στο «newmoney» επεσήμαναν τα εξής: «Δεν πρόκειται να γίνει κάτι αύριο ούτε μεθαύριο ούτε σε έναν μήνα. Οι εξελίξεις πάνε για μετά το καλοκαίρι» και προσέθεσαν: «Η τράπεζα επιδιώκει το καλύτερο αποτέλεσμα. Αναζητά ένα πολύ καλό τίμημα. Θέλει οι ενδιαφερόμενοι να είναι πολλοί. Όποιος πιστεύει ότι μπορεί η τράπεζα  να πιεστεί για να αναγκαστεί να ξεπουλήσει κάνει λάθος.  Δεν  πάει για πώληση με το μαχαίρι στο λαιμό. Σε καμία περίπτωση. Θα κάνει την καλύτερη επιλογή και είναι πολύ καλοί σε αυτό, δηλαδή  στη διαχείριση τέτοιων ζητημάτων. Αν δεν τη συμφέρει μπορεί και να μην πουλήσει το ποσοστό της, εκτιμώντας και τη γενικότερη εικόνα της ακτοπλοϊκής αγοράς.»
 
Προς το παρόν οι ενδιαφερόμενοι είναι τέσσερις. Εκτός από τις Μινωϊκές ενδιαφέρον  φέρεται να έχουν δείξει, ένα fund που έχει ήδη μπει στην ελληνική ακτοπλοΐα, μία ευρωπαϊκή εταιρεία που δραστηριοποιείται στην επιβατηγό ναυτιλία και μία ακόμη ελληνικών συμφερόντων.  «Δεν ξέρουμε κατά πόσο είναι πραγματικό το ενδιαφέρον όλων. Ειδικά τα funds γυρνάνε όλο τον κόσμο και πετάνε νούμερα δεξιά και αριστερά. Όταν έρθει η ώρα αλλάζουν συνήθως γνώμη».

Ο Εμάνουελ Γκριμάλντι από την πλευρά του καταβάλει προσπάθειες να πάρει αυτό το 1,5% που υπολείπεται από  μικρομετόχους. Έχει στείλει από τον περασμένο Οκτώβριο το μήνυμα ότι θα πληρώσει χρυσάφι αυτό το ποσοστό όμως δεν έχει έως τώρα τουλάχιστον το αναμενόμενο αποτέλεσμα.
 
Για 20 εκατ. πουλήθηκε το Highspeed 6

Στο μεταξύ συζήτηση άνοιξε μετά τις δηλώσεις του Εμάνουελ  Γκριμάλντι ότι η διοίκηση της HSW πούλησε το Highspeed 6 λιγότερο από θα μπορούσε…
Όμως η απάντηση στη θέση αυτή του Ιταλού πλοιοκτήτη από κύκλους της αγοράς είναι ότι το συγκεκριμένο πλοίο αγοράστηκε  το 2010   και είχε αναπόσβεστη αξία 14 εκατομμύρια ευρώ. Τελικά σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες  πωλήθηκε 19.650.00 εκατομμύρια ευρώ. Το αγόρασε η ισπανικών συμφερόντων Naviera Armasκαι το μετονόμασε σε «VOLCAN DE TENO».

Το ταχύπλοο τύπου catamaran, ναυπηγήθηκε το 2000, στην Αυστραλία. Έχει μήκος 96 μέτρα, πλάτος 26,60 μέτρα και βύθισμα 4 μέτρα. Έχει μεταφορική ικανότητα 966 επιβατών  και 260 Ι.Χ.. Διαθέτει τέσσερις  κύριες μηχανές Ruston και αναπτύσσει ταχύτητα 40 κόμβων.