«Το να ταξιδεύουμε σε ταραγμένες θάλασσες είναι “business as usual” για εμάς της Ναυτιλίας. Γι’ αυτό τον λόγο γνωρίζουμε πώς να αντιμετωπίζουμε με επιτυχία με τις προκλήσεις». Τα λόγια ανήκουν στην πρόεδρο της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού η οποία στο πλαίσιο συνέντευξης στη μηνιαία έκδοση Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου με τίτλο Leadership Insights έδωσε συνέντευξη απαντώντας μεταξύ άλλων στο πως η Ναυτιλία μπορεί να κινηθεί μέσα στις συνθήκες που δημιουργούν οι σημερινές προκλήσεις του πολέμου στην Ουκρανία και της πανδημίας έχοντας μπροστά της ένα αβέβαιο μέλλον.
«Ωστόσο, το ξέσπασμα της πανδημίας COVID-19 και ο πόλεμος στην Ουκρανία ήταν όντως πρωτοφανείς για όλους. Παρά αυτό το ταραχώδες τοπίο, οι άνθρωποί μας, οι ναυτικοί, εργάστηκαν ακούραστα για να διατηρήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού ανοιχτές. Χάρη στον επαγγελματισμό τους, την επιμονή τους και αφοσίωση τα πλοία μας φτάνουν πάντα στον προορισμό τους και κάθε πολίτης στον κόσμο έχει πρόσβαση σε τρόφιμα, φάρμακα, ενέργεια και όλα τα άλλα βασικά αγαθά» και προσέθεσε:
«Ο κλάδος μας αποτελεί πυλώνα σταθερότητας σε μια κατάσταση ρευστότητας και έχει αποδείξει την ανθεκτικότητά του σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας. Εμείς πρέπει να διασφαλίσουμε ότι ο στρατηγικός ρόλος της Ναυτιλίας αναγνωρίζεται. Είναι καθήκον μας να το διασφαλίσουμε αυτό. Μέσω του πνεύματος συνεργασίας και της κοινής προσπάθειας μεταξύ όλων των παραγόντων του κλάδου μας μπορούμε να ξεπεράσουμε με επιτυχία τις όποιες δυσκολίες φέρνει το μέλλον».
Στην ερώτηση ποια συμβουλή θα έδινε σε ναυτιλιακούς ηγέτες που επίσης αντιμετωπίζουν τις ίδιες προκλήσεις, η πρόεδρος της ΕΕΕ είπε:
«Πρέπει να παραμείνουμε επικεντρωμένοι και να μιλάμε με μία φωνή. Οι ναυτιλιακοί ηγέτες πρέπει να υιοθετήσουν μια ολιστική προσέγγιση, ανεξάρτητα από το ναυτιλιακό τμήμα που εξυπηρετούμε. Πρέπει να είμαστε σε θέση να συνεργαζόμαστε με θεσμικό τρόπο και μέσω των εθνικών και διεθνών αντιπροσωπευτικών μας οργάνων, όπως το ICS, για να εξυπηρετήσουμε τα κοινά και νόμιμα συμφέροντα του τομέα μας».
Για τη φιλοσοφία της ως προέδρου της ΕΕΕ και για τις προτεραιότητες της, η Μελίνα Τραυλού υπογράμμισε:
«Είμαι ένθερμος υποστηρικτής της ομαδικής εργασίας. Η αποστολή μας στην ΕΕΕ είναι να υπηρετούμε και να προστατεύουμε τα συμφέρον των μελών μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και το πετυχαίνουμε αυτό μέσω της συλλογικής προσπάθειας.
Οι άνθρωποι ήταν και θα είναι πάντα οι προτεραιότητα και ως εκ τούτου στο επίκεντρο όλων όσων κάνουμε.
Ταυτόχρονα, η προώθηση και η περαιτέρω προαγωγή του ναυτικού επαγγέλματος με την προσέλκυση νέων ταλαντούχων ανθρώπων, προσφέροντάς τους εκπαίδευση υψηλής ποιότητας – είναι επίσης μια στρατηγική προτεραιότητα που συνδέεται άρρηκτα με την προοπτική του κλάδου και την επιτυχία του τομέα.
Η ναυτιλιακή τεχνογνωσία είναι το κλειδί τόσο σε εθνικό όσο και σε επίπεδο ΕΕ. Στην Ελλάδα είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη ναυτοσύνη μας. Η ναυτοσύνη μας είναι η ιστορία μας, είναι η κουλτούρα μας και πρέπει να τη διαφυλάξουμε.
Συνολικά, το όραμά μου και πρωταρχικό μου μέλημα είναι να αναδείξω με κάθε τρόπο τον ζωτικό ρόλο της ναυτιλίας σε κάθε πολίτη στην Ελλάδα, στην ΕΕ και σε όλο τον κόσμο. Δεδομένου ότι οι πολιτικοί και το ευρύτερο κοινό δεν έχουν σαφή αντίληψη για την αναντικατάστατο ρόλο της Ναυτιλίας, είναι καθήκον μας να τους εκπαιδεύσουμε αναλόγως.
Η Μελίνα Τραυλού τόνισε ότι η ελληνική ναυτιλία είναι στρατηγικής σημασίας για την ΕΕ και για ολόκληρο τον κόσμο, καθώς έχει καθοριστική σημασία για τη διασφάλιση της προμήθειας ενέργειας και όλων των βασικών αγαθών των χωρών από διάφορες πηγές και σε χαμηλό κόστος μεταφοράς.
«Σχεδόν το 72% του εξωτερικού εμπορίου της ΕΕ μεταφέρεται με πλοία και το 60% του ελεγχόμενου στόλου της ΕΕ βρίσκεται στα χέρια Ελλήνων εφοπλιστών.
Ειδικότερα, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 80% του ελεγχόμενων από την ΕΕ πλοίων μεταφοράς χύδην φορτίου, το 73% των ελεγχόμενων από την ΕΕ πετρελαιοφόρων, το 85% των ελεγχόμενων από την ΕΕ πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου και το 17% των ελεγχόμενων από την ΕΕ πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων» και προσέθεσε:
«Η στρατηγική σημασία της ελληνικής ναυτιλίας για την ΕΕ πρέπει να αναδειχθεί περαιτέρω σε όλες τις πολιτικές της ΕΕ και κανονιστικές πρωτοβουλίες. Η διεθνής ανταγωνιστικότητα και η βιωσιμότητα της ναυτιλίας της ΕΕ πρέπει να διατηρηθεί και να διασφαλιστεί. Προς την κατεύθυνση αυτή, ο καλύτερος συντονισμός μεταξύ των διαφόρων αρμόδιων νομοθετικών φορέων της ΕΕ, καθώς και στενότερη διαβούλευση με θεσμικά όργανα και εκπροσώπους του κλάδου μας ώστε να ληφθούν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις επιχειρησιακές ανάγκες της ποντοπόρου ναυτιλίας.
Η ελληνική ναυτιλία, ως κορυφαία ναυτιλιακή δύναμη, δεσμεύεται για την παροχή αξιόπιστων, αποδοτικών και πράσινων διεθνών μεταφορικών υπηρεσιών και θα παραμείνει στο πρωτοπόρος στις τεχνολογικές εξελίξεις.
Για το εάν η ναυτιλία μπορεί να προσαρμοστεί και να επιτύχει τις μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου είπε:
«Η πράσινη τεχνολογία θα οδηγήσει τη ναυτιλία στην ενεργειακή μετάβαση, αλλά η τεχνολογία των πληροφοριών και η τεχνολογία εφοδιαστικής είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τη συμβολή στη βιωσιμότητα του τομέα μας. Οδηγούν στη βελτιστοποίηση και, ως εκ τούτου, στην αποδοτικότητα, ανοίγοντας έτσι επίσης τον δρόμο για την ενεργειακή μετάβαση του τομέα. Η Ελληνική ναυτιλία έχει αγκαλιάσει με επιτυχία όλες τις διαθέσιμες τεχνολογικά εργαλεία, ενισχύοντας τις επιδόσεις της σε προς όφελος του παγκόσμιου εμπορίου, της οικονομίας και φυσικά, το περιβάλλον» και συνέχισε:
«Η βιομηχανία μας έχει δεσμευτεί στο στόχο της ενεργειακής της μετάβασης και κάνει ήδη πολλά για να εργαστεί προς αυτή την κατεύθυνση προς αυτή την κατεύθυνση. Όμως η ναυτιλία δεν μπορεί να επιτύχει μόνη της την απαλλαγή της από τις ανθρακούχες εκπομπές. Ο κλάδος χρειάζεται την ανάπτυξη και υιοθέτηση νέων οικονομικά βιώσιμων και ασφαλών καυσίμων καθώς και τεχνολογιών μηδενικών εκπομπών. που είναι διαθέσιμες παγκοσμίως. Αυτά αποτελούν ευθύνη των εκτός κλάδου φορέων, όπως οι παραγωγοί και οι προμηθευτές ενέργειας, τα ναυπηγεία, οι θαλάσσιοι κατασκευαστές μηχανών, κ.λπ.
Η παραγωγή τους πρέπει να εξασφαλιστεί. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ασφάλεια των πληρωμάτων, των πλοίων, των φορτίων, των περιουσιών και του περιβάλλοντος αποτελεί προϋπόθεση για την ανάπτυξη και τη χρήση νέων καυσίμων και τεχνολογίας.
Τέλος, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, είναι απαραίτητο να επανεκπαιδευτεί το ανθρώπινο δυναμικό σύμφωνα με όλες αυτές τις εξελίξεις εξασφαλίζοντας την επιτυχή υιοθέτησή τους».
Διαβάστε ακόμη
Έρχονται νέες ρυθμίσεις για τα ακίνητα – Ποια μέτρα εξετάζονται
ΕΕ: Χωρίς «λευκό καπνό» η Σύνοδος για το μεταναστευτικό – Μητσοτάκης: Να τσακίσουμε τους διακινητές
Αμάλ Κλούνεϊ – Η γεμάτη ζωή, το στυλ και η επιρροή της πιο διάσημης δικηγόρου του κόσμου
Για όλες τις υπόλοιπες ειδήσεις της επικαιρότητας μπορείτε να επισκεφτείτε το Πρώτο ΘΕΜΑ